وبلاگ علمی مدرسه راهنمایی دکتر محمود افشار

 

ژاپنی‌ها دو دهه است که اختلالی روانی به نام هی‌کی‌کوموری را تجربه می‌کنند. حالا،‌ به دنبال بحران چندماه اخیر، بسیاری از این بیماران ناشناخته نیازمند کمک هستند و اوضاع ژاپن دشوارتر می‌شود.
در اوایل دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، گونه خاصی از انزواطلبی در بین جوانان ژاپنی رواج پیدا کرد. در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند برای ماه‌ها در خانه‌های خود بمانند. بررسی‌ها نشان داد که حدود یک میلیون ژاپنی به اختلالی که در زبان ژاپنی هی‌کی‌کوموری نامیده شده بود،‌ مبتلا شدند. البته مطابق معمول، بسیاری بر این عقیده بودند که رقم واقعی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده است.


مبتلایان به هی‌کی‌کوموری علایم اضطراب، افسردگی و الگوهای خواب آشفته را نشان می‌دهند. تعریف رسمی این اختلال،‌ خانه‌نشینی کامل را هم شامل می‌شود، اما بسیاری از روانپزشکان و محققین ژاپنی برای این اختلال طیفی را تعریف کردند که از خانه‌نشینی کامل تا بیرون رفتن هر روز اما نداشتن هیچ دوست یا شغلی را شامل می‌شد. بیماران ترجیح می‌دهند در طول روز بخوابند و شب‌ها تلویزیون تماشا کنند، ‌با بازی‌های رایانه‌ای مشغول شوند یا کتاب‌های مصور بخوانند. آن‌ها اغلب ترجیح می‌دهند در اتاق خواب خود تنها غذا بخورند و به مقدار فراوان چت اینترنتی دارند، اما به ندرت وارد روابط چهره به چهره می‌شوند.

در موارد بسیار نادر،‌ این افراد ممکن است به خودکشی و حتی قتل دیگری دست بزنند.‌ به گفته محققین، این افراد فقط وقتی هیچ گزینه دیگری ندارند به سراغ درمان می‌روند،‌ وقتی مثلا خانه‌شان فروخته شده، والدینشان فوت کرده‌اند و دیگر هیچ پولی برایشان باقی نمانده است.
حالا زلزله، سونامی و بحران‌های بعد از آن، ممکن است برای اولین بار مبتلایان به این اختلال در ژاپن را وادار به کمک گرفتن نماید. برای ژاپن،‌ این یک مشکل بزرگ و منحصر به فرد خواهد بود. عامل این اختلال مشخص نیست، اما مظنون شماره یک،‌ ضربه‌های ناگهانی در زندگی است. بنابراین ممکن است بحران‌های اخیر ژاپن و ضربه‌هایی چون از دست دادن عزیزان، ‌بیکاری، ‌از دست دادن خانه و حتی شهر، ‌باعث ابتلای بسیاری جوانان دیگر به هی‌کی‌کوموری در ژاپن گردد.

البته هنوز هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده، اما دو عامل در فرهنگ ژاپنی می‌تواند نگران‌کننده باشد:‌ یکی این که ژاپنی‌ها ابتلا به بیماری روانی را ننگ می‌دانند و ترجیح می‌دهند خود را پنهان کنند تا این که به دنبال درمان بروند. دوم این که در فرهنگ ژاپن، استراحت کردن، درمان همه بیماری‌های روانی دانسته می‌شود و افراد تصمیم می‌گیرند مدت‌ها در خانه استراحت کنند تا شاید بهبود یابند.
برخی محققین بر این باروند که ابتلا به هی‌کی‌کوموری نوعی واکنش به تاکید فرهنگی ژاپن بر سرعت، کارآمدی و وقت‌شناسی است. برخی دیگر،‌ تفاوت نگرش نسبت به یافتن شغل در دو نسل را عامل مهمی می‌دانند. تا قبل از دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، ژاپنی‌ها با روند ثابتی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند،‌ برای مصاحبه می‌رفتند و شغلی برای همه عمر پیدا می‌کردند. اما از دهه ۱۹۹۰ به بعد،‌ اوضاع تغییر کرده و بسیاری از جوانان در مصاحبه‌های بسیاری شرکت می‌کنند اما کار دایمی پیدا نمی‌کنند و مورد سرزنش والدینی قرار می‌گیرند که شرایط را با زمان خود مقایسه می‌کنند و باعث احساس شرمساری در فرزند خود می‌شوند.
علی‌رغم توجه فراوان رسانه‌ها و نشریات، مطالعات علمی کمی در مورد هی‌کی‌کوموری وجود دارد. در حالی که این اختلال می‌تواند عامل مهمی در هر تلاشی که برای کمک به مردم ژاپن انجام خواهد شد، باشد. نباید فراموش کرد که حتی قبل از این بحران‌ها، ژاپن از کشورهایی بود که بالاترین آمار خودکشی را در بین کشورهای جهان داشت. وجود مبتلایان هی‌کی‌کوموری که برای اولین بار به دنبال کمک می‌آیند و احتمال ابتلای تعداد فراوانی به این بیماری بعد از وقایع اخیر، ژاپن را در موقعیتی قرار خواهد داد که هیچ کشور دیگری در این شرایط تجربه نخواهد کرد و کاملا مخصوص به ژاپن است




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

زردآلو یک منبع غنی از پیش فاکتور ویتامین آ موسوم به بتاکاروتن است و بنابراین در حفظ سلامت و بینایی چشم‌ها تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش ایسنا، بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود و این ویتامین نقش حیاتی در بهبود بینایی دارد. این میوه همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی مانع از تخریب سلول‌ها توسط مولکول‌های رادیکال‌ آزاد می‌شود.

