وبلاگ علمی مدرسه راهنمایی دکتر محمود افشار

 

دوست دارید همیشه سالم و تندرست باشید؟ ما در این مقاله ۱۵ خوراکی را که مصرف منظم آن سلامت و تناسب اندام تان را تضمین می‌کند، ذکر کرده ایم. حتی اگر بعضی از آنها را مصرف کنید، تأثیر فراوان شان بر سلامت تان را خواهید دید…

مواد غذایی سالمی که بو دارند
سیر

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.

پیاز
پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این “سیرمانند” انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.

گیاهان معطر دیگر
گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانوادۀ ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند.

زردچوبه و فلفل سیاه
زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادویۀ مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزانۀ ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود.

سویا
در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.

سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.

قارچ ها
بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.
این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.

میوه های قرمز
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک ۲ برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً ۹ برابرِ کیوی، ذخیرۀ آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.

شکلات سیاه
شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.

هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک مادۀ کم کالری نیست.

ماهی
ماهی که سرشار از امگا ۳ است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا ۳ در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا ۳ زیادی مصرف کنند زیرا امگا ۳ حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

۲ تا ۳ با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیوۀ کمتری هستند).

زنجبیل
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.

جلبک
جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.
جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این مادۀ غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و… است.

جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.

جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا ۳ اند !

تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.

چای سبز
چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

غلات کامل
غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.
نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان …) باید هر روز مصرف شوند.

روغن زیتون
مادۀ غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا ۳ و امگا ۶ است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا ۳ است، مخلوط کنید.

بروکلی و سبزیجات دیگر
بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید ۲ بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند.




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

این روزها انسان‌ها آنقدر گرفتار هستند و کار برای انجام دادن دارند که از وقت خوابشان می‌زنند تا به کارهایشان برسند؛ بعضی از ما صبح زود بیدار می‌شویم، در خانه کار می‌کنیم یا سرکار می‌رویم؛ آنجا آنقدر کار می‌کنیم تا با خستگی مفرط از محل کارمان به خانه باز می‌گردیم‌؛ تنها راهی که شاید بتوان کمی خستگی را از خود دور کنیم این است که زود بخوابیم، اما آیا می‌دانید زود خوابیدن چه مزایای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

* کاهش استرس
ازدیاد استرس به مشکلات جسمی و روحی فراوانی منجر می‌شود که از عواقب آن می‌توان به بیماری و سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد؛ خواب بهترین راه طبیعی برای کاهش استرس است؛ خواب می‌تواند آسیب‌های روحی و جسمی را ترمیم کند و باعث شود که بدن بتواند به طور طبیعی با استرس و صدمات و بیماری‌ها مبارزه کند.

* کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها
افرادی که دیروقت می‌خوابند از بیماری‌های مزمن بسیاری رنج می‌برند و خطر ابتلاء به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی در آنها بیشتر است؛ این افراد بیشتر از دیگران دچار مشکلات فشار خون‌، بالا بودن کلسترول می‌شوند؛ عادت به زود خوابیدن می‌تواند به کنترل فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند.

*بهبود حافظه
زود خوابیدن به مغز کمک می‌کند تا اطلاعات را به شکل سازمان یافته تری در مغز طبقه‌بندی و ذخیره کند تا بعداً بتواند به سرعت از آنها استفاده کند.

* بهبود روش زندگی
خواب کیفیت زندگی شما را بهبود بخشیده و باعث می‌شود فرد احساس بهتری در صبح هنگام و هنگام کار داشته باشد.

*بالا بردن سطح انرژی
زود خوابیدن با بالا بردن سطح انرژی شما را شاداب‌تر کرده و باعث می‌شود صبح فردا با احساس بهتری از خواب بیدار شده و انرژی بیشتری برای به انجام رساندن کارهایتان داشته باشید.

* تعادل وزن و تناسب اندام
اگر زودتر بخوابید بهتر می‌توانید وزن کم کنید، کم خوابی و بدخوابی باعث چاقی می‌شود پس شب‌ها زودتر بخوابید.




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف

 

 

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف

 

حیوان شفاف

حیوان شفاف




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

یک متخصص پوست گفت: خوابیدن در ساعت ۱۱شب تا ۶ یا ۷ صبح، بهترین زمان برای حفظ شادابی پوست است.

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به این که زمان خواب شبانه تاثیر زیادی در حفظ سلامتی و شادابی پوست دارد، اظهار داشت: در مواردی که زمان شروع خواب شبانه ۲ یا ۳ ساعت تغییر کند حتی اگر مدت زمان خواب کافی باشد ولی سلامت پوست تضمین نمی‌شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: افرادی که از ساعت ۳ نیمه شب تا ۱۱ صبح یا ۸ شب تا ۴ صبح می‌خوابند یعنی شب‌ها دیرتر یا زودتر از ۱۱ شب خوابیده و صبح‌ها نیز ساعت ۷ صبح بیدار نمی‌شوند، دچار افتادگی و پیری زودرس پوست می‌شوند.

دکتر مهرگان یادآور شد: مصرف مواد غذایی حاوی ترکیبات ویتامین ب همچون جوانه گندم، شیر، انواع غلات تاثیر بسزایی در حفظ شادابی و جوانی پوست دارد.

این متخصص پوست در پایان با تاکید بر اینکه افرادی که دارای پوست خشکی هستند باید از کرم مرطوب کننده استفاده نمایند، گفت: عدم استفاده از این کرم ها قطعا موجب ایجاد پیری زودرس خواهد شد.




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

سرچشمه جوانی و شادابی چیست؟ گذر عمر امری اجتناب ناپذیر است. با این حال همه انسانها تمایل دارند که در این گذار ناگزیر زندگی همچنان سالم، شاداب و زیبا باقی بمانند…

۱٫ ازدواج : مطالعات نشان می دهد که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل می باشد.

۲٫ قهقهه زدن: محققان می گویند که خنده بهترین دارو است که موجب ارتقا پاسخ ایمنی، کاهش قند خون، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می شود. جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن ۲۲% افزایش می یابد در حالیکه استرس های روحی جریان خون را ۳۵% کاهش می دهد.

۳٫ داشتن حیوان خانگی: فعالیت بدنی ناشی از مراقبت از این حیوانات یکی از راه های حفظ سلامت است. بعلاوه محبت کردن و یا تماشای حرکات جالب حیوانات منجر به آرامش انسانها می شود و آنها دنیای بیرون از خود را نیز تماشا می کنند.

۴٫ ترک سیگار: افرادی که سیگار می کشند تقریبا ۱۳ سال شانس زندگی را از دست می دهند. بعلاوه انواع بیماری های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی مانده را کاهش می دهد.

۵٫ ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شود. کلسترول و فشار خون کاهش می یابد. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها را تقویت می کند. آیا همه این مدارک کافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.

۶٫ فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت های مثبت مغز است. فعالیت های مغزی مانع از بروز آلزایمر می شود.

۷٫ کمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید: استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی و کلاه لبه پهن مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود و احتمال بروز سرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) را کاهش می دهد.

۸٫ ملاقات پزشک: ملاقات منظم پزشک عمومی می تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشک، پیشگیری به موقع از بروز انواع بیماری ها را میسر می کند.

۹٫ خوردن ماهی: خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. مانع از لخته شدن خون، کاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد.

۱۰٫ خوردن میوه ها و سبزیجات تازه: بروکلی، کلم، موز و سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

۱۱٫ تماس فیزیکی (در آغوش گرفتن): زوجهایی که برای مدتی تماس فیزیکی ساده مثل در آغوش گرفتن یا دست در دست برقرار می کنند کمتر دچار مشکلات قلبی و افزایش فشار خون می شوند.

۱۲٫ کاهش مصرف الکل: زیاده روی در مصرف الکل شانس زندگی بیشتر را کاهش می دهد.

۱۳٫ خواب کافی: خواب کمتر از ۶ ساعت در شب تاثیر منفی بر سلامت فرد دارد و احتمال بروز دیابت را افزایش می دهد.

۱۴٫ خوش بینی و تفکر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این خصلت ۱۹% افزایش می یابد. این چنین افرادی کمتر رنج می برند.

۱۵٫ کاهش مصرف چربی: غذاهای کم چرب احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۱۶٫ مراجعه به دندانپزشک: مراجعه مرتب به دندانپزشکی و معاینه دندانها از بروز انواع بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند. زیرا این بیماری ها به نوبه خود منجر به بروز بیماری های تنفسی و قلبی می شود.

۱۷٫ کنترل استرس: کنترل استرس به هر طریق ممکن مثل دریافت مشاوره، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی را افزایش می دهد. استرس باعث کاهش جریان خون، افزایش کلسترول، کاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می شود.

۱۸٫ برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش مداوم در زندگی کیفیت زندگی سالم را ارتقا می دهد.

۱۹٫ خوردن ویتامین ها: ویتامین های مختلف مانع از بروز بیماری های قلبی میشود. یکی مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی، آمینو اسید، عصاره گیاهی و سایر مواد مغذی است.

۲۰٫ نوشیدن چای سبز: نوشیدن چای سبز احتمال بیماری های قلبی، عروقی را کاهش می دهد.




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

پوست سیب موجب کاهش چاقی می‌شود


دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای – دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند – موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.

تا همین اواخر، محققان بر این باور بودند که این تنها نوزادان هستند که چربی قهوه ای دارند و این چربی در طول دوران کودکی از بین می رود. با پیشرفت فناوریهای عکسبرداری از بافت های انسان مشخص شده که بزرگسالان نیز میزان کمی از این چربی را بیشتر در ناحیه گردن و بین شانه ها حفظ می کنند.

همچنین این تحقیقات نشان داد افزایش سطح چربی قهوه ای با کاهش میزان چاقی و سطوح قند و چربی خون در ارتباط است و این مسئله موجب شده است که دانشمندان به این نتیجه برسند که چربی قهوه ای در پیشگیری از چاقی و دیابت موثر خواهد بود.

در این بررسی، محققان دانشگاه آیووا موشهایی که رژیم غذایی پرچرب به آنها داده شده بود را بررسی کردند. به نیمی از این موشها همراه غذای پرچرب خود مقادیری اسید اورسولیک نیز داده شد. نکته جالب این بود که موشهایی که در رژیم غذاییشان اسید اورسولیک بود بیش از موشهای دیگر غذا می خوردند با این حال موشهایی که مکمل غذایی اسید اورسولیک دریافت کردند وزن کمتری اضافه کردند و سطح قند خون آنها نزدیک عادی باقی ماند. این موشها همچنین به بیماری کبد چرب دچار نشدند، گفتنی است بیماری کبد چرب در حال حاضر یک بیماری غیرقابل درمان است که حدود یک پنجم امریکاییها به آن مبتلا هستند.

همچنین بررسیهای بیشتر این محققان نشان داد مصرف اسد اورسولیک موجب افزایش عضلات اسکلتی و در نهایت موجب تقویت توان بدنی و استقامت می شود. همچنین میزان چربی قهوه ای در این دسته از موشها افزایش یافت.

با توجه به اینکه عضله و چربی قهوه ای هر دو کالری می سوزاند، محققان میزان مصرف انرژی در این موشها را اندازه گیری کردند و دریافتند که موشهایی که اسید اورسولیک بیشتری دریافت کرده بود در مقایسه با موشهایی که این مکمل را دریافت نکرده بودند انرژی بیشتری مصرف کرده اند.

به گزارش شین هوا، کریستوفر آدامز استاد دانشگاه آیووا که مدیریت این تحقیقات را به عهده داشت می گوید:”این بررسی نشان می دهد اسید اورسولیک میزان عضلات اسکلتی و چربی قهوه ای را افزایش می دهد که این پیامد در نهایت منجر به افزایش کالری سوزی می شود و این پدیده خود از چاقی ناشی از رژیم غذایی و بیماری دیابت و کبد چرب پیشگیری می کند.”




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

تغذیه سالم دارویی برای درمان و زیبایی انواع پوست

زیبایی پوست مسئله‌ای است که همیشه به خصوص در خانم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری که اکثر این افراد از روش‌های مختلفی از جمله کرم، لیزر، ماسک صورت و غیره استفاده می‌کنند در صورتی که با ساده‌ترین روش از جمله تغذیه مناسب می‌توان به پوستی شاداب دست یافت.

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در خصوص نقش تغذیه در سلامت و شادابی پوست بیان کرد: «مواد مغذی بسیاری در شادابی پوست موثر هستند. در مرحله اول تعادل در دریافت مصرف مواد مغذی از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.»

وی ادامه داد: «سلول‌های پوست دارای یک دوره عمر مشخص هستند به طوری که بعد از مدتی از بین رفته و دوباره ساخته می‌شوند که در این صورت باید همه مواد غذایی از جمله پروتئین، ویتامین و سایر مواد مغذی در دسترس سلول‌ها باشد.» دکتر رحمانی با تاکید بر نقش مصرف مواد مغذی برای بازسازی، حفظ و نگهداری سلول‌های پوست خاطر نشان کرد: «برخی از مواد مغذی از جمله اسید چرب در حفظ، طراوت و رطوبت پوست موثر هستند به عنوان مثال اسید چرب امگا ۳ رطوبت پوست را به خوبی تامین می‌کند.»

این متخصص تغذیه گفت: «مصرف ماهی یکی از منابع مفید امگا ۳ محسوب می‌شود که تاکید می‌‎شود دو بار درهفته مصرف شود و در سبد تغذیه خانوار قراربگیرد در صورتی که افراد تمایل به مصرف آن را ندارند می‌توانند برای جایگزین کردن آن از قرص روغن ماهی استفاده کنند که تا حدودی در این زمینه موثر است.» به گفته وی، مصرف آب نیز باعث ایجاد رطوبت در پوست می‌شود که باید در روز به اندازه کافی مصرف شود. دکتر خدیجه رحمانی با بیان تاثیر مثبت مواد آنتی اکسیدانی یادآور شد: «ویتامین A به خصوص بتاکاراتن که پیش ساز ویتامین A محسوب می‌شود، ویتامین C، مواد مغذی از جمله سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان مفید و روی از جمله موادی هستند که بر پوست تاثیر مثبتی می‌گذارند.»

متخصص تغذیه همچنین به نکاتی در خصوص اسیدهای چرب اشاره کرد و گفت: «به طور معمول ۳۰ درصد مواد غذایی به چربی اختصاص دارد. اسیدهای چرب اشباع معمولا از منابع حیوانی تامین می‌شود ولی با این حال مصرف خود چربی به طور مستقیم ضروری نیست. مهم‌ترین منبع چربی‌های غیر اشباع روغن زیتون است که باید به عنوان بیشترین و بهترین نوع چربی مورد استفاده قرار گیرد.» وی اظهار کرد: «اگر روغن زیتون در دسترس نبود بهتر است از روغن مایع گیاهی استفاده شود همچنین حذف چربی‌های جامد در این زمینه بسیار مهم است.» دکتر رحمانی در پایان گفت: «همچنین مصرف مغز‌ها از جمله گردو، بادام، تخم کدو و غیره علاوه بر اینکه چربی‌های مفیدی دارند دارای ویتامین E نیز هستند. به همین دلیل مصرف روزانه حدود ۱۰ عدد از این مواد برای حفظ سلامت پوست توصیه می‌شود.




تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

رزماری یا اکلیل کوهی، گیاهی چند ساله، معطر و از خانواده نعنائیان است که برگ‌های سوزنی شکل و همیشه سبز دارد.

این گیاه، در کشورهای اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه داشته و در تهیه سس‌ها و گوشت کباب وجود آن ضروری است.

این گیاه، بومی مناطق مدیترانه و اوروگوئه است. گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می‌رویند.

نام رزماری برگرفته از کلمات لاتین “”ros به معنای شبنم و “marinus” به معنای دریا است. ارتفاع بوته این گیاه ۵۰- ۲۰ سانتی‌متر است و در شرایط مناسب آب و هوایی که برای این گیاه همان هوای گرم و مرطوب است ارتفاع آن به ۱۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسد.

از نظر خواص طبی و دارویی رزماری اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام‌های شکمی افزایش می‌دهد و در تحریک میزان ترشح شیره‌های گوارشی و صفرا بسیار مفید است.

برخی از مهمترین خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی عبارتند از:

ضد درد، ضدعفونی‌کننده، ضد افسردگی، ضد التهاب، خلط‌ آور، ضد ویروس و تقویت کننده نیروی جنسی است.

این گیاه شفا‌بخش، برای معالجه رماتیسم، فلج، سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید و موثر است.

باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون می‌شود بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها مفید است.

محققان در تحقیقات خود متوجه شدند این گیاه نه‌ تنها حافظه بزرگسالان را تقویت می‌کند بلکه برای تقویت حافظه دانش‌آموزان نیز مفید است.

خستگی‌های مفرط را بهبود بخشیده و برای رفع اضطراب و پریشانی توصیه می‌شود.

دردهای عضلانی را تسکین می‌بخشد و سوءهاضمه ناشی از استرس را برطرف می‌می‌کند.

در رایحه‌ درمانی استفاده‌های بسیاری از این گیاه می‌شود که ایجاد احساس جوانی و شادابی، ‌عشق و سلامتی و نیز خواب راحت از جمله کاربردهای موثر این گیاه در این حرفه است.

از گیاه رزماری برای رفع چاقی، بیماری‌های کبدی و معدی، برونشیت و آسم استفاده می‌شود.

استفاده از این گیاه برای تنظیم ضربان قلب توصیه می‌شود.

توجه:

مادران باردار،‌ مبتلایان به صرع از مصرف این گیاه خودداری کنند همچنین در موارد حساسیت‌های شدید از این گیاه دارویی استفاده نشود.




تاریخ: جمعه 26 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

همه ما در هر روز مقداری مو از دست می دهیم اما اگر ریزش موهایتان هر روز بیشتر می شود و هنگام حمام رفتن و یا شانه کردن مقدار زیادی از موهایتان می ریزد ، قبل از اینکه ریزش موهایتان از کنترل خارج شود به فکر چاره باشید:

موهایتان را در معرض حرارت شدید قرار ندهید:

درجه حرارت سشوار خود را روی حالت خنک و یا دمای کم تنظیم کنید و تا آنجایی که امکان دارد از اتوی مو استفاده نکنید. موهایتان را یک یا دو درجه بیشتر روشن نکنید.هرچه که تغییر رنگ موهای شما بیشتر باشد فعل و انفعالات شیمیایی بیشتری در موهای شما رخ می دهد و موهایتان ضعیف تر می شود.اگر از ژل یا اسپری مو استفاده می کنید بعد از اینکه مواد روی موهایتان خشک شد ، آنها را شانه نکنید زیرا موهایتان سخت تر و خشک تر می شود و بیشتر احتمال دارد بشکند.

رژیم غذایتان را تغییر دهید:

هفته ای دو یا سه بار غذاهایی بخورید که محتوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ باشند.

ویتامین ث و آهن مصرف کنید:

ریزش مو ممکن است بخاطر کمبود آهن ایجاد شده باشد زیرا فقر آهن باعث می شود تعداد گلبولهای قرمز خون که برای سلامتی فولیکولهای موهای ما حیاتی هستند ،کاهش یابد . ویتامین ث به جذب آهن کمک می کند بنا براین با مصرف ویتامین ث به جذب آهن لازم برای موهایتان کمک کنید.

با پزشکتان مشورت کنید:

استرس ، بیماری تیروئید ، کمبود گلبول قرمز و معالجاتی که برای بیماریهای قلبی انجام می شود می توانند منجر به ریزش مو شوند.پس حتما” با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید که علت ریزش موی شما یکی از این موارد نیست.

سابقه خانوادگی ریزش مویتان را چک کنید:

یکی از رایج ترین علتهای ریزش مو ، وراثت است . اگر پدر و مادرتان ریزش موی شدید دارند حتما” مقدار زیادی امگا ۳ مصرف کنید تا بتوانید با این ژن های ریزش مو که به ارث برده اید مقابله




تاریخ: جمعه 26 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

کاکائو را بیشتر مردم تحت عنوان شکلات کاکائویی می‌شناسند.

کره کاکائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.

کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود.

در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌کننده و انگل‌کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌کنندگی آن اشاره کرد.

در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند.

کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

محلی‌ها از کاکائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

به علت وجود تانن در پوسته و ریشه کاکائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.

کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شکلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اکسیدانی کاکائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام فرآیند در کارخانه خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد.

نوشابه کاکائو

اگر پوست هسته کاکائو را دم کنید، نوشابه مطبوعی از آن به دست می‌آید که بوی شکلات دارد و دارای مقدار زیادی ویتامین و برای تقویت استخوان‌ها مفید است. مخصوصا به کسانی که دارای نرمی استخوان (راشیتیسم) هستند، مصرف این جوشانده توصیه می‌شود.

کره کاکائو

دانه کاکائو دارای ۵۰ درصد چربی است. از کاکائو در صنعت لوازم آرایش و زیبایی و همچنین عطرسازی استفاده می‌شود.

عوارض جانبی

مصرف ناصحیح کاکائو باعث عوارض کبدی و قلبی می‌شود. کسانی که طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد کاکائو و محصولات آن خودداری کنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است.




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

ژاپنی‌ها دو دهه است که اختلالی روانی به نام هی‌کی‌کوموری را تجربه می‌کنند. حالا،‌ به دنبال بحران چندماه اخیر، بسیاری از این بیماران ناشناخته نیازمند کمک هستند و اوضاع ژاپن دشوارتر می‌شود.
در اوایل دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، گونه خاصی از انزواطلبی در بین جوانان ژاپنی رواج پیدا کرد. در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند برای ماه‌ها در خانه‌های خود بمانند. بررسی‌ها نشان داد که حدود یک میلیون ژاپنی به اختلالی که در زبان ژاپنی هی‌کی‌کوموری نامیده شده بود،‌ مبتلا شدند. البته مطابق معمول، بسیاری بر این عقیده بودند که رقم واقعی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده است.


مبتلایان به هی‌کی‌کوموری علایم اضطراب، افسردگی و الگوهای خواب آشفته را نشان می‌دهند. تعریف رسمی این اختلال،‌ خانه‌نشینی کامل را هم شامل می‌شود، اما بسیاری از روانپزشکان و محققین ژاپنی برای این اختلال طیفی را تعریف کردند که از خانه‌نشینی کامل تا بیرون رفتن هر روز اما نداشتن هیچ دوست یا شغلی را شامل می‌شد. بیماران ترجیح می‌دهند در طول روز بخوابند و شب‌ها تلویزیون تماشا کنند، ‌با بازی‌های رایانه‌ای مشغول شوند یا کتاب‌های مصور بخوانند. آن‌ها اغلب ترجیح می‌دهند در اتاق خواب خود تنها غذا بخورند و به مقدار فراوان چت اینترنتی دارند، اما به ندرت وارد روابط چهره به چهره می‌شوند.

در موارد بسیار نادر،‌ این افراد ممکن است به خودکشی و حتی قتل دیگری دست بزنند.‌ به گفته محققین، این افراد فقط وقتی هیچ گزینه دیگری ندارند به سراغ درمان می‌روند،‌ وقتی مثلا خانه‌شان فروخته شده، والدینشان فوت کرده‌اند و دیگر هیچ پولی برایشان باقی نمانده است.
حالا زلزله، سونامی و بحران‌های بعد از آن، ممکن است برای اولین بار مبتلایان به این اختلال در ژاپن را وادار به کمک گرفتن نماید. برای ژاپن،‌ این یک مشکل بزرگ و منحصر به فرد خواهد بود. عامل این اختلال مشخص نیست، اما مظنون شماره یک،‌ ضربه‌های ناگهانی در زندگی است. بنابراین ممکن است بحران‌های اخیر ژاپن و ضربه‌هایی چون از دست دادن عزیزان، ‌بیکاری، ‌از دست دادن خانه و حتی شهر، ‌باعث ابتلای بسیاری جوانان دیگر به هی‌کی‌کوموری در ژاپن گردد.

البته هنوز هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده، اما دو عامل در فرهنگ ژاپنی می‌تواند نگران‌کننده باشد:‌ یکی این که ژاپنی‌ها ابتلا به بیماری روانی را ننگ می‌دانند و ترجیح می‌دهند خود را پنهان کنند تا این که به دنبال درمان بروند. دوم این که در فرهنگ ژاپن، استراحت کردن، درمان همه بیماری‌های روانی دانسته می‌شود و افراد تصمیم می‌گیرند مدت‌ها در خانه استراحت کنند تا شاید بهبود یابند.
برخی محققین بر این باروند که ابتلا به هی‌کی‌کوموری نوعی واکنش به تاکید فرهنگی ژاپن بر سرعت، کارآمدی و وقت‌شناسی است. برخی دیگر،‌ تفاوت نگرش نسبت به یافتن شغل در دو نسل را عامل مهمی می‌دانند. تا قبل از دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، ژاپنی‌ها با روند ثابتی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند،‌ برای مصاحبه می‌رفتند و شغلی برای همه عمر پیدا می‌کردند. اما از دهه ۱۹۹۰ به بعد،‌ اوضاع تغییر کرده و بسیاری از جوانان در مصاحبه‌های بسیاری شرکت می‌کنند اما کار دایمی پیدا نمی‌کنند و مورد سرزنش والدینی قرار می‌گیرند که شرایط را با زمان خود مقایسه می‌کنند و باعث احساس شرمساری در فرزند خود می‌شوند.
علی‌رغم توجه فراوان رسانه‌ها و نشریات، مطالعات علمی کمی در مورد هی‌کی‌کوموری وجود دارد. در حالی که این اختلال می‌تواند عامل مهمی در هر تلاشی که برای کمک به مردم ژاپن انجام خواهد شد، باشد. نباید فراموش کرد که حتی قبل از این بحران‌ها، ژاپن از کشورهایی بود که بالاترین آمار خودکشی را در بین کشورهای جهان داشت. وجود مبتلایان هی‌کی‌کوموری که برای اولین بار به دنبال کمک می‌آیند و احتمال ابتلای تعداد فراوانی به این بیماری بعد از وقایع اخیر، ژاپن را در موقعیتی قرار خواهد داد که هیچ کشور دیگری در این شرایط تجربه نخواهد کرد و کاملا مخصوص به ژاپن است




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

زردآلو یک منبع غنی از پیش فاکتور ویتامین آ موسوم به بتاکاروتن است و بنابراین در حفظ سلامت و بینایی چشم‌ها تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش ایسنا، بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود و این ویتامین نقش حیاتی در بهبود بینایی دارد. این میوه همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی مانع از تخریب سلول‌ها توسط مولکول‌های رادیکال‌ آزاد می‌شود.