به گفته متخصصان تغذیه در دانشکده علوم بهداشتی هاروارد، انواعی از این میوه که به رنگ نارنجی تیره هستند، ذخیره بتاکاروتن در آنها نیز بیشتر است.

مواد غذایی حاوی بتاکاروتن سبب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی از انواع سرطان‌ها می‌شوند.

مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود در زردآلو موجب می‌شود غذای مفیدی برای حفظ سلامت قلب باشد. این دو ماده به عنوان آنتی‌اکسیدان از اکسیداسیون کلسترول بد و بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، این میوه برای تقویت بینایی چشم، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و آب مروارید مفید است. رادیکال‌های آزاد، عدسی چشم را تخریب می‌کنند و سبب بروز آب مروارید می‌شوند و یا با تحلیل بردن ذخیره خونی چشم‌ها، سبب تخریب بافت چشم می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فیبرهای محلول در آب سبب حفظ قند خون در مقدار طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری‌های روده‌ای جلوگیری می‌کند. هم‌چنین برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم موجب تنظیم فشارخون می‌شود. این میوه در عین حال سرشار از ویتامین ث و آهن است.

میوه رسیده زردآلو حاوی ویتامین‌های گروه ب بوده و بنابراین برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.
آزمایشات جدید نیز نشان داده است که مقادیر زیادی از سایر انواع کاروتنوئیدها مانند کورستین و اسید سالسیلیک در زردآلو وجود دارد. این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد زیست ‌فعال بوده و قادر هستند از مواد غذایی، مواد درمانی تولید کنند یا حتی دیواره مخاطی روده را بازسازی کنند




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

همین‌طور که به روزهای گرم نزدیک‌تر می‌شویم، بدن ما نیاز بیشتری به آب و مایعات و میوه‌های خنک‌کننده پیدا می‌کند. اما آیا می‌دانید کدام یک از میوه‌ها و سبزیجات در این راه می‌توانند به شما کمک کنند؟
اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، پنیر ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، کدو حلوایی ، گلابی ، هلو و هندوانه از میوه‌ها و سبزیجات‌ تر و خنک به شمار می‌روند. این میوه‌ها خشکی بدن را فرو نشانده مانع حرارت بیش از حد در بدن می‌شوند.

از میان این میوه‌ها هندوانه بیش از بقیه ارزان و در دسترس است و چیزی است که به طور سنتی برای فرونشاندن عطش از آن استفاده می‌کنیم.

 

هندوانه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است. گرما را برطرف می‌کند و بهترین میوه فصل تابستان است.

این میوه به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند و تقویت‌کننده معده است. اگر در اثر استفاده از دندان مصنوعی دچار زخم‌های دهانی شده‌اید خوب است بدانید پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است.

این میوه پرآب بدن را تازه و شاداب می‌کند و برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است.

 

آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج‌کننده یرقان و دفع‌کننده سنگ کلیه است

 

.

سه ساعت بعد از غذا و یک ساعت قبل از غذا وقت خوردن هندوانه است. اغلب آدم‌های سفیدرو طبع سردی دارند و از خوردن هندوانه سردی می‌کنند. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شکر‌ یا عسل بخورند.

هندوانه‌شناسی

شخصا در مکتب پدرم شناخت هندوانه را آموختم و امروز اغلب هندوانه‌هایی که انتخاب می‌کنم رسیده است. برای انتخاب هندوانه خوب راهی که من به آن عادت دارم برداشتن هندوانه و ضربه زدن به آن است. هندوانه رسیده دلش می‌لرزد و صدای بم و پوکی می‌دهد. انتهای هندوانه نباید رنگ پریده و به اصطلاح تق مرده باشد. این هندوانه‌ها در اثر پیچ‌خوردگی ساقه، مواد کافی دریافت نکرده نرم و شل و بیمزه می‌شوند.

هرچه هندوانه نسبت به جثه‌اش سبک‌تر باشد، تردتر و رسیده‌تر است مشروط بر این که پوک نباشد.
اگر هندوانه رسیده را در میان دو دست خود قرار داده و فشار دهید قرچی صدا خواهد داد. البته این یک اصل کلی نیست. مراقب چشم‌غره‌های فروشنده هم باشید.

تلنگر بزنید! با انگشت بزنید و گوش کنید. اگر صدای شبیه «پینک» با آهنگ زیر و بلند شنیدید هندوانه هنوز نرسیده است. ولی اگر صدایی شبیه «پانک» با آهنگ بم و آهسته شنیدید هندوانه رسیده و قابل خوردن است. برخی نیز این صدا را به گونه‌ای دیگر تشریح می‌کنند و می‌گویند اگر صدایی که شنیدید صفر بود، هندوانه نرسیده ولی اگر صدایی عمیق و رسا شنیدید که در داخل هندوانه پیچید و انعکاس یافت هندوانه‌اش حرف ندارد.

زردآلو

این میوه محبوب نیز همین روزها وارد بازار شده و در دسترس قرار می‌گیرد.‌ زردآلو هرچه زردتر باشد ویتامین B ‌ بیشتری دارد.

بتاکاروتن آن در پاکسازی بدن از سرطان موثر است. برگه‌های زردآلو منبع غنی از پتاسیم هستند و تحقیقات نشان داده است که دریافت پتاسیم مازاد در رژیم غدایی روزانه، موجب کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون طبیعی و افراد با فشار خون بالا می‌شود.
زرد‌آلو به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یک میان وعده و دسر خوب برای سالمندانی که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می‌برند بسیار مفید است.
زردآلو به دلیل داشتن فیبر غذایی و افزایش تدریجی قند خون به عنوان یک میان‌وعده کامل کم‌کالری برای افرادی که برنامه کاهش وزن دارند، مفید است.
انواع نرم و گوشتی آن بهتر است. برگه‌های زردآلویی که با مواد شیمیایی خشک می‌شود مفید نیستند، زیرا ترکیبات گوگردی دارند.

فیبر‌های موجود در زردآلو مانند هلو در بدن آب زیادی به خود جذب کرده ‌و مانع دفع آب و خشکی بدن ‌می‌شوند.

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

هر نوع ورزش منظم دارای فایده است ، اما دوچرخه سواری مخصوصا خوب می باشد چون آسیب های کمتری در نتیجه انجام آن روی می دهد.

دوچرخه سواری سوزاننده کالری عالی هم می باشد که فواید مختلفی دارد. طبق گفته بنیاد قلب بریتانیا ، دوچرخه سواری حداقل ۲۰ مایل در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام ۱۲ مایل در ساعت در جاده ای صاف ۴۵۰ کیلو کالری در ساعت مصرف می کند.

احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین ادعا می شود که دوچرخه سواری سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می برد ، در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد.
دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی آئروبیک یا هوازی ( بجز زمانیکه از شیبی بالا می روید ) است. این امر برای ریه ها که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به داخل بدن منبسط می شوند ، و قلب که برای انتقال این اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، مفید است. قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.

حتی با تنها چند مایل دوچرخه سواری ، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران ، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند.

انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

 




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

 

۱) اگر اولش به فکر آخرش نباشی آخرش به فکر اولش می افتی

۲) لذتی که در فراغ هست در وصال نیست چون در فراغ شوق وصال هست و در وصال بیم فراغ

۳) آغاز کسی باش که پایان تو باشد

۴) پرستویی که به فکر مهاجرت هست از ویرانی آشیانه نمی هراسد

۵) کمی سبکسری لازم است تا از زندگی لذت ببری و کمی شعـــور، تا مشکلی برایت پیش نیاید

۶) دوست واقعی کسی است که اگر ساعتها در کنار او ساکت بشینی و صحبتی بین تان ردوبدل

نشه بعد از خداحافظی احساس کنی که ساعتها باهاش درد و دل کردی

۷) چون می گذرد غمی نیست

۸) انسان باید سعی کند در زندگی چیزهایی که دوست دارد را بدست آورد ، و گرنه مجبور میشود چیزهایی را که بدست آورده است دوست بدارد

۹) فرصتها در سختی ها بوجود می آیند بدون جاذبه، پرواز معنی ندارد

۱۰) کاش میشد سرنوشت را از سرِِ نوشت

۱۱) برای تمام دردها دو علاج وجود دارد گذر زمان وسکوت

۱۲) اگر شیر درنده ای در برابرت باشد بهتر است از اینکه سگ خائنی پشت سرت باشد

۱۳) همیشه از سکوت چگونه فریاد زدن رو بیاموز

۱۴) مورد اعتماد بودن بهتر از دوست داشتنی بودن است

۱۵) با یه چوب کبریت میشه هزاران درخت رو سوزوند و از یه درخت هزاران چوب کبریت به وجود می آید

۱۶) محبت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمیدارد

۱۷) هر چیزی که تو را نکشد مطمئناً قوی ترت میکند

۱۸) این جهان پر از صدای پای مردمی است که همان طور که تو را می بوسند طناب دار تو را می بافند

۱۹) آنکه می گرید یک درد دارد و آنکه می خندد هزار و یک درد

۲۰) گذشت زندگی یک چیز را بارها ثابت می کند و آن این است که گاهی احمق ها درست میگویند

۲۱) هر انسان بیشتر از آنکه از دشمنان خود ضربه ببیند از دوستان نادان خود میبیند

۲۲) چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟

۲۳) خدایا! چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت

۲۴) جامعه مثل آب نمک است شنا کردن در آن بد نیست اما بلعش وحشتناک است

۲۵) دو تراژدی دردناک در زندگی وجود دارد : یکی اینکه در عشقت ناکام شوی و دیگر اینکه به وصال عشقت برسی

۲۶) چه فکر کنی می توانی و چه فکر کنی نمی توانی ، درست فکر میکنی

۲۷) اگر مردم را به حال خود گذاشتی تو را به حال خود خواهند گذاشت

۲۸) در نمک باید چیز غیب و مقدسی وجود داشته باشد چیزی که هم در اشک و هم در دریاست

۲۹) من هرگز نمی نالم…قرنها نالیدن بس است…میخواهم فریاد بزنم…!اگر نتوانستم سکوت میکنم

۳۰) بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند

۳۱) پریدن کار دل است و قدم زندن کار عقل، اگر لذت جهان خواهی با دل همسفر شو و اگر مقصد خواهی آهسته رو