به گفته متخصصان تغذیه در دانشکده علوم بهداشتی هاروارد، انواعی از این میوه که به رنگ نارنجی تیره هستند، ذخیره بتاکاروتن در آنها نیز بیشتر است.

مواد غذایی حاوی بتاکاروتن سبب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی از انواع سرطان‌ها می‌شوند.

مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود در زردآلو موجب می‌شود غذای مفیدی برای حفظ سلامت قلب باشد. این دو ماده به عنوان آنتی‌اکسیدان از اکسیداسیون کلسترول بد و بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، این میوه برای تقویت بینایی چشم، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و آب مروارید مفید است. رادیکال‌های آزاد، عدسی چشم را تخریب می‌کنند و سبب بروز آب مروارید می‌شوند و یا با تحلیل بردن ذخیره خونی چشم‌ها، سبب تخریب بافت چشم می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فیبرهای محلول در آب سبب حفظ قند خون در مقدار طبیعی و کاهش کلسترول خون می‌شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری‌های روده‌ای جلوگیری می‌کند. هم‌چنین برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم موجب تنظیم فشارخون می‌شود. این میوه در عین حال سرشار از ویتامین ث و آهن است.

میوه رسیده زردآلو حاوی ویتامین‌های گروه ب بوده و بنابراین برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.
آزمایشات جدید نیز نشان داده است که مقادیر زیادی از سایر انواع کاروتنوئیدها مانند کورستین و اسید سالسیلیک در زردآلو وجود دارد. این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد زیست ‌فعال بوده و قادر هستند از مواد غذایی، مواد درمانی تولید کنند یا حتی دیواره مخاطی روده را بازسازی کنند




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

همین‌طور که به روزهای گرم نزدیک‌تر می‌شویم، بدن ما نیاز بیشتری به آب و مایعات و میوه‌های خنک‌کننده پیدا می‌کند. اما آیا می‌دانید کدام یک از میوه‌ها و سبزیجات در این راه می‌توانند به شما کمک کنند؟
اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، پنیر ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، کدو حلوایی ، گلابی ، هلو و هندوانه از میوه‌ها و سبزیجات‌ تر و خنک به شمار می‌روند. این میوه‌ها خشکی بدن را فرو نشانده مانع حرارت بیش از حد در بدن می‌شوند.

از میان این میوه‌ها هندوانه بیش از بقیه ارزان و در دسترس است و چیزی است که به طور سنتی برای فرونشاندن عطش از آن استفاده می‌کنیم.

 

هندوانه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است. گرما را برطرف می‌کند و بهترین میوه فصل تابستان است.

این میوه به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند و تقویت‌کننده معده است. اگر در اثر استفاده از دندان مصنوعی دچار زخم‌های دهانی شده‌اید خوب است بدانید پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است.

این میوه پرآب بدن را تازه و شاداب می‌کند و برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است.

 

آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج‌کننده یرقان و دفع‌کننده سنگ کلیه است

 

.

سه ساعت بعد از غذا و یک ساعت قبل از غذا وقت خوردن هندوانه است. اغلب آدم‌های سفیدرو طبع سردی دارند و از خوردن هندوانه سردی می‌کنند. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شکر‌ یا عسل بخورند.

هندوانه‌شناسی

شخصا در مکتب پدرم شناخت هندوانه را آموختم و امروز اغلب هندوانه‌هایی که انتخاب می‌کنم رسیده است. برای انتخاب هندوانه خوب راهی که من به آن عادت دارم برداشتن هندوانه و ضربه زدن به آن است. هندوانه رسیده دلش می‌لرزد و صدای بم و پوکی می‌دهد. انتهای هندوانه نباید رنگ پریده و به اصطلاح تق مرده باشد. این هندوانه‌ها در اثر پیچ‌خوردگی ساقه، مواد کافی دریافت نکرده نرم و شل و بیمزه می‌شوند.

هرچه هندوانه نسبت به جثه‌اش سبک‌تر باشد، تردتر و رسیده‌تر است مشروط بر این که پوک نباشد.
اگر هندوانه رسیده را در میان دو دست خود قرار داده و فشار دهید قرچی صدا خواهد داد. البته این یک اصل کلی نیست. مراقب چشم‌غره‌های فروشنده هم باشید.

تلنگر بزنید! با انگشت بزنید و گوش کنید. اگر صدای شبیه «پینک» با آهنگ زیر و بلند شنیدید هندوانه هنوز نرسیده است. ولی اگر صدایی شبیه «پانک» با آهنگ بم و آهسته شنیدید هندوانه رسیده و قابل خوردن است. برخی نیز این صدا را به گونه‌ای دیگر تشریح می‌کنند و می‌گویند اگر صدایی که شنیدید صفر بود، هندوانه نرسیده ولی اگر صدایی عمیق و رسا شنیدید که در داخل هندوانه پیچید و انعکاس یافت هندوانه‌اش حرف ندارد.

زردآلو

این میوه محبوب نیز همین روزها وارد بازار شده و در دسترس قرار می‌گیرد.‌ زردآلو هرچه زردتر باشد ویتامین B ‌ بیشتری دارد.

بتاکاروتن آن در پاکسازی بدن از سرطان موثر است. برگه‌های زردآلو منبع غنی از پتاسیم هستند و تحقیقات نشان داده است که دریافت پتاسیم مازاد در رژیم غدایی روزانه، موجب کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون طبیعی و افراد با فشار خون بالا می‌شود.
زرد‌آلو به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یک میان وعده و دسر خوب برای سالمندانی که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می‌برند بسیار مفید است.
زردآلو به دلیل داشتن فیبر غذایی و افزایش تدریجی قند خون به عنوان یک میان‌وعده کامل کم‌کالری برای افرادی که برنامه کاهش وزن دارند، مفید است.
انواع نرم و گوشتی آن بهتر است. برگه‌های زردآلویی که با مواد شیمیایی خشک می‌شود مفید نیستند، زیرا ترکیبات گوگردی دارند.

فیبر‌های موجود در زردآلو مانند هلو در بدن آب زیادی به خود جذب کرده ‌و مانع دفع آب و خشکی بدن ‌می‌شوند.

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

هر نوع ورزش منظم دارای فایده است ، اما دوچرخه سواری مخصوصا خوب می باشد چون آسیب های کمتری در نتیجه انجام آن روی می دهد.

دوچرخه سواری سوزاننده کالری عالی هم می باشد که فواید مختلفی دارد. طبق گفته بنیاد قلب بریتانیا ، دوچرخه سواری حداقل ۲۰ مایل در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام ۱۲ مایل در ساعت در جاده ای صاف ۴۵۰ کیلو کالری در ساعت مصرف می کند.

احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین ادعا می شود که دوچرخه سواری سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می برد ، در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد.
دوچرخه سواری عمدتا فعالیتی آئروبیک یا هوازی ( بجز زمانیکه از شیبی بالا می روید ) است. این امر برای ریه ها که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به داخل بدن منبسط می شوند ، و قلب که برای انتقال این اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، مفید است. قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.

حتی با تنها چند مایل دوچرخه سواری ، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران ، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند.

انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

 




تاریخ: پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

 

۱) اگر اولش به فکر آخرش نباشی آخرش به فکر اولش می افتی

۲) لذتی که در فراغ هست در وصال نیست چون در فراغ شوق وصال هست و در وصال بیم فراغ

۳) آغاز کسی باش که پایان تو باشد

۴) پرستویی که به فکر مهاجرت هست از ویرانی آشیانه نمی هراسد

۵) کمی سبکسری لازم است تا از زندگی لذت ببری و کمی شعـــور، تا مشکلی برایت پیش نیاید

۶) دوست واقعی کسی است که اگر ساعتها در کنار او ساکت بشینی و صحبتی بین تان ردوبدل

نشه بعد از خداحافظی احساس کنی که ساعتها باهاش درد و دل کردی

۷) چون می گذرد غمی نیست

۸) انسان باید سعی کند در زندگی چیزهایی که دوست دارد را بدست آورد ، و گرنه مجبور میشود چیزهایی را که بدست آورده است دوست بدارد

۹) فرصتها در سختی ها بوجود می آیند بدون جاذبه، پرواز معنی ندارد

۱۰) کاش میشد سرنوشت را از سرِِ نوشت

۱۱) برای تمام دردها دو علاج وجود دارد گذر زمان وسکوت

۱۲) اگر شیر درنده ای در برابرت باشد بهتر است از اینکه سگ خائنی پشت سرت باشد

۱۳) همیشه از سکوت چگونه فریاد زدن رو بیاموز

۱۴) مورد اعتماد بودن بهتر از دوست داشتنی بودن است

۱۵) با یه چوب کبریت میشه هزاران درخت رو سوزوند و از یه درخت هزاران چوب کبریت به وجود می آید

۱۶) محبت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمیدارد

۱۷) هر چیزی که تو را نکشد مطمئناً قوی ترت میکند

۱۸) این جهان پر از صدای پای مردمی است که همان طور که تو را می بوسند طناب دار تو را می بافند

۱۹) آنکه می گرید یک درد دارد و آنکه می خندد هزار و یک درد

۲۰) گذشت زندگی یک چیز را بارها ثابت می کند و آن این است که گاهی احمق ها درست میگویند

۲۱) هر انسان بیشتر از آنکه از دشمنان خود ضربه ببیند از دوستان نادان خود میبیند

۲۲) چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟

۲۳) خدایا! چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت

۲۴) جامعه مثل آب نمک است شنا کردن در آن بد نیست اما بلعش وحشتناک است

۲۵) دو تراژدی دردناک در زندگی وجود دارد : یکی اینکه در عشقت ناکام شوی و دیگر اینکه به وصال عشقت برسی

۲۶) چه فکر کنی می توانی و چه فکر کنی نمی توانی ، درست فکر میکنی

۲۷) اگر مردم را به حال خود گذاشتی تو را به حال خود خواهند گذاشت

۲۸) در نمک باید چیز غیب و مقدسی وجود داشته باشد چیزی که هم در اشک و هم در دریاست

۲۹) من هرگز نمی نالم…قرنها نالیدن بس است…میخواهم فریاد بزنم…!اگر نتوانستم سکوت میکنم

۳۰) بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند

۳۱) پریدن کار دل است و قدم زندن کار عقل، اگر لذت جهان خواهی با دل همسفر شو و اگر مقصد خواهی آهسته رو

۳۲) زندگی همانند هنر نقاشی کردن است با مداد مشکی ولی بدون پاک کن

۳۳) زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم

۳۴) زندگی نکن برای مردن، بمیر برای زندگی کردن

۳۵) زندگی تفریح است میان تولد و مرگ

۳۶) خشم با دیوانگی آغاز میشود و با پشیمانی پایان میپذیرد

۳۷) آزادی تنها ارزش جاودانه تاریخ است

۳۸) مسیر را به خاطر بسپار که مقصد همان مسیر است

۳۹) با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن

۴۰) دنیا از آن کسی است که برای تصاحب آن با خوش خلقی و ثبات قدم گام برمیدارد

۴۱) زندگی سفر است پس بیایید همسفران خوبی برای دیگران باشیم

۴۲) بزرگترین آزادی بشر ، توانایی تصمیم گیری و انتخاب نگرش های خویشتن است

۴۳) خانمها با گوشهایشان عاشق می شوند و آقایان با چشم هایشان …

۴۴) ما همان میشویم که تمام روز به آن می اندیشیم

۴۵) مبارزه هر قدر صعب, صعود را ادامه بده. شاید قله تنها در یک قدمی تو باشد

۴۶) هر کار بزرگی در آغاز محال به نظر میرسد

۴۷) در زندگی خوشبختی به سراغ کسی نمی آید، انسان باید سراغ خوشبختی برود

۴۸) دنیا آنقدر بزرگ است که برای همه جایی برای زیستن دارد . پس سعی کنیم بجای اینکه جای دیگران را بگیریم و یا خود را جای دیگران جا بزنیم جایگاه واقعی خود را بدست بیاوریم

۴۹) عظمت مردمان بزرگ از طرز رفتارشان با مردمان کوچک آشکار میشود

۵۰) جستجوی حقیقت شیرین تر از پیدا کردن آن است

۵۱) در زندگی خانوادگی،شوم ترین کلمات این دو هستند:مال من،مال تو

۵۲) پروردگارا به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم و دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم. بینش ده تا تفاوت ایندو را دریابم مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتارکنند

۵۳) برای جبران اشتباهات، به دوستانت همانقدر زمان بده که برای خودت فرصت قائل میشوی

۵۴) ظرفیت عشق وجودت را با دوست داشتن همه انسان ها و تمامی زندگی افزایش بده

۵۵) امکان تغییر در زندگی هست.دیگران این کار را کرده اند

۵۶) از درخت سکوت میوه آرامش آویزان است

۵۷) آن چه را در روشنایی دیده ای در تاریکی به فراموشی نسپار

۵۸) خدایا کمکم کن همه رو از ته دل دوست بدارم نه ظاهری و نه گفتاری !

۵۹) هیچ انسانی دوست یا دشمن تو نیست بلکه انسانها معلم تو هستند

۶۰) کوچک که بودم فکر می کردم آدمها چقدر بزرگند ! و ترس برم میداشت بزرگ که شدم دیدم چقدر بعضی آدمها کوچکند و باز ترسیدم

۶۱) هیچ مشکلی نیست که محبت کافی نتواند بر آن غلبه کند

۶۲) شما میتوانید بهترین بذر جهان را در اختیار داشته باشید،ولی اگر محل مناسبی برای رشد آنها نداشته باشید،فایده ای نخواهد داشت

۶۳) در حساب عشق یک به اضافه یکی برابر است با همه چیز و دو منهای یک برابر با هیچ

۶۴) عشق همانند پروانه ایست که اگر سفت بگیری له می شود و اگر سست بگیری می گریزد

۶۵) مردها همواره میخواهند اولین عشق یک زن باشند و زن ها دوست دارند آخرین عشق یک مرد باشند

۶۶) وقتی به دنیا اومدی، تو تنها کسی بودی که گریه می کردی و بقیه می خندیدن. سعی کن یه جوری زندگی کنی که وقتی رفتی، تنها تو بخندی و بقیه گریه کنن

۶۷) دوستت دارم ، نه به خاطر شخصیت تو ، بلکه بخاطر شخصیتی که من از تو میگیرم

۶۸) یک همسر فقط همراه آدم نیست، او کل تقدیر ماست

۶۹) انسان، عاشق زیبایی نمی شود. بلکه آنچه عاشقش می شود در نظرش زیباست

۷۰) گاهی اوقات در زندگی خیلی زود، دیــــــــــــر می شود

۷۱) برای اینکه بزرگ باشی، نخست کوچک بودن را تجربه کن

۷۲) هیچ مردی،زن را نمی فهمد، هیچ زنی، مرد را نمی فهمد، زیبایی با هم بودنشان همین است

۷۳) از این که زندگی شما تمام شود نترسید، از آن بترسید که هرگز آغاز نشود

۷۴) پیری مانع از عشق نیست . اما عشق تا حدی مانع از پیریست

۷۵) ما واقعاً تا چیزی را از دست ندیم، قدرش را نمی دونیم، ولی در عین حال تا وقتی که چیزی رو دوباره بدست نیاریم، نمی دونیم چیزی را از دست دادیم

۷۶) رویایی رو ببین که میخوای. جایی برو که دوست داری چیزی باش که میخوای باشی. چون فقط یک جون داری و یک شانس برای اینکه هر چی دوست داری انجام بدی

۷۷) روشنترین آینده همیشه روی گذشته فراموش شده، شکل میگیره. نمیشه تا وقتی که دردها و رنجها را دور نریختی، توی زندگی به درستی پیش بری

۷۸) دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند

۷۹) زیاده از حد خود را تحت فشار نگذار، بهترین چیزها در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداری

۸۰) کسی که برای محبت حدود قائل می شود ، معنی محبت را نفهمیده است

۸۱) تنها بنایی که اگر بلرزد ، محکمتر می شود ، دل است

۸۲) هیچ کس نمی تونه به دلش یاد بده که نشکنه ولی حداقل یادش بدین که وقتی شکست لبه تیزش دسته اونی رو که شکستش نبره

۸۳) سعی کن خودت باشی. گمشده واقعی تو ،تو را آنطور که هستی دوست می دارد نه آنطور که خود می پسندد

۸۴) هیچ صیادی نمی تواند در جوی حقیری که به گودالی می ریزد مرواریدی صید کند

۸۵) دنبال کسی نباش که باهاش بتونی زندگی کنی دنبال کسی باش که بدون اون نتونی زندگی کنی

۸۶) خدایا به من تلاش در شکست، صبر درنومیدی، رفتن بی همراه، فداکاری در سکوت،خدمت بی نان، مناعت بی غرور، عشق بی هوس و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند روزی کن

۸۷) برای رسیدن به دوردست ها, باید از نزدیکی ها گذشت , اما رسیدن به نزدیکی ها به سهولت میسر نیست

۸۸) جای کشتی در ساحل بسیار امنتر است ولی برای این ساخته نشده

۸۹) سعی کن عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه که بدان می نگری

۹۰) بگذار تا شیطنت عشق چشمان تو را بر عریانی خویش بگشاید. هرچند آن بجز معنی رنج و پریشانی نباشد. اما کوری را هرگز بخاطر آرامش تحمل مکن




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

خستگی باید به چه مرحله ای برسد تا به پزشک مراجعه کنیم…

امروز صبح، به خود قول دادید که مستقیماً پس از کار به باشگاه می روید. امّا در پایان روز، آنقدر خسته بودید که به تنها چیزی که فکر می کردید، افتادن بر روی کاناپه و فکر کردن به ناکجا آباد بود.
چرا شما همواره خسته هستید؟ آیا به اندازه ی کافی نمی خوابید، یا مشکلی جسمی یا روحی وجود دارد که این خستگی را ایجاد می کند؟


خستگی مزمن، یکی از شایع ترین شکایت هایی است که مردم را مجبور می کند به پزشک مراجعه کنند. دکتر رالتسون در این باره اینطور می گوید: “مردم در رابطه با خستگی خود حرف های متفاوتی می زنند؛ برخی می گویند حوصله ندارند؛ برخی می گویند خسته اند؛ و برخی می گویند آنقدر خسته اند که قادر به انجام هیچ کاری نیستند”.
اگر از خستگی مفرط به ستوه آمده اید، ممکن است به علّت مشکلی جسمانی باشد که در ادامه در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. این خستگی می تواند به دلیل کار کردن زیاد هم باشد؛ امّا محتمل ترین پاسخ، کاملا بالعکس تمام سخنانی است که تاکنون گفته ایم: شما به اندازه ی کافی کار نمی کنید.

چگونه از حستگی رها شویم: ورزش و نرمش کنید.
دکتر رالتسون می گوید: این روزها، مهم ترین علّت خستگی، زندگی به شیوه ی مدرن است. اضافه وزن داریم، بیش از حد غذاهای آماده مصرف می کنیم، و به اندازه ی کافی ورزش نمی کنیم.
با ایجاد سه تغییر در شیوه ی زندگی خود، می توانید تغییری بزرگ در سطح انرژی بدن تان به وجود آورید؛ این سخنی است که متخصصان می گویند:

۱٫ آن چیزی که می خورید: سعی نکنید سطح انرژی خود را با مصرف کافئین و شکر، به سرعت بالا ببرید. با این کار تنها خود را خسته می کنید و نوسان شدیدی را در سطوح قند خون خود ایجاد می کنید. به جای این روش، رژیم غذایی متعادل، سالم، و سرشار از میوه، سبزی، و پروتئین را انتخاب نمایید. در همین رابطه دکتر رالتسون می گوید: “بیشتر مردم، اگر از رژیم غذایی سالم استفاده کنند، کمتر احساس خستگی خواهند کرد؛ خوردن غذای سالم بدین معناست که شما وزن متعادل تری خواهید داشت، زیرا چاقی یکی از عوامل خستگی بشمار می آید”.

۲٫ در یک شبانه روز چند ساعت می خوابید: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ در کشور آمریکا، ۶۰% اظهار داشته بودند که در هفته به اندازه ی کافی نمی خوابند و به نوعی از کم خوابی رنج می برند. اگر دوست دارید خوب بخوابید، سعی کنید پیش از خواب، کافئین مصرف نکنید و در مکانی آرام و تاریک بخوابید.

۳٫ چقدر ورزش می کنید: دکتر رالستون اظهار می دارد: این مهم ترین موضوع است. بهترین کاری که می توانید برای مقابله با خستگی انجام دهید، ورزش منظم، مداوم، و پیوسته است. ورزش را حداقل سه ساعت پیش از خوابیدن انجام دهید.

آیا ورزش کردن شما را خسته نمی کند؟ حقیقت این است که ورزش کردن به شما انرژی می دهد. تقریباً تمام مطالعاتی که به بررسی این سوال پرداختند، به نتیجه ای یکسان رسیده اند: مردمی بی حرکتی که ورزش را آغاز می کنند، نسبت به افرادی که ترجیح می دهند روی کاناپه خود را رها کنند، احساس خستگی کمتری می کنند. این نکته را بدانید که ورزش کردن بیش از دارو انرژی بدنی شما را افزایش می دهد.
بهترین کار چیست؟ چند روز در هفته، چه مدّتی، و چه مقدار ورزش کنیم؟ دکتر رالتسون پیشنهاد می دهد که ۴ روز در هفته و به هر بار به مدّت ۴۰ دقیقه ورزش کنید.
چقدر طول می کِشد تا نتایج آن را ببینیم؟ باید صبور باشید، زیرا هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد. حداقل باید یک ماه صبر کنید تا نتایج اولیه ی آن مشخص شود. با گذشت زمان، احساس می کنید که پیشرفت شما بسیار کُند شده است، امّا ناامید نشوید؛ برای سه تا شش ماه به کار خود ادامه دهید و ورزش کنید؛ حال مطمئن باشید که احساس بهتری را تجربه خواهید کرد و خوشحال خواهید شد.
دکتر رالتسون می گوید: اگر حداقل یک ماه به طور پیوسته ورزش کردید و به اندازه ی کافی نیز می خوابید، امّا هنوز هم احساس خستگی می کنید، به دنبال علل احتمالی دیگر باشید.

علل دیگری که می تواند سبب خستگی فرد شود؟
خستگی مزمن، با علل پزشکی دیگری نیز همراه است. چگونه می توانید تشخیص دهید که مقصر اصلی کیست؟
پاسخ کوتاه این است که شما نمی توانید بگویید. اگر جواب می خواهید، باید با پزشک مشورت نمایید.

در ادامه برخی از این مظنون ها را معرفی می کنیم:

۴٫ کم خونی: یکی از شایع ترین علل خستگی، کم خونی است، که به سادگی و تنها از طریق یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است. این مشکل بخصوص در رابطه با زنان صادق است؛ زنانی که دوره های قاعدگی طولانی مدتی را تجربه می کنند. شما می توانید کم خونی را با رژیم غذایی سرشار از آهن، من جمله: گوشت قرمز، و سبزی هایی که به رنگ سبز تیره هستند، به راحتی درمان کنید. اگر از فقر شدید آهن رنج می برید، حتما از مکمل آهن استفاده کنید.

۵٫ کمبود در مواد مغذی کلیدی: مانند پتاسیم؛ در این رابطه نیز، به راحتی و از طریق آزمایش خون، قابل تشخیص است.

۶٫ مشکلات تیروئید: هم تیروئید کم کار و هم تیروئید پُر کار، می توانند سبب ایجاد خستگی شوند. با انجام آزمایش خون و آگاهی از سطح هورمون های تحریک کننده ی تیروئید، می توانید عملکرد تیروئید خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

۷٫ دیابت: افرادی که دیابت دارند و آن را تحت کنترل خویش ندارند، فقط اظهار می دارند که احساس خوبی ندارند و معمولی نیستند. اگر احساس خستگی می کنید، دید تاری دارید، یا ادرارتان از حد معمول بیشتر است، باید حتما از طریق آزمایش خون، معاینه ی کامل شوید.
۸٫ افسردگی: اگر احساس خستگی شما، همراه با ناراحتی و از دست دادن اشتها همراه است، و دیگر از موضوعاتی و کارهایی که قبلاً مایه ی مسرّت شما می شد، لذّت نمی برید، ممکن است افسرده باشید.

۹٫ نفس تنگی در هنگام خواب: اگر پس از بیدار شدن از خواب، هنوز هم احساس خستگی می کنید، باید دریابید که آیا هنگام خوابیدن خُر و پُف نمی کنید! زیرا یکی از علل خستگی می تواند ایجاد نفس تنگی در هنگام خواب شبانه باشد؛ در این رابطه، فرد پس از بیدار شدن خسته است و سردرد دارد.