۳۲) زندگی همانند هنر نقاشی کردن است با مداد مشکی ولی بدون پاک کن

۳۳) زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم

۳۴) زندگی نکن برای مردن، بمیر برای زندگی کردن

۳۵) زندگی تفریح است میان تولد و مرگ

۳۶) خشم با دیوانگی آغاز میشود و با پشیمانی پایان میپذیرد

۳۷) آزادی تنها ارزش جاودانه تاریخ است

۳۸) مسیر را به خاطر بسپار که مقصد همان مسیر است

۳۹) با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن

۴۰) دنیا از آن کسی است که برای تصاحب آن با خوش خلقی و ثبات قدم گام برمیدارد

۴۱) زندگی سفر است پس بیایید همسفران خوبی برای دیگران باشیم

۴۲) بزرگترین آزادی بشر ، توانایی تصمیم گیری و انتخاب نگرش های خویشتن است

۴۳) خانمها با گوشهایشان عاشق می شوند و آقایان با چشم هایشان …

۴۴) ما همان میشویم که تمام روز به آن می اندیشیم

۴۵) مبارزه هر قدر صعب, صعود را ادامه بده. شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد

۴۶) هر کار بزرگی در آغاز محال به نظر میرسد

۴۷) در زندگی خوشبختی به سراغ کسی نمی آید، انسان باید سراغ خوشبختی برود

۴۸) دنیا آنقدر بزرگ است که برای همه جایی برای زیستن دارد . پس سعی کنیم بجای اینکه جای دیگران را بگیریم و یا خود را جای دیگران جا بزنیم جایگاه واقعی خود را بدست بیاوریم

۴۹) عظمت مردمان بزرگ از طرز رفتارشان با مردمان کوچک آشکار میشود

۵۰) جستجوی حقیقت شیرین تر از پیدا کردن آن است

۵۱) در زندگی خانوادگی،شوم ترین کلمات این دو هستند:مال من،مال تو

۵۲) پروردگارا به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم و دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم. بینش ده تا تفاوت ایندو را دریابم مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتارکنند

۵۳) برای جبران اشتباهات، به دوستانت همانقدر زمان بده که برای خودت فرصت قائل میشوی

۵۴) ظرفیت عشق وجودت را با دوست داشتن همه انسان ها و تمامی زندگی افزایش بده

۵۵) امکان تغییر در زندگی هست.دیگران این کار را کرده اند

۵۶) از درخت سکوت میوه آرامش آویزان است

۵۷) آن چه را در روشنایی دیده ای در تاریکی به فراموشی نسپار

۵۸) خدایا کمکم کن همه رو از ته دل دوست بدارم نه ظاهری و نه گفتاری !

۵۹) هیچ انسانی دوست یا دشمن تو نیست بلکه انسانها معلم تو هستند

۶۰) کوچک که بودم فکر می کردم آدمها چقدر بزرگند ! و ترس برم میداشت بزرگ که شدم دیدم چقدر بعضی آدمها کوچکند و باز ترسیدم

۶۱) هیچ مشکلی نیست که محبت کافی نتواند بر آن غلبه کند

۶۲) شما میتوانید بهترین بذر جهان را در اختیار داشته باشید،ولی اگر محل مناسبی برای رشد آنها نداشته باشید،فایده ای نخواهد داشت

۶۳) در حساب عشق یک به اضافه یکی برابر است با همه چیز و دو منهای یک برابر با هیچ

۶۴) عشق همانند پروانه ایست که اگر سفت بگیری له می شود و اگر سست بگیری می گریزد

۶۵) مردها همواره میخواهند اولین عشق یک زن باشند و زن ها دوست دارند آخرین عشق یک مرد باشند

۶۶) وقتی به دنیا اومدی، تو تنها کسی بودی که گریه می کردی و بقیه می خندیدن. سعی کن یه جوری زندگی کنی که وقتی رفتی، تنها تو بخندی و بقیه گریه کنن

۶۷) دوستت دارم ، نه به خاطر شخصیت تو ، بلکه بخاطر شخصیتی که من از تو میگیرم

۶۸) یک همسر فقط همراه آدم نیست، او کل تقدیر ماست

۶۹) انسان، عاشق زیبایی نمی شود. بلکه آنچه عاشقش می شود در نظرش زیباست

۷۰) گاهی اوقات در زندگی خیلی زود، دیــــــــــــر می شود

۷۱) برای اینکه بزرگ باشی، نخست کوچک بودن را تجربه کن

۷۲) هیچ مردی،زن را نمی فهمد، هیچ زنی، مرد را نمی فهمد، زیبایی با هم بودنشان همین است

۷۳) از این که زندگی شما تمام شود نترسید، از آن بترسید که هرگز آغاز نشود

۷۴) پیری مانع از عشق نیست . اما عشق تا حدی مانع از پیریست

۷۵) ما واقعاً تا چیزی را از دست ندیم، قدرش را نمی دونیم، ولی در عین حال تا وقتی که چیزی رو دوباره بدست نیاریم، نمی دونیم چیزی را از دست دادیم

۷۶) رویایی رو ببین که میخوای. جایی برو که دوست داری چیزی باش که میخوای باشی. چون فقط یک جون داری و یک شانس برای اینکه هر چی دوست داری انجام بدی

۷۷) روشنترین آینده همیشه روی گذشته فراموش شده، شکل میگیره. نمیشه تا وقتی که دردها و رنجها را دور نریختی، توی زندگی به درستی پیش بری

۷۸) دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند

۷۹) زیاده از حد خود را تحت فشار نگذار، بهترین چیزها در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداری

۸۰) کسی که برای محبت حدود قائل می شود ، معنی محبت را نفهمیده است

۸۱) تنها بنایی که اگر بلرزد ، محکمتر می شود ، دل است

۸۲) هیچ کس نمی تونه به دلش یاد بده که نشکنه ولی حداقل یادش بدین که وقتی شکست لبه تیزش دسته اونی رو که شکستش نبره

۸۳) سعی کن خودت باشی. گمشده واقعی تو ،تو را آنطور که هستی دوست می دارد نه آنطور که خود می پسندد