۱۰٫ بیماری قلبی تشخیص داده نشده: خستگی می تواند یکی از نشانه های مشکلات قلبی، بخصوص در رابطه با زنان، باشد. دکتر رالستون در این رابطه می گوید: “اگر هنگام ورزش کردن احساس می کنید ناراحت هستید یا نمی توانید آن را به درستی انجام دهید- ورزشی که قبلاً برایتان مثل خوردن یک لیوان آب بود- می تواند آژیر خطری باشد که به شما هشدار می دهد، شما از مشکل قلبی رنج می برید. پس مراجعه به پزشک را فراموش نکنید”.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال ۳۰۰۰

 

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000

سال ۳۰۰۰

 

سال 3000



تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

یک انسان سالم نیاز به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه دارد تا بتواند به نحو درستی، کارهای روزمره خود را انجام دهد. به طور معمول وقتی کسی کمتر از حد طبیعی بخوابد، شاید به نظر سالم بیاید، ولی در حقیقت دچار مشکلاتی در روح و جسم خود خواهد شد.

اگر شب ها دیر خوابتان می‌برد یا به سختی می‌خوابید، توصیه‌های زیر به شما کمک خواهد کرد تا خواب راحتی داشته باشید.

۱- عدم تابش نور آبی در اتاق خواب
درخشش نور آبی از تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و یا ساعت کنار تختخواب می‌تواند باعث بی‌خوابی شود. اتاق خواب باید مکان مناسبی برای استراحت و تمدد اعصاب باشد.

۲- خودداری از چرت زدن در وسط روز
چرت زدن باعث بدتر شدن بی‌خوابی می‌شود. اگر هم می‌خواهید چرت بزنید، قبل از ظهر و به مدت ۲۰ دقیقه باشد. اگر بعدازظهر احساس خواب آلودگی کردید، می‌توانید کمی پیاده روی کنید، به یکی از دوستانتان تلفن بزنید و یا یک لیوان آب سرد بنوشید تا خوابتان بپرد.

۳- دور کردن ساعت از خود
اگر شما جزو آن افرادی هستید که در طول شب، دائما به ساعت نگاه می‌کنید و خواب راحتی ندارید، بهتر است ساعت زنگ‌دار خود را در کشوی میز و یا زیر تخت، دور از دید خود قرار دهید.
بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب، نور چراغ‌ها را کم کنید. کم کردن نور باعث می‌شود مغز ملاتونین بسازد. ملاتونین هورمونی است که باعث خواب می‌شود.

۴- داشتن بالش برای کمردرد
کمردرد باعث بدخوابی می‌شود. لذا یک بالش را بین پاهایتان بگذارید تا لگن در جای خودش باشد و فشار پشت نیز کم شود.

۵- وضعیت گردن
اگر شما با خشکی و سفتی گردن از خواب بیدار می‌شوید، باید بدانید که مقصر بالش شماست. بالشی که بیش از حد صاف و یا بیش از حد بلند است، مشکل زاست.

۶- دارا بودن حداقل وسایل در اتاق خواب
سرفه کردن، عطسه کردن و خارش همگی باعث بدخوابی می‌شوند. گرد و غبار روی وسایل باعث آلرژی‌ و در نتیجه بی خوابی می‌شود. پس سعی کنید اتاق خوابتان تا حد ممکن خلوت باشد.

۷- ساعت بیولوژیکی بدن
همیشه در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. با این روش، بدن و مغزتان دارای یک چرخه منظم خواب و بیداری می شود.

۸- عدم مصرف کافئین
نوشیدن قهوه در صبح خوب است، اما بعد از ظهر و شب، باید از مصرف کافئین در غذاها و نوشیدنی‌ها خودداری کرد. کافئین از خواب عمیق جلوگیری می کند.

۹- انجام ورزش منظم
ورزش منظم باعث بهبود خواب می‌گردد. قبل از خوابیدن انجام ورزش‌های ملایم همچون یوگا موجب آرامش ذهن و روح می‌گردد. ولی ورزش شدید باعث بدخوابی می شود.

۱۰- ساعت غذا خوردن در شب
آخر شب، غذاهای حجیم و چرب نخورید. این غذاها باعث بروز مشکلات در سیستم گوارشی می‌شوند و کیفیت خواب را به هم می‌زنند. حداقل یک ساعت قبل از خواب، خوراکی نخورید.
قبل از خواب، از دعوا و مشاجره خودداری کنید. می توانید قبل از خواب دعا یا قرآن بخوانید تا آرام شوید.

۱۱- نوشیدنی
نوشیدن الکل باعث بیداری‌های مکرر در شب و خواب کمتر می‌شود. نوشیدنی مناسب برای شب، شیر گرم و یا دم‌کرده‌ی بابونه می‌باشد.
بهتر است ۲ ساعت قبل از خواب، چیزی ننوشید. با این کار، از دستشویی رفتن در طول شب جلوگیری می‌کنید.

۱۲- کاهش نور چراغ
بهتر است ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب، نور چراغ‌ها را کم کنید و کارها را کنار بگذارید. کم کردن نور باعث می‌شود مغز ملاتونین بسازد. ملاتونین هورمونی است که باعث خواب راحت می‌شود.

۱۳- کاهش صدا
صدای چکه چکه کردن آب، سرفه کودک یا پارس کردن سگ باعث بی خوابی می‌شود. می‌توانید با استفاده از گوشی، از این صداها درامان بمانید و خواب راحتی داشته باشید.

۱۴- ترک کردن سیگار
نیکوتین موجود در سیگار، همانند کافئین یک محرک می‌باشد. سیگار کشیدن باعث بی‌خوابی و مشکلات خواب می‌شود.
اگر سیگاری هستید و نمی‌توانید آن را ترک کنید، بهتر است ۴ ساعت قبل از خواب سیگار نکشید.

۱۵- دور کردن حیوانات را از اتاق خواب
حیوانات در شب حرکت می‌کنند و باعث می‌شوند که شما خواب عمیقی نداشته باشید. آنها می‌توانند فلس، خزه، کپک و گرده را به رختخوابتان منتقل کنند و باعث آلرژی گردند.

۱۶- آرامش قبل از خواب
حداقل یک ساعت قبل از خواب، آرام باشید و از دعوا و مشاجره خودداری کنید. می توانید قبل از خواب دعا یا قرآن بخوانید و یا یک دوش آب گرم بگیرید تا استرس از شما دور شود.

۱۷- عدم زیاده‌روی در مصرف داروهای خواب‌آور
داروهای خواب‌آور می‌توانند اعتیادآور باشند و نتوانید آنها را ترک کنید. همچنین دارای عوارض جانبی آزاردهنده‌ای می‌باشند. بهتر است آن‌ها را برای مدت زمان کوتاهی مصرف کنید و اجازه دهید که بدن، خود را با ساعات خواب تطبیق دهد.

بی خوابی ممکن است علامت یک بیماری باشد
اگر برای مدت یک ماه است که دچار بی خوابی شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.
بی خوابی ممکن است علامتی از یک مشکل زمینه‌ای باشد. افسردگی، بازگشت اسید معده به مری (ریفلاکس)، آسم، ورم مفاصل و برخی داروها موجب بی‌خوابی می‌شوند.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

بیدار شدن مکرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی که شب‌ها بیش از یک بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

‌۱ – خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: کاش همین‌طور بود! ولی مطالعات نشان می‌دهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی که بیش از۸ ‌ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند،بیشتر است. ‌

۲ – خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده،خوابش می‌برد! ‌اتفاقا این نشان می‌‌دهد که فلانی‌،خواب خوبی ندارد.این که آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ‌ببرد، یکی از نشانه‌های خواب‌آلودگی است که باید تحت بررسی قرار بگیرد.مدت زمانی که طول می‌کشد ‌تا خوابمان ببرد،نباید کمتر از ۵ دقیقه یا بیشتر از۳۰ دقیقه باشد.پزشکان،مقادیر کمتر و بیشتر از ‌این محدوده را غیرطبیعی می‌دانند.‌

۳ – چقدر کم می‌خوابی! همه آدم‌ها حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! ‌هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد که بشود روی آن قسم خورد.میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، ‌متفاوت است.به خودتان رجوع کنید، اگر حس می‌کنید که هر روز بعدازظهر خسته و خواب‌آلود ‌می‌شوید، بدانید که احتمالا الگوی خواب‌تان غلط است.‌

۴ – چقدر زیاد می‌خوابی، نخبه‌ها فقط روزی ۳،‌ ۴ ساعت می‌خوابند! ‌شاید مارگارت تاچر و بیل کلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین کسانی باشند که رسانه‌های ‌غربی،درباره کم‌ خوابیدن آنها زیاد حرف زدند.اما واقعیت این است که از نظر پزشکان، این قبیل افراد ‌معمولا عملکرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. کم‌خوابی،سلامت شما را تهدید می‌‌کند و ‌تمرکزتان را پایین می‌آورد. کم‌خوابی حتی می‌تواند بیمارتان کند و به سیستم ایمنی‌ شما آسیب ‌بزند.

‌۵- من خوابم خوب است؛ فقط شب‌ها چند بار از خواب می‌پرم! ‌به چنین خوابی نمی‌گویند خواب خوب. خوابی خوب است که تداوم مناسبی داشته باشد.بیدار شدن مکرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی که شب‌ها بیش از یک بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

۶- کم‌‌خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب! ‌‌ تاثیر داروهای خواب‌آور، کوتاه‌ مدت است و کم‌کم بدن به دارو عادت می‌کند و دیرتر به آن جواب می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌کند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک ‌مراجعه کرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

‌۷- کم‌‌خوابی از آن دردهایی است که چاره ندارد‌ و باید با آن ساخت! ‌اما توصیه‌های دیگری هم هست که می‌تواند اوضاع خواب‌تان را رو به ‌راه کند: ‌پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب.‌رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق ‌‌و بالاخره این که اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نکرده‌اید،به رختخواب برنگردید.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

این عکس، تصویری از مقاله‌ای است از مجله Ensign magazine May ’98 pg. 94 تحت عنوان ” در آغوش گرفتن نجات بخش”.
این مقاله شرح مفصلی از اولین هفته زندگی یک جفت دوقلو را توصیف می‌کند که در هنگام بدنیا آمدن در دو دستگاه جداگانه انکوباتور( incubator)نگهداری می‌شدند و پزشکان گفته بودند که یکی از آنها زنده نخواهد ماند. اما یکی از پرستاران بخش نوزادان، دو کودک نوزاد را بر خلاف مقرارت بیمارستان در یک دستگاه انکوباتور قرار داد و برای این کار با بیمارستان جنگید.
زمانیکه آنها در یک دستگاه قرار گرفتند، دست نوزاد سالم تر، به گونه ای که پنداری خواهرش را در آغوش گرفته باشد، بر او قرار گرفت. از آن ببعد ضربان قلب نوزاد کوچکتر و بیمار، شروع به عادی شدن می‌کند و دمای بدن او بالا رفته، شکل عادی می‌یابد. پس از مدتی، هر دو آنها زنده می‌مانند و شروع به رشد می‌کنند.
دو خواهر دو قلو به خانه رفتند و در یک تخت خواب خوابیدند . آنها همچنان با هم در یک تخت می خوابند، و یکدیگر را کیپ در آغوش می گیرند.

آغوش

بیمارستان زمانی که متوجه اثر “نجات بخش” گذاشتن این دو نوزاد در کنار یکدیگر شد، از آن پس در مقررات خود تغییر بوجود آورد و هم اکنون تمامی دو قلوها؛ حتی چند قلوها را در یک تخت و یاانکوباتور در کنار هم و نزدیک هم می‌خوابانند.
.دکتر مارک کتز (Mark Katz, M.D)، عضو L.A. Shanti’s
Advisory Board می‌نویسد:” …در آغوش گرفتن،می‌تواند در محدوده ذهنی یک فرد تغییراتی را ایجاد نماید و به آنها از لحاظ پزشکی کمک کند. بالاتر از همه اینکه، در آغوش گرفتن،هیچگونه عوارض جانبی، ندارد و شما برای گرفتن چنین مداوایی، احتیاج به رفتن نزد دکتر ندارید.”

در آغوش گرفتن، (Hug) داروی خوبی است. در این حرکت، انرژی منتقل می‌شود و فرد در آغوش گرفته شده تقویت روحی و عاطفی می‌شود. شما برای بقا در زندگیتان به یکبار در آغوش گرفته شدن ، برای حفظ و حراست از زندگیتان به ۸ بار در آغوش گرفته شدن و برای رشد و نمو به۱۲ بار در آغوش گرفته شدن در روز نیاز دارید.

پوست بزرگترین اندام بدن است و این اندام احتیاج به مراقبت های لازم و خوبی را دارد. یک Hug می‌تواند که قسمت های وسیعی از پوست را پوشش دهد و این پیام را به پوست برساند که “از تو مراقبت می‌شود”.
Hug همچنین یک وسیله ارتباطی است، که می‌تواند چیزهایی را بگوید که شما نمی‌توانید در غالب کلمات بیان کنید. نکته بسیار زیبا در مورد Hug اینست که شما نمی‌توانید آنرا یک طرفه به کسی بدهید، معمولا شما آنرا پس می‌گیرید.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

اگر یک هتل را با یک هلیکوپتر مخلوط کنید نتیجه اش این هتلیکوپتر چهار طبقه می شود که لقب نخستین هتل پرنده جهان را بر دوش می کشد. هتل پرنده که در واقع بزرگ ترین هلیکوپتر جهان نیز محسوب می شود دارای ۱۸ اتاق مبله با تمام تجیزات یک هتل پنج ستاره است.

این هلیکوپتر ۴۲ متری با ۱۴ متر ارتفاع قادر به بلند کردن حداکثر ۱۰۵ تن وزن است. و با سرعت حداکثر ۲۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز می کند.

امیدوارم بزرگی و ویژگی های خاص این هتل برایتان تداعی کننده خاطره کشتی تایتانیک نباشد. اگر این طور نیست، نخستین پرواز هتلیکوپتر سه ماه دیگر از فرودگاه نیویورک انجام می شود. بنابراین فرصت دارید تا برای خودتان جا رزرو کنید.

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده

 

هتل پروازکننده

هتل پروازکننده




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

ماه

ماه

 

به گزارش مهر، وقوع پدیده “ماه آبی” در آخرین روز سال ۲۰۰۹ میلادی از نظر بسیاری از افراد خوشایند به حساب می آید. طی این پدیده که به دلیل نادر بودن به این نام خوانده می شود (نه به دلیل تغییر رنگ ماه) در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ رخ خواهد داد و می توان ماه را در کاملترین شکل ممکن مشاهده کرد.

در قرن بیستم پدیده ماه آبی در حدود ۴۱ بار رخ داده است. این رویداد هر ۲٫۷ سال یک بار رخ داده و ناشی از ناهمخوانی میان تقویم زمینی و چرخه قمری است. این چرخه مدت زمانی است که ماه طی ۲۹ روز و ۱۲ ساعت و ۴۴ دقیقه به دور زمین حرکت می کند.
بر اساس گزارش یونیورس تودی،
ماه آبی زمانی که در آخرین ماه سال رخ دهد به نام “ماه کهن” نیز شناخته می شود. پدیده ای که در روز آخر سال ۲۰۰۹ برای برخی از ناظران خوش اقبال در اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا به شکل خسوف جزئی دیده خواهد شد.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

سالیان سال تصور می‌شد که تفاوت مغزی زنان و مردان در اثر هورمون‌های جنسی تستوسترون (مردانه) و استروژن (زنانه) است. ولی اکنون دریافته‌اند که بین چهار لوب مغز زنان و مردان از نظر عملکرد، تولید مواد شیمیایی و اندازه، تفاوت هایی وجود دارد.

مغز انسان

وظایف نیمکره راست و چپ مغز

نیمکره راست مسئول تفکرات خیالی و تصورات و هنر است که در خلق ، استنباء احساس و شوخ طبعی نقش دارد.

نیمکره چپ مغز مسئول فعالیت‌های منطقی و ظریف و موشکافانه است. خواندن، نوشتن، تجزیه و تحلیل و دانش و مهارت و مدیریت علوم برعهده این بخش از مغز می‌باشد.

ارتباط قوی بین این دو نیمکره دارای مزیت است. برای مثال نیمکره چپ مغز با پردازش‌های نیمکره راست ، بیان بهتری از احساس را ارائه خواهد داد.

ایستموس (isthmus) یا تنگراه، باریکه‌ای از بافت است که نیمکره چپ مغز را به نیمکره راست وصل می‌کند.

مزیت‌های مغز زنان بر مردان

ارتباط عاطفی: ایستموس، در زنان ضخیم‌تر از مردان است و همین ارتباط قوی‌تر بین دو نیمکره مغز می‌تواند دلیل موفقیت زنان در برقراری ارتباط عاطفی از طریق زبان باشد.

مهارت گفتاری: کورتکس (قشر مخ) زنان ۱۵ تا ۲۰ بزرگ‌تر از قشر مخ مردان است. این بخش از مغز، مسئول عملکردهای اولیه‌ای مثل سخنرانی، حرکت و استنباط و احساس است. به طور کلی، زنان دارای دانسیته عصبی بیشتری در ناحیه قدامی مغز می‌باشند که این دربرگیرنده اعمالی چون برنامه‌ریزی، قضاوت و زبان می‌شود.

احساس درد: زنان نسبت به درد واکنش‌های عمیق‌تر و شدیدتری از خود بروز می‌دهند. بنابراین درد بیشتری در مقایسه با مردان احساس می‌کنند.

حافظه: زنان به طور متوسط ۷/۵ امتیاز در حافظه بالاتر هستند. زنان دارای دید محیطی بهتری می‌باشند که بـه آن‌ها کمک می‌کند اتفاقات پیرامون مـنـزل خـود را زیـر نـظـر گـرفـتـه و خـطـر در حـال نـزدیـک شدن به خانه را شنـاسایی کنند. مـغـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیع‌تری را رمزگشایی کند. زنان با ارزش‌ترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بـعد انتقال می‌دهند.

تکمیل وظایف: زنان دارای گوش تیزتری می‌باشند و هنـگام صحبت کردن از واژه‌های بیشتری استفاده می‌کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف به طور مستقل، بهتر از مردان می‌باشند.

مرور اطلاعات: زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند.

عدم تقسیم کار بین دو نیمکره: هر دو نیمکره راست و چپ مغز زن‌ها با هم روی مشکلات کار می کنند و تقسیم کار بین آن‌ها صورت نگرفته است.

کپی برداری مسئولیت‌ها: اگر یکی از نیمکره‌های مغز زنی آسیب ببیند، نیمکره دیگر قادر به کپی کردن تمامی قابلیت‌های نیمکره تخریب شده است و می‌تواند مسئولیت تمامی کارهای زندگی او را به عهده بگیرد.

تمرکز: زنان موضعی می‌اندیشند و بر روی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می‌کنند.

پیروی از دیگران: زنـان تـمـایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند. ارزیابی آنان از خودشان در سطح پایین‌تری از مردان می‌باشد.

رضایتمندی در زندگی: زنان برای خانواده و فرزندان ارزش قائل می‌باشند.

تحمل درد: زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می‌کنند.
زنان بـیشتر بـه سـلامتـی خود اهمیت می‌دهند. لذا مردان دو برابر زنان بیمار می‌شوند

خواهان شنونده: وقتی زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می‌گذارند، دنبال راه حل نمی‌گردند، بلکه آن‌ها نیاز دارند تا فردی به حرف‌هایشان گوش دهد.

مزیت‌های مغز مردان بر زنان

اندازه مغز: مغز مردان از نظر فیزیکی بزرگ‌تر است، زیرا اندازه مغز با اندازه بدن مرتبط است. میزان سلول‌های مغز مردان ۴ درصد بیشتر از زن‌هاست و مغز آنان ۱۰۰ گرم سنگین‌تر است.

علوم و دانش: بخش سفید مغز مسئول ارتباطات درونی مغز است. این بخش ، همه آنچه را که مغز فرا گرفته است، سازماندهی می‌کند. هر چه ارتباطات بخش سفید مغز بیشتر باشد، فرد باهوش تر است و توانایی سازماندهی، توجه به جزئیات، ارتباطات فضایی و حل مشکلات در او بیشتر خواهد بود. ماده خاکستری مربوط به هوش عمومی در مردان بیش از ۶ برابر زنان است.

ذخیره اطلاعات: مردان قادر می‌باشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. مـردان قـادر هستـند تــا مسیر حرکت خود را به خاطر بسپارند.

عدم تغییر وضعیت: مغز یک مرد در مقایسه با مغز یک زن، مدت زمان بیشتری احتیاج دارد تا تغییر وضعیت بدهد. هنگامی که خانمی با همسرش مشغول گفتگو درباره مسائل مادی و اقتصادی است و ناگهان بخواهد از احساساتش صحبت کند، می‌بینند که همسرش حوصله این کار را ندارد؛ زیرا به همان سرعت نمی‌تواند از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر جهت دهد.

تفکر کامل: مردان موقعیت‌ها و اوضاع را به طور کلی درک می‌کنند و تفکر کلی و جـامع دارند.

ریسک پذیر: مردان سازنده و خلاق می‌باشند. آن‌ها ریسک پذیـر بـوده و به دنبال تجربه‌های جدید می‌باشند.

اعتماد به نفس: مردان در تفکرات و اعمالشان استقلال دارند و بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند.

رضایتمندی در زندگی: مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها ارزش قائل اند.

پنهان کردن احساسات: مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان هستند، اما مردان بهتر می‌توانند این حس را پنهان سازند.




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

مجتمعی که قرار است حاصل یک رقابت جهانی برای طراحی ساختمانی باشد که در شهر استامبول، وظیفه آگاهی بخشی، آموزش و ارائه راهکار های مربوط به مقابله در خصوص سوانح و بلایای طبیعی و پیامدهای مربوط به آن را بر عهده دارد و حالا این ساختمان کج، خواهان عهده داری این مسئولیت است. ساختمانی که شیب محور سازه آن منطبق با طراحی محوطه ای است که با یک الگوی متناسب با طراحی های این کشور، در اطراف ساختمان شکل گرفته.

در واقع این طرح و الگوی ترکیه ای به همراه پیاده راه ها و دیوار های کناری آن ها پدیدآورنده مجموعه فضاهای فرهنگی است که در کنار این ساختمان برای برگزاری مراسم مختلف در نظر گرفته شده اند و روی سقف آن ها پوشیده از فضای سبز است. مراجعین هم با عبور از میان این مجموعه فضاها به ساختمان اصلی هدایت می شوند.

طرح نمای ساختمان اصلی الهام گرفته از یک طرح و الگوی عربی است که اندکی تغییر یافته و به روز شده. در داخل نیز فضاهای متعدد با سطوحی نا منظم برای میزبانی دوره های آموزشی، سمینار ها و سالن هایی به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به حوادثی نظیر زلزله و سیل در نظر گرفته شده است. به لطف عبور نور خورشید از فیلترهایی که این طرح در نمای ساختمان به وجود آورده، در طول روز میهمانان هم از نور طبیعی بهره­مند می شوند و هم احتمالا این نور برایشان آزار دهنده نیست.

 




تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

جام جم آنلاین: شاید برای شما هم پیش آمده که گاه برای به یاد آوردن کوچک‌ترین مساله‌ای حافظه‌تان یاری نکند و تکرار این وضع تا جایی پیش برود که بتدریج زنگ خطرها را حس کنید و به فکر چاره‌اندیشی برای تقویت حافظه‌تان بیفتید.

متخصصان پس از بررسی‌های فراوان دریافته‌اند که مصرف برخی میوه‌ها و مغزها، ورزش و شادابی و برخی راهکارهای موثر دیگر برای تقویت و جوان‌سازی حافظه انسان‌ها مفید است.

زغال اخته بخورید

مصرف زغال اخته با افزایش سرعت عملکرد مغز باعث رشد سلول‌های هیپوکامپوس می‌شود. زغال را می‌توان همراه با غلات یا ماست مصرف کرد.

سودوکو حل کنید

حل جدول سودوکو که امروزه به پرطرفدارترین جدول در دنیا نیز مشهور شده است، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می‌دهد.علاوه بر این موارد، ورزش منظم بویژه ایروبیک و پیاده‌روی تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد مغز داشته و سرعت و شفافیت تفکر را بالا می‌برد.

 

بادام بخورید

بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود، تاثیر بهتری دارد.همچنین آب سیب بنوشید، خوب بخوابید، از تفریحات سالم لذت ببرید، ذهن خود را ورزش دهید، یوگا یا مدیتیشن انجام دهید، مصرف مواد قندی را کاهش دهید، از گندم سبوس‌دار استفاده کنید، شب‌ها غذای سبک بخورید، قدرت تخیل خود را تقویت و خشم خود را کنترل کنید.مجموع اقدامات فوق به شما کمک می‌کند همواره مغزی جوان و شاداب داشته باشید.

بیماران سکته مغزی ویتامین ۳ B مصرف کنند

محققان اعلام کردند: ویتامین۳ B می‌تواند به ترمیم و بازسازی مغز پس از سکته کمک کند.

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس نتایج یک پژوهش اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی خاطرنشان کردند که دوزی از ویتامین ۳ B که به نیاسین هم معروف است، می‌تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به سکته مغزی احیا کند. محققان بیمارستان هنری فورد در آمریکا دریافتند: موش‌هایی که دچار سکته مغزی می‌شوند، پس از درمان با ویتامین ۳ B علائم رشد رگ‌های خونی و سلول‌های عصبی جدید در آنها مشاهده می‌شود.

محققان این بیمارستان هم اکنون در حال آزمایش و بررسی تاثیر این ویتامین روی انسان‌هایی هستند که سابقه سکته مغزی داشته‌اند.