۸۴) هیچ صیادی نمی تواند در جوی حقیری که به گودالی می ریزد مرواریدی صید کند

۸۵) دنبال کسی نباش که باهاش بتونی زندگی کنی دنبال کسی باش که بدون اون نتونی زندگی کنی

۸۶) خدایا به من تلاش در شکست، صبر درنومیدی، رفتن بی همراه، فداکاری در سکوت،خدمت بی نان، مناعت بی غرور، عشق بی هوس و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند روزی کن

۸۷) برای رسیدن به دوردست ها, باید از نزدیکی ها گذشت , اما رسیدن به نزدیکی ها به سهولت میسر نیست

۸۸) جای کشتی در ساحل بسیار امنتر است ولی برای این ساخته نشده

۸۹) سعی کن عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه که بدان می نگری

۹۰) بگذار تا شیطنت عشق چشمان تو را بر عریانی خویش بگشاید. هرچند آن بجز معنی رنج و پریشانی نباشد. اما کوری را هرگز بخاطر آرامش تحمل مکن




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

خستگی باید به چه مرحله ای برسد تا به پزشک مراجعه کنیم…

امروز صبح، به خود قول دادید که مستقیماً پس از کار به باشگاه می روید. امّا در پایان روز، آنقدر خسته بودید که به تنها چیزی که فکر می کردید، افتادن بر روی کاناپه و فکر کردن به ناکجا آباد بود.
چرا شما همواره خسته هستید؟ آیا به اندازه ی کافی نمی خوابید، یا مشکلی جسمی یا روحی وجود دارد که این خستگی را ایجاد می کند؟


خستگی مزمن، یکی از شایع ترین شکایت هایی است که مردم را مجبور می کند به پزشک مراجعه کنند. دکتر رالتسون در این باره اینطور می گوید: “مردم در رابطه با خستگی خود حرف های متفاوتی می زنند؛ برخی می گویند حوصله ندارند؛ برخی می گویند خسته اند؛ و برخی می گویند آنقدر خسته اند که قادر به انجام هیچ کاری نیستند”.
اگر از خستگی مفرط به ستوه آمده اید، ممکن است به علّت مشکلی جسمانی باشد که در ادامه در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. این خستگی می تواند به دلیل کار کردن زیاد هم باشد؛ امّا محتمل ترین پاسخ، کاملا بالعکس تمام سخنانی است که تاکنون گفته ایم: شما به اندازه ی کافی کار نمی کنید.

چگونه از حستگی رها شویم: ورزش و نرمش کنید.
دکتر رالتسون می گوید: این روزها، مهم ترین علّت خستگی، زندگی به شیوه ی مدرن است. اضافه وزن داریم، بیش از حد غذاهای آماده مصرف می کنیم، و به اندازه ی کافی ورزش نمی کنیم.
با ایجاد سه تغییر در شیوه ی زندگی خود، می توانید تغییری بزرگ در سطح انرژی بدن تان به وجود آورید؛ این سخنی است که متخصصان می گویند:

۱٫ آن چیزی که می خورید: سعی نکنید سطح انرژی خود را با مصرف کافئین و شکر، به سرعت بالا ببرید. با این کار تنها خود را خسته می کنید و نوسان شدیدی را در سطوح قند خون خود ایجاد می کنید. به جای این روش، رژیم غذایی متعادل، سالم، و سرشار از میوه، سبزی، و پروتئین را انتخاب نمایید. در همین رابطه دکتر رالتسون می گوید: “بیشتر مردم، اگر از رژیم غذایی سالم استفاده کنند، کمتر احساس خستگی خواهند کرد؛ خوردن غذای سالم بدین معناست که شما وزن متعادل تری خواهید داشت، زیرا چاقی یکی از عوامل خستگی بشمار می آید”.

۲٫ در یک شبانه روز چند ساعت می خوابید: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ در کشور آمریکا، ۶۰% اظهار داشته بودند که در هفته به اندازه ی کافی نمی خوابند و به نوعی از کم خوابی رنج می برند. اگر دوست دارید خوب بخوابید، سعی کنید پیش از خواب، کافئین مصرف نکنید و در مکانی آرام و تاریک بخوابید.

۳٫ چقدر ورزش می کنید: دکتر رالستون اظهار می دارد: این مهم ترین موضوع است. بهترین کاری که می توانید برای مقابله با خستگی انجام دهید، ورزش منظم، مداوم، و پیوسته است. ورزش را حداقل سه ساعت پیش از خوابیدن انجام دهید.

آیا ورزش کردن شما را خسته نمی کند؟ حقیقت این است که ورزش کردن به شما انرژی می دهد. تقریباً تمام مطالعاتی که به بررسی این سوال پرداختند، به نتیجه ای یکسان رسیده اند: مردمی بی حرکتی که ورزش را آغاز می کنند، نسبت به افرادی که ترجیح می دهند روی کاناپه خود را رها کنند، احساس خستگی کمتری می کنند. این نکته را بدانید که ورزش کردن بیش از دارو انرژی بدنی شما را افزایش می دهد.
بهترین کار چیست؟ چند روز در هفته، چه مدّتی، و چه مقدار ورزش کنیم؟ دکتر رالتسون پیشنهاد می دهد که ۴ روز در هفته و به هر بار به مدّت ۴۰ دقیقه ورزش کنید.
چقدر طول می کِشد تا نتایج آن را ببینیم؟ باید صبور باشید، زیرا هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد. حداقل باید یک ماه صبر کنید تا نتایج اولیه ی آن مشخص شود. با گذشت زمان، احساس می کنید که پیشرفت شما بسیار کُند شده است، امّا ناامید نشوید؛ برای سه تا شش ماه به کار خود ادامه دهید و ورزش کنید؛ حال مطمئن باشید که احساس بهتری را تجربه خواهید کرد و خوشحال خواهید شد.
دکتر رالتسون می گوید: اگر حداقل یک ماه به طور پیوسته ورزش کردید و به اندازه ی کافی نیز می خوابید، امّا هنوز هم احساس خستگی می کنید، به دنبال علل احتمالی دیگر باشید.