مایکل چوپ، رئیس علمی انستیتو نوروساینس هنری فورد در این باره تاکید کرد: نیاسین اساسا مغز را دوباره سیم کشی می‌کند که قابلیت بسیار جالب و شگفت‌انگیزی برای استفاده در انسان‌ها دارد. وی خاطرنشان کرد: نتایج این تحقیق همچنین راه را برای سایر بخش‌های پزشکی اعصاب شامل آسیب‌های مغزی همواره می‌سازد.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

یک متخصص تغذیه گفت: آب در روح و روان انسان تأثیرگذار است و افرادی که آب کمتری مصرف می‌کنند، عصبی‌تر هستند و استرس آنها نیز بیشتر است.

سید مرتضی صفوی در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ ۴۵ تا ۵۰ درصد از ترکیبات بدن را آب تشکیل می‌دهد همچنین سوخت و ساز و فعل و انفعالات بدن به وسیله آب انجام می‌گیرد.

وی گفت: دفع سموم از بدن بسیار اهمیت دارد و مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب در روز، سموم را از بدن خارج می‌کند همچنین کم آبی خطر مرگ را برای افراد به دنبال دارد. ‌اگر آب به اندازه کافی مصرف نشود، تنظیم واکنش‌های بدن بهم می‌خورد و سوخت و ساز و سم‌زدایی به خوبی انجام نمی‌گیرد.

صفوی بیان داشت: مصرف روزانه میوه و سبزی و مایعاتی مانند آب، دوغ و آب‌میوه می‌تواند آب بدن را تأمین کند. همچنین ۹۰ درصد از مواد تشکیل دهنده برخی از سبزی‌ها مانند کاهو، آب است که مصرف آن همزمان با غذا می‌تواند آب بدن را تأمین کند.

وی افزود: میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه و خربزه نیز در تأمین آب بدن بسیار اهمیت دارد؛ هر سهم میوه به اندازه یک پرتقال درشت است و هر سهم سبزی به اندازه یک لیوان سبزی‌های خردشده است.

این متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ آب در روح و روان انسان تأثیرگذار است و افرادی که آب کمتری مصرف می‌کنند، عصبی‌تر هستند و استرس آنها نیز بیشتر است اما افرادی که به میزان کافی آب مصرف می‌کنند، در مواقع اضطرار می‌توانند بهتر عمل کنند و استرس آنها کاهش پیدا می‌کند.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

مهارت‌های کنترل عصبانیت را بیاموزید تا استرس را در خود کاهش دهید. یکی از بزرگترین موانع در راه تحقق موفقیت شخصی و شغلی عصبانیت می‌باشد.


وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل نمائیم از چند جهت دچار آسیب می‌گردیم:

▪ عصبانیت توانائی ما را برای خوشحالی از بین می‌برد، زیرا عصبانیت و خوشحالی در تضاد با یکدیگر هستند.
▪ عصبانیت موجب خارج شدن روابط خانوادگی و دیگر روابط از مسیر صحیح‌شان می‌گردد.
▪ عصبانیت موجب کاهش مهارت‌های اجتماعی، سازش و مصالحه شده و دیگر روابط را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.
▪ عصبانیت به معنای از دست دادن کار است، زیرا روابط را نابود می‌کند.
▪ همچنین عصبانیت به معنای شکست در کاری است که در صورت عدم عصبانیت و داشتن خلقی نرم‌تر می‌توان موفقیتی در پی داشت.
‌▪ عصبانیت منجر به افزایش فشار و استرس می‌گردد (و این رابطه دو طرفه است عصبانیت منجر به افزایش استرس و استرس موجب عصبانیت بیشتر است).
▪ در هنگام عصبانی بودن ما دچار اشتباهات بسیار می‌گردیم، زیرا پردازش اطلاعات در آن هنگام برای ما مشکل می‌باشد.
▪ اکنون افراد از خطرات عصبانیت و نیاز برای مدیریت و کنترل آن با سوختن مهارت‌ها و راهکارهای لازم آگاهی یافته‌اند.
برای برخی از افراد مدیریت و کنترل عصبانیت آسان و راحت است.
آنها نیز عصبانی می‌کردند. در واقع همه افراد عصبانی می‌گردند، اما کنترل آن برای برخی آسانتر است. اکثر افراد نیاز به یادگیری و رشد مهارت‌های کنترل عصبانیت دارند.

● مهارت‌های کنترل عصبانیت را در خود رشد و توسعه دهید
افرادی که کنترل عصبانیت در آنها سخت و دشوار است نیاز به برنامه‌ای برای کنترل عصبانیت دارند. نکات زیر، مسائل مهمی می‌باشند که به شما در کنترل عصبانیت کمک می‌کنند. این نکات را به خاطر سپرده و به‌کار بندید.

۱) نکته اول در کنترل عصبانیت
این سؤال را از خود بپرسید: ”آیا این موضوع ده سال دیگر هم برایم مهم است؟“ به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرامتر بنگرید.

۲) نکته دوم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”بدترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟“ اگر کسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری کردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.

۳) نکته سوم در کنترل عصبانیت
تصور کنید که خود شما نیز همان کار (کاری که موجب عصبانیتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول کنید که گاهی اوقات شما نیز جلوی یک راننده دیگر درمی‌آئید… بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟

۴) نکته چهارم در کنترل عصبانیت
از خود بپرسید: ”آیا طرف مقابل این کار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟“ در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد که این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و کسی نمی‌خواسته شما را ناراحت کرده و بیازارد.

۵) نکته پنجم در کنترل عصبانیت
سعی کنید قبل از گفتن هر کلامی تا عدد ده بشمارید. انجام این کار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.

۶) نکته ششم در کنترل عصبانیت
شمارش تا ده را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلاً این کار را با یک تنفس که در عمق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق – از دیافراگم – به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند.

۷) نکته هفتم در کنترل عصبانیت
می‌توانید سرعت شمارش اعداد را کندتر سازید. مثل شمارش شیوه قدیمی، یک کشتی بخار، دو کشتی بخار و … شاید شمارش کشتی بخار زیاد خوشایند نباشد، به‌جای آن می‌توانید بشمارید: یک شکلات، دو شکلات و .. و یا هر چیز دیگری که برای شما خوشایند و خنده‌دار باشد.

۸) نکته هشتم در کنترل عصبانیت
تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمائید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر کنید. این کار را در مکان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

تغذیه ضعیف و نامناسب می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند. تغذیه ضعیف ممکن است تعادل مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد مبتلا به سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری نیز باعث افزایش نیاز به مواد مغذی در بدن می شود.

در زندگی روزانه ی بسیاری از مردم، حساسیت های بیش از اندازه، محرومیت ها و استرس های محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن می گردند که در طول روزها، ماه ها و سال ها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرس های حاد ناشی از عفونت ها، سوختگی ها، جراحات، شکستگی استخوان ها و سایر بیماری ها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر می پذیرد.

عادت های خاص غذایی می تواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادت ها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیم های سخت لاغری می تواند باشد.
کافئین و استرس:

با مصرف اولین فنجان قهوه، هنگام صرف صبحانه، فرد آماده فعالیت روزانه می شود. این چالاکی توسط کافئین موجود در آن ایجاد می گردد. کافئین دستگاه اعصاب مرکزی را تحریک می کند. این ماده غیر از قهوه در چای، کاکائو، شکلات و بعضی داروها وجود دارد.

کافئین از طریق جدار معده و روده ها طی چند دقیقه جذب شده و توسط جریان خون به تمام قسمت های بدن می رسد. فرد در اثر کافئین، برانگیخته و سرحال شده و می تواند هوشیارانه تر عمل کند، اما مصرف بیش از حد کافئین می تواند زیان آور و مسئله ساز باشد.
قهوه

کافئین، هورمون های استرس را تحریک می کند و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون گردد. کافئین و اسید موجود در قهوه باعث تحریک دیواره معده و روده ها می گردد.

مصرف بیش از حد آن می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود. نوشیدن ۵ فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند این علائم را ایجاد کند.

کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دفع ویتامین B و C از طریق ادرار می شود. کافئین می تواند سبب ایجاد ورم های دردناک در سینه، بی نظمی ضربان قلب و افزایش چربی خون گردد. این ماده محرک ممکن است خطر بروز سرطان های مثانه، روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش دهد.

میزان ۲۰۰ میلی گرم کافئین موجود در ۱ تا ۳ فنجان قهوه، وابسته به غلظت آن، ممکن منجر به عوارض جانبی نامطلوبی در بدن گردد. اثر استرس زایی کافئین در افراد مسن بیشتر است و با کاهش مصرف قهوه نسبت به قبل، پدیدار می شود.

قهوه ی فاقد کافئین، جانشین مناسبی است برای افرادی که از استرس ناشی از مصرف قهوه، رنج می برند. سایر جانشین های مشابه قهوه، از موادی مانند غلات نیم سوخته یا تمام سوخته هستند. آبمیوه ها، آب، و چای رقیق نیز می توانند جایگزین خوبی برای قهوه باشند.
قند و استرس:

امروزه مصرف مواد غذایی شیرین در میان مردم افزایش یافته است. به طور متوسط یک پنجم کالری مورد نیاز بدن از قند تصفیه شده تأمین می گردد. اگر چه قند ماده اعتیاد آوری نیست، ولی می تواند به طور بی رویه و مضر مورد استفاده قرار گیرد. یک رژیم غذایی حاوی قند و شیرینی فراوان ممکن است که جایی برای مصرف سایر غذاهای مقوی و مغذی باقی نگذارد. چون غذاهای قنددار به آسانی خورده می شوند، کالری های اضافی در بدن به مصرف می رسند که تداوم این وضع موجب افزایش وزن و چاقی می شود.

بدن انسان به تیامین (ویتامین B1) برای فعالیت دستگاه عصبی نیاز مبرم دارد. یک رژیم غذایی حاوی تیامین کم می تواند سبب خستگی، بیقراری، اختلالات روانی و افسردگی گردد. تمام این علائم و نارسایی ها می توانند امکان بروز استرس را افزایش دهند.
غذاهای شیرین

مصرف زیاد قند همچنین می تواند با تأثیر گذاشتن در میزان قند خون، باعث افزایش اختلالات روانی و جسمانی گردد. یک غذای قنددار می تواند سریعا قند خون را بالا برد.

برای تنظیم قند خون، هورمونی به نام انسولین از لوز المعده ترشح می شود. انسولین، قند را در خون به جریان می اندازد و آن را جهت مصرف به سلول ها می رساند که در نتیجه ی آن سطح قند خون به حد طبیعی می رسد.

مصرف مداوم مقادیر زیادی از قند می تواند ترشح انسولین در بدن را تسریع بخشد و کاهش ناگهانی مصرف قند، می تواند سطح قند خون را خیلی پایین بیاورد.

اگر فردی غذای پر قند و شیرین مصرف نماید و یک ساعت بعد احساسات ناخوشایند ناشی از سطح پایین قند خون را تجربه کند، ممکن است برای فرو نشاندن احساس گرسنگی، دوباره تمایل به مصرف مواد قندی پیدا کند و روند قبلی تکرار شود. این سیکل معیوب مصرف زیاد قند و بروز علائم پایین بودن قند خون، استرس زا است و شخص را در انجام وظایف و تکالیف روزانه دچار ناتوانی می نماید.

غلات سبوس دار و سایر کربوهیدرات های تصفیه نشده (خام) حاوی کروم هستند، ماده معدنی که مقدار ناچیزی از آن به انسولین در تنظیم قند خون کمک می نماید. کمبود کروم در رژیم غذایی، می تواند در ایجاد دیابت نقش داشته باشد.

تخمین زده شده که حدود نود درصد رژیم های غذایی، مقادیر کافی از این ماده معدنی را در بر ندارند. با ازدیاد مصرف قند، قند خون بالا می رود، اما کروم مورد نیاز برای به مصرف رساندن قند اضافی و جذب آن توسط سلول ها تأمین نمی شود.

خط مشی آتی علوم تغذیه و هدف اصلی رژیم های غذایی آن است که خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا ، دیابت، سرطان و اختلالات مربوطه از جمله چاقی را کاهش دهد.
توصیه های تغذیه ای برای کاهش استرس

مصرف روزانه ۳ لیوان شیر را فراموش نکیند.

برای ایجاد آرامش در خود از ۱ لیوان شیر گرم به همراه ۲ عدد خرما استفاده کنید.

ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد حاوی کلسیم برای انتقال پیام های عصبی به عضلات نقش مهمی دارند.

مصرف ماست قبل از خواب را به علت دارا بودن اسید لاکتیک بیشتر توصیه می کنیم.
آبمیوه تازه

مصرف روزانه ۱ لیون آب میوه طبیعی فصلی توصیه می شود.

برای صبحانه از مواد غذایی پر فیبر، ماست یا پنیر کم چرب و نان سبوس دار استفاده کنید.

از مصرف شیرینی جات در میان وعده خودداری کنید.

روزانه فقط ۱ فنجان قهوه بنوشید.

در میان وعده از کیک خانگی یا نان کم چرب محلی یا نان سبوس دار استفاده کنید.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود.

مصرف جوشانده لیمو عمانی و گل گاوزبان در مواقع استرس توصیه می شود.

از مواد غذایی سرشار از ویتامین B،C ، D حتماً استفاده کنید.

گوجه فرنگی، فلفل دلمه، مرکبات، توت فرنگی و کیوی به علت داشتن ویتامین C در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی ایفا می کنند.

جوانه ها، غلات سبوس دار، حبوبات، لبنیات، جگر، گوشت قرمز و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D هستند که در آرامش فرد و در تقویت حافظه مؤثرند.

جگر ، گوشت قرمز و ماءالشعیر حاوی ویتامین های گروه B هستند. ویتامین های گروه B باعث کاهش استرس می شوند.
رژیم مناسب یک فرد دارای استرس باید دارای موارد زیر باشد :

انواع میوه جات و سبزی جات در طول روز مخصوصا مواد سرشار از ویتامین C.

مصرف روزانه ۳ لیوان شیر به طور منظم

حذف کامل سوسیس و کالباس از برنامه غذایی خود

مصرف غذا های کم حجم، ولی مقوی در میان وعده




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

زعفران، سرطان کبد را مهار می‌کند. در درمان آلزایمر موثر است و در درمان اختلالات قاعدگی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

زعفران، گیاهی است چند ساله که دارای پیاز است و علاوه بر استفاده در پخت و پز، دارای مصارف درمانی بسیاری نیز هست. این پیاز غلاف قهوه‌ای رنگی دارد و دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و ۳ رشته کلاله قرمز رنگ است.

قسمت مورد استفاده گیاه زعفران، کلاله نارنجی رنگ گل آن است.

زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران به دست می‌آید در واقع از هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار گیاه زعفران، حدود ۵ کیلوگرم گل زعفران به دست می‌آید که وزن ۵ کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می‌رسد.

متخصصین طب گیاهی نیز از دیرباز با خواص زعفران آشنا بوده و آن را برای درمان انواع بیماری‌ها مانند خستگی‌های مفرط درد لثه، بیماری‌های قلبی، افسردگی، آسم، بی‌خوابی، سیاه سرفه، درد شکم و سنگ‌های کلیه توصیه می‌کردند.

مصرف زعفران باعث کاهش سطح کلسترول بد و نیز بهبود جریان خون در بدن می‌شود. برخی از متخصصین طب گیاهی بر این باورند که استفاده از زعفران باعث تقویت حافظه می‌شود.

مصرف زعفران برای افرادی که دارای اختلالات عصبی هستند و یا حافظه خود را از دست داده‌اند توصیه می‌شود.
علت عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی، تغییرات در فعالیت سروتونین است که زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز و نحوه فعالیت آن اثر می‌گذارد

استفاده از زعفران در درمان بیماری‌های چشمی موثر است؛ زعفران از آن جا که حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی است متخصصین طب گیاهی آن را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند و با مصرف آن ماهیچه‌های چشم تقویت می‌شود و مصرف منظم آن باعث بهبود بینایی حتی در سنین بالا نیز می‌شود.

زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود.

البته خانم‌های باردار فقط با نظر پزشک می‌توانند زعفران مصرف کنند و اگر قرار است کودکان نیز از این گیاه مصرف کنند در مورد مقدار مجاز آن با پزشک متخصص کودکان مشورت کنید چرا که آنان بسیار حساس هستند.

زعفران، سرطان کبد را مهار می‌کند

پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد، زعفران با بهبود فرایند اپوپتوز، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضد التهابی که دارد، می‌تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن‌را به شکل قابل‌توجهی در موش‌ها مهار کند.

سرطان سلول‌های کبدی یا HCC، پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می‌رود. ابتلا به هپاتیت B، C و بیماری کبد چرب، در معرض سرطان‌زاهای محیطی مانند DEN قرار گرفتن، مصرف بی‌رویه آهن و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند زمینه ابتلای فرد را به این سرطان کشنده فراهم کند. تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد، عصاره زعفران به وضوح می‌تواند نقش یک محافظ شیمیایی قوی را در برابر این عوامل بازی کند.

به گزارش ساینس دیلی، پژوهشی که توسط محققان دانشگاه امارات متحده عربی انجام شده نشان می‌دهد زعفران که پیش از این خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن به اثبات رسیده، به خوبی می‌تواند از کبد در برابر پیشرفت سرطان و عوامل سرطان‌زایی مانند دی‌اتیل‌نیتروزآمین یا DEN که در تنباکو، وسائل آرایشی، بنزین و غذاهای فراوری شده، وجود دارد، حافظت کند.
استفاده از زعفران در درمان بیماری‌های چشمی موثر است؛ زعفران از آن جا که حاوی خواص آنتی‌اکسیدان فراوانی است متخصصین طب گیاهی آن را برای درمان ضعف بینایی توصیه می‌کنند

این پژوهشگران دو هفته پیش از القای ماده سرطانی به موش‌ها، رژیم حاوی زعفران آن‌ها را با دوزهای گوناگون ۷۵، ۱۵۰و ۳۰۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز آغاز کردند و آن را به مدت ۲۲ هفته ادامه دادند.

نتایج نشان می‌دهند گروهی از موش‌ها که بالاترین دوز عصاره زعفران را دریافت کرده‌اند، کاملاً از ایجاد سلول‌های سرطانی در کبد مصون مانده‌اند. در گروه‌های دیگر که درمان پیش از القا آغاز شده نیز کاهش پروتئین‌هایی که نشانه اولیه وجود سرطان هستند، به وضوح دیده می‌شود و روند پیشرفت یا آغاز بیماری به مراتب کندتر شده است.

عمرو امین که سرپرستی این تحقیق را به عهده داشته، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهند زعفران با کمک به اجرای فرایند اپوپتوز یا مرگ تنظیم‌شده سلولی، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌ها و اثر ضد التهابی این نقش ضد سرطانی را بازی می‌کند».

عصاره زعفران موثر در درمان آلزایمر

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران طی تحقیقی برای نخستین بار تأثیر مثبت عصاره گیاه زعفران را در درمان آلزایمر اثبات کردند.

دکتر شاهین آخوندزاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکارانش در این تحقیق، طی مطالعه‌ای ۲۲ هفته‌ای با بررسی ۵۴ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط تأثیر زعفران را بر روی بیماران مشاهده کردند.

در این مطالعه افراد را به ۲ گروه تقسیم کردیم و در شرایط یکسان به یک گروه از بیماران عصاره زعفران به صورت کپسول و گروه دیگر داروی Donepezil داده شد که نتیجه روند درمان در هر دو گروه یکسان بود.
زعفران خون را تصفیه می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز توصیه می‌شود

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه نتایج این تحقیق در همایش بین‌المللی «زعفران، داروی گیاهی هزاره سوم» خاطرنشان کرد: نتیجه این مطالعه نشان داد که عصاره زعفران می‌تواند داروی بیماری آلزایمر باشد. وی با اشاره به این که قدمت زعفران به قدمت تاریخ ایران است، اظهار کرد: ۸۵ درصد زعفران دنیا در استان خراسان تولید می‌شود و به همین نسبت ۸۵ درصد تحقیقات دنیا در خصوص زعفران نیز در دانشگاه‌های ما صورت گرفته است.

زعفران
زعفران ؛ مفید در درمان اختلالات قاعدگی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ترکیبات زعفران همان ترکیبات زردرنگ، تلخ و معطری است که در درمان اختلالات قاعدگی و افسردگی موثر است.

یک بررسی علمی که توسط سحر کامران سامانی، مهندس علوم و صنایع غذایی و رقیه کامران سامانی، کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) انجام شد، نشان داد مصرف صحیح زعفران که حاوی ترکیبات زردرنگ (مشتقات کروستین) است، می‌تواند تولید سروتونین را در مغز کنترل و درمان اختلالات قاعدگی و افسردگی را در بر داشته باشد.

ترکیبات زردرنگ زعفران (مشتقات کروستین) به خوبی در آب محلول هستند؛ پیکروکروسین از جمله ترکیبات تلخ است و مهم‌ترین ترکیب مواد معطر (اسانس) سافرانال است.

زعفران دارای خواص نیروبخش و قاعده‌آور بوده به طوری که دم کرده زعفران و مصرف هر روز ۲ تا ۳ فنجان در ۳ نوبت آثار مهمی در معالجه اختلالات قاعدگی دارد. زعفران، قاعدگی را تحریک کرده و درد کمر ناشی از اختلال قاعدگی را آرام می‌کند.

این پژوهش نشان می‌دهد علت عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی، تغییرات در فعالیت سروتونین است که زعفران روی ماده شیمیایی سروتونین در مغز و نحوه فعالیت آن اثر می‌گذارد.

سروتونین نوعی انتقال‌دهنده عصبی است که نقش مهمی در خوابیدن، تعدیل حالت و رفتار، اشتها و… دارد. اتصال سروتونین به برخی سلول‌های تحریک‌کننده، نشان‌دهنده علائم افسردگی است؛ به علاوه شرایط بیولوژیک و عوامل خاصی مانند تولیدمثل، هورمون‌های ژنتیک، بارداری، زایمان و یائسگی در افسردگی تأثیر دارند.

بررسی این دو محقق بیانگر این است که در فرآیند افسردگی در مغز با کمبود غلظت سروتونین روبه‌رو هستیم. افرادی که میزان تولید سروتونین در مغز آن‌ها پایین است، برای بهبود روحیه خود بیشتر به غذای رنگین (زعفران) روی می‌آورند که سروتونین را در مغز زیاد می‌کند، در نتیجه کاهش افسردگی را در پی خواهد داشت.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

۱٫تقویت مو با سیلیکون: بهترین روش برای درمان ریزش مو استفاده از نرم‌کننده‌هایی است که حاوی سیلیکون – dimethicone یا cyclomethicone – هستند.

۲٫ماهی و آجیل بخورید: موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

۳٫دوری از سشوار قوی: بیشتر افراد به دنبال سشوار‌های قوی هستند تا به سرعت موهایشان را خشک کنند تا وقت گرانبهایشان گرفته نشود اما تحقیقات نشان داده برای استفاده از سشوار‌های ضعیف و قوی باید زمان یکسانی صرف کرد. از سشواری استفاده کنید که حرارت و صدای کمتری داشته باشد تا موهایتان صدمه نبیند.

۴٫شانه زدن عامل ریزش مو نیست: دانشمندان اعلام کرده‌اند شانه کردن مو علت ریزش مو نیست. متخصصان معتقدند روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی مردم به‌طور طبیعی می‌ریزد. آنها توصیه می‌کنند موهای خیس را شانه نزنید و از شانه‌هایی استفاده کنید که سوزن‌هایشان به موها آسیب نزنند.

۵٫از مدل‌های صدمه‌زننده دوری کنید: دم‌اسبی کردن موها با استفاده از کش‌های محکم صدمه زیادی به موها می‌زند. کشیدن موها می‌تواند منجر به ریزش مو شود. اضافه کردن مصنوعات تزئینی در دراز مدت می‌تواند احتمال صدمه دیدن موها را افزایش دهد. متخصصان توصیه می‌کنند هرگز موهای خیس را دم اسبی نکنید.

۶٫از رنگ‌های ملایم استفاده کنید: وقتی سن بالا می‌رود موها خاکستری?رنگ و ضعیف و رشدشان کند می‌شود. این به آن معناست که قیچی و رنگ‌های آرایشگر نباید به موها بخورد. دکتر زو دراولوس، متخصص پوست و موی مدرسه پزشکی دانشگاه آلاباما گفت: «برای جلوگیری از آسیب دیدن موها باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که حاوی مقادیر اندکی ماده شیمیایی باشند.»

۷٫از میان بردن چین و شکن موها در زمستان: رطوبت می‌تواند به موهای مجعد صدمه بزند. اما این‌گونه موها در زمستان الکتریسیته ساکن تولید می‌کنند و آرامش و آسایش را از میان می‌برند. برای حل این مشکل می‌توان از شامپوهای حاوی PH متعادل استفاده کرد که می‌توانند الکتریسیته ساکن را از میان ببرند.

۸٫دوری برس و شانه از موهای فرفری: موهای فرفری شکننده‌تر از انواع دیگر موها هستند. هرگز به موهای فرفری شانه و برس نزنید. از نرم‌کننده‌های حاوی پلیمر که موها را صاف می‌کنند استفاده کنید. استفاده بیش از حد از اتوهای مو به موها آسیب می‌زند.

۹٫عدم تغییر رنگ موها: افرادی که رنگ موهایشان تیره است قصد دارند رنگ آنها را روشن کنند. اشخاص دیگری می‌خواهند عکس این کار را بکنند. این افراد باید بدانند رنگ کردن پی‌درپی مو، به آنها آسیب می‌رساند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند فقط از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید.

۱۰٫آگاهی از حقایق رنگ مو: استفاده از رنگ‌های گوناگون می‌تواند به موها صدمه بزند اما سلامتی انسان را به‌خطر نمی‌اندازد. متخصصان انجمن سرطان آمریکا معتقدند رنگ‌های شیمیایی مو نمی‌توانند عامل ایجاد سرطان