علل دیگری که می تواند سبب خستگی فرد شود؟
خستگی مزمن، با علل پزشکی دیگری نیز همراه است. چگونه می توانید تشخیص دهید که مقصر اصلی کیست؟
پاسخ کوتاه این است که شما نمی توانید بگویید. اگر جواب می خواهید، باید با پزشک مشورت نمایید.

در ادامه برخی از این مظنون ها را معرفی می کنیم:

۴٫ کم خونی: یکی از شایع ترین علل خستگی، کم خونی است، که به سادگی و تنها از طریق یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است. این مشکل بخصوص در رابطه با زنان صادق است؛ زنانی که دوره های قاعدگی طولانی مدتی را تجربه می کنند. شما می توانید کم خونی را با رژیم غذایی سرشار از آهن، من جمله: گوشت قرمز، و سبزی هایی که به رنگ سبز تیره هستند، به راحتی درمان کنید. اگر از فقر شدید آهن رنج می برید، حتما از مکمل آهن استفاده کنید.

۵٫ کمبود در مواد مغذی کلیدی: مانند پتاسیم؛ در این رابطه نیز، به راحتی و از طریق آزمایش خون، قابل تشخیص است.

۶٫ مشکلات تیروئید: هم تیروئید کم کار و هم تیروئید پُر کار، می توانند سبب ایجاد خستگی شوند. با انجام آزمایش خون و آگاهی از سطح هورمون های تحریک کننده ی تیروئید، می توانید عملکرد تیروئید خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

۷٫ دیابت: افرادی که دیابت دارند و آن را تحت کنترل خویش ندارند، فقط اظهار می دارند که احساس خوبی ندارند و معمولی نیستند. اگر احساس خستگی می کنید، دید تاری دارید، یا ادرارتان از حد معمول بیشتر است، باید حتما از طریق آزمایش خون، معاینه ی کامل شوید.
۸٫ افسردگی: اگر احساس خستگی شما، همراه با ناراحتی و از دست دادن اشتها همراه است، و دیگر از موضوعاتی و کارهایی که قبلاً مایه ی مسرّت شما می شد، لذّت نمی برید، ممکن است افسرده باشید.

۹٫ نفس تنگی در هنگام خواب: اگر پس از بیدار شدن از خواب، هنوز هم احساس خستگی می کنید، باید دریابید که آیا هنگام خوابیدن خُر و پُف نمی کنید! زیرا یکی از علل خستگی می تواند ایجاد نفس تنگی در هنگام خواب شبانه باشد؛ در این رابطه، فرد پس از بیدار شدن خسته است و سردرد دارد.

۱۰٫ بیماری قلبی تشخیص داده نشده: خستگی می تواند یکی از نشانه های مشکلات قلبی، بخصوص در رابطه با زنان، باشد. دکتر رالستون در این رابطه می گوید: “اگر هنگام ورزش کردن احساس می کنید ناراحت هستید یا نمی توانید آن را به درستی انجام دهید- ورزشی که قبلاً برایتان مثل خوردن یک لیوان آب بود- می تواند آژیر خطری باشد که به شما هشدار می دهد، شما از مشکل قلبی رنج می برید. پس مراجعه به پزشک را فراموش نکنید”.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال ۳۰۰۰

 

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000



تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

یک انسان سالم نیاز به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه دارد تا بتواند به نحو درستی، کارهای روزمره خود را انجام دهد. به طور معمول وقتی کسی کمتر از حد طبیعی بخوابد، شاید به نظر سالم بیاید، ولی در حقیقت دچار مشکلاتی در روح و جسم خود خواهد شد.

اگر شب ها دیر خوابتان می‌برد یا به سختی می‌خوابید، توصیه‌های زیر به شما کمک خواهد کرد تا خواب راحتی داشته باشید.

۱- عدم تابش نور آبی در اتاق خواب
درخشش نور آبی از تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و یا ساعت کنار تختخواب می‌تواند باعث بی‌خوابی شود. اتاق خواب باید مکان مناسبی برای استراحت و تمدد اعصاب باشد.

۲- خودداری از چرت زدن در وسط روز
چرت زدن باعث بدتر شدن بی‌خوابی می‌شود. اگر هم می‌خواهید چرت بزنید، قبل از ظهر و به مدت ۲۰ دقیقه باشد. اگر بعدازظهر احساس خواب آلودگی کردید، می‌توانید کمی پیاده روی کنید، به یکی از دوستانتان تلفن بزنید و یا یک لیوان آب سرد بنوشید تا خوابتان بپرد.

۳- دور کردن ساعت از خود
اگر شما جزو آن افرادی هستید که در طول شب، دائما به ساعت نگاه می‌کنید و خواب راحتی ندارید، بهتر است ساعت زنگ‌دار خود را در کشوی میز و یا زیر تخت، دور از دید خود قرار دهید.
بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب، نور چراغ‌ها را کم کنید. کم کردن نور باعث می‌شود مغز ملاتونین بسازد. ملاتونین هورمونی است که باعث خواب می‌شود.

۴- داشتن بالش برای کمردرد
کمردرد باعث بدخوابی می‌شود. لذا یک بالش را بین پاهایتان بگذارید تا لگن در جای خودش باشد و فشار پشت نیز کم شود.

۵- وضعیت گردن
اگر شما با خشکی و سفتی گردن از خواب بیدار می‌شوید، باید بدانید که مقصر بالش شماست. بالشی که بیش از حد صاف و یا بیش از حد بلند است، مشکل زاست.

۶- دارا بودن حداقل وسایل در اتاق خواب
سرفه کردن، عطسه کردن و خارش همگی باعث بدخوابی می‌شوند. گرد و غبار روی وسایل باعث آلرژی‌ و در نتیجه بی خوابی می‌شود. پس سعی کنید اتاق خوابتان تا حد ممکن خلوت باشد.

۷- ساعت بیولوژیکی بدن
همیشه در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. با این روش، بدن و مغزتان دارای یک چرخه منظم خواب و بیداری می شود.

۸- عدم مصرف کافئین
نوشیدن قهوه در صبح خوب است، اما بعد از ظهر و شب، باید از مصرف کافئین در غذاها و نوشیدنی‌ها خودداری کرد. کافئین از خواب عمیق جلوگیری می کند.

۹- انجام ورزش منظم
ورزش منظم باعث بهبود خواب می‌گردد. قبل از خوابیدن انجام ورزش‌های ملایم همچون یوگا موجب آرامش ذهن و روح می‌گردد. ولی ورزش شدید باعث بدخوابی می شود.

۱۰- ساعت غذا خوردن در شب
آخر شب، غذاهای حجیم و چرب نخورید. این غذاها باعث بروز مشکلات در سیستم گوارشی می‌شوند و کیفیت خواب را به هم می‌زنند. حداقل یک ساعت قبل از خواب، خوراکی نخورید.
قبل از خواب، از دعوا و مشاجره خودداری کنید. می توانید قبل از خواب دعا یا قرآن بخوانید تا آرام شوید.

۱۱- نوشیدنی
نوشیدن الکل باعث بیداری‌های مکرر در شب و خواب کمتر می‌شود. نوشیدنی مناسب برای شب، شیر گرم و یا دم‌کرده‌ی بابونه می‌باشد.
بهتر است ۲ ساعت قبل از خواب، چیزی ننوشید. با این کار، از دستشویی رفتن در طول شب جلوگیری می‌کنید.

۱۲- کاهش نور چراغ
بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب، نور چراغ‌ها را کم کنید و کارها را کنار بگذارید. کم کردن نور باعث می‌شود مغز ملاتونین بسازد. ملاتونین هورمونی است که باعث خواب راحت می‌شود.

۱۳- کاهش صدا
صدای چکه چکه کردن آب، سرفه کودک یا پارس کردن سگ باعث بی خوابی می‌شود. می‌توانید با استفاده از گوشی، از این صداها درامان بمانید و خواب راحتی داشته باشید.

۱۴- ترک کردن سیگار
نیکوتین موجود در سیگار، همانند کافئین یک محرک می‌باشد. سیگار کشیدن باعث بی‌خوابی و مشکلات خواب می‌شود.
اگر سیگاری هستید و نمی‌توانید آن را ترک کنید، بهتر است ۴ ساعت قبل از خواب سیگار نکشید.

۱۵- دور کردن حیوانات را از اتاق خواب
حیوانات در شب حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند که شما خواب عمیقی نداشته باشید. آنها می‌توانند فلس، خزه، کپک و گرده را به رختخوابتان منتقل کنند و باعث آلرژی گردند.

۱۶- آرامش قبل از خواب
حداقل یک ساعت قبل از خواب، آرام باشید و از دعوا و مشاجره خودداری کنید. می توانید قبل از خواب دعا یا قرآن بخوانید و یا یک دوش آب گرم بگیرید تا استرس از شما دور شود.

۱۷- عدم زیاده‌روی در مصرف داروهای خواب‌آور
داروهای خواب‌آور می‌توانند اعتیادآور باشند و نتوانید آنها را ترک کنید. همچنین دارای عوارض جانبی آزاردهنده‌ای می‌باشند. بهتر است آن‌ها را برای مدت زمان کوتاهی مصرف کنید و اجازه دهید که بدن، خود را با ساعات خواب تطبیق دهد.

بی خوابی ممکن است علامت یک بیماری باشد
اگر برای مدت یک ماه است که دچار بی خوابی شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.
بی خوابی ممکن است علامتی از یک مشکل زمینه‌ای باشد. افسردگی، بازگشت اسید معده به مری (ریفلاکس)، آسم، ورم مفاصل و برخی داروها موجب بی‌خوابی می‌شوند.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

بیدار شدن مکرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی که شب‌ها بیش از یک بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

‌۱ – خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: کاش همین‌طور بود! ولی مطالعات نشان می‌دهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی که بیش از۸ ‌ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند،بیشتر است. ‌

۲ – خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده،خوابش می‌برد! ‌اتفاقا این نشان می‌‌دهد که فلانی‌،خواب خوبی ندارد.این که آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ‌ببرد، یکی از نشانه‌های خواب‌آلودگی است که باید تحت بررسی قرار بگیرد.مدت زمانی که طول می‌کشد ‌تا خوابمان ببرد،نباید کمتر از ۵ دقیقه یا بیشتر از۳۰ دقیقه باشد.پزشکان،مقادیر کمتر و بیشتر از ‌این محدوده را غیرطبیعی می‌دانند.‌

۳ – چقدر کم می‌خوابی! همه آدم‌ها حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! ‌هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد که بشود روی آن قسم خورد.میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، ‌متفاوت است.به خودتان رجوع کنید، اگر حس می‌کنید که هر روز بعدازظهر خسته و خواب‌آلود ‌می‌شوید، بدانید که احتمالا الگوی خواب‌تان غلط است.‌

۴ – چقدر زیاد می‌خوابی، نخبه‌ها فقط روزی ۳،‌ ۴ ساعت می‌خوابند! ‌شاید مارگارت تاچر و بیل کلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین کسانی باشند که رسانه‌های ‌غربی،درباره کم‌ خوابیدن آنها زیاد حرف زدند.اما واقعیت این است که از نظر پزشکان، این قبیل افراد ‌معمولا عملکرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. کم‌خوابی،سلامت شما را تهدید می‌‌کند و ‌تمرکزتان را پایین می‌آورد. کم‌خوابی حتی می‌تواند بیمارتان کند و به سیستم ایمنی‌ شما آسیب ‌بزند.

‌۵- من خوابم خوب است؛ فقط شب‌ها چند بار از خواب می‌پرم! ‌به چنین خوابی نمی‌گویند خواب خوب. خوابی خوب است که تداوم مناسبی داشته باشد.بیدار شدن مکرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی که شب‌ها بیش از یک بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

۶- کم‌‌خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب! ‌‌ تاثیر داروهای خواب‌آور، کوتاه‌ مدت است و کم‌کم بدن به دارو عادت می‌کند و دیرتر به آن جواب می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌کند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک ‌مراجعه کرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

‌۷- کم‌‌خوابی از آن دردهایی است که چاره ندارد‌ و باید با آن ساخت! ‌اما توصیه‌های دیگری هم هست که می‌تواند اوضاع خواب‌تان را رو به ‌راه کند: ‌پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب.‌رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق ‌‌و بالاخره این که اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نکرده‌اید،به رختخواب برنگردید.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

این عکس، تصویری از مقاله‌ای است از مجله Ensign magazine May ’98 pg. 94 تحت عنوان ” در آغوش گرفتن نجات بخش”.
این مقاله شرح مفصلی از اولین هفته زندگی یک جفت دوقلو را توصیف می‌کند که در هنگام بدنیا آمدن در دو دستگاه جداگانه انکوباتور( incubator)نگهداری می‌شدند و پزشکان گفته بودند که یکی از آنها زنده نخواهد ماند. اما یکی از پرستاران بخش نوزادان، دو کودک نوزاد را بر خلاف مقرارت بیمارستان در یک دستگاه انکوباتور قرار داد و برای این کار با بیمارستان جنگید.
زمانیکه آنها در یک دستگاه قرار گرفتند، دست نوزاد سالم تر، به گونه ای که پنداری خواهرش را در آغوش گرفته باشد، بر او قرار گرفت. از آن ببعد ضربان قلب نوزاد کوچکتر و بیمار، شروع به عادی شدن می‌کند و دمای بدن او بالا رفته، شکل عادی می‌یابد. پس از مدتی، هر دو آنها زنده می‌مانند و شروع به رشد می‌کنند.
دو خواهر دو قلو به خانه رفتند و در یک تخت خواب خوابیدند . آنها همچنان با هم در یک تخت می خوابند، و یکدیگر را کیپ در آغوش می گیرند.

آغوش

بیمارستان زمانی که متوجه اثر “نجات بخش” گذاشتن این دو نوزاد در کنار یکدیگر شد، از آن پس در مقررات خود تغییر بوجود آورد و هم اکنون تمامی دو قلوها؛ حتی چند قلوها را در یک تخت و یاانکوباتور در کنار هم و نزدیک هم می‌خوابانند.
.دکتر مارک کتز (Mark Katz, M.D)، عضو L.A. Shanti’s
Advisory Board می‌نویسد:” …در آغوش گرفتن،می‌تواند در محدوده ذهنی یک فرد تغییراتی را ایجاد نماید و به آنها از لحاظ پزشکی کمک کند. بالاتر از همه اینکه، در آغوش گرفتن،هیچگونه عوارض جانبی، ندارد و شما برای گرفتن چنین مداوایی، احتیاج به رفتن نزد دکتر ندارید.”

در آغوش گرفتن، (Hug) داروی خوبی است. در این حرکت، انرژی منتقل می‌شود و فرد در آغوش گرفته شده تقویت روحی و عاطفی می‌شود. شما برای بقا در زندگیتان به یکبار در آغوش گرفته شدن ، برای حفظ و حراست از زندگیتان به ۸ بار در آغوش گرفته شدن و برای رشد و نمو به۱۲ بار در آغوش گرفته شدن در روز نیاز دارید.

پوست بزرگترین اندام بدن است و این اندام احتیاج به مراقبت های لازم و خوبی را دارد. یک Hug می‌تواند که قسمت های وسیعی از پوست را پوشش دهد و این پیام را به پوست برساند که “از تو مراقبت می‌شود”.
Hug همچنین یک وسیله ارتباطی است، که می‌تواند چیزهایی را بگوید که شما نمی‌توانید در غالب کلمات بیان کنید. نکته بسیار زیبا در مورد Hug اینست که شما نمی‌توانید آنرا یک طرفه به کسی بدهید، معمولا شما آنرا پس می‌گیرید.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 1280
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


برای ورود به چت روم ايرانسلی ها کلیک کنید

دریافت كد چت روم

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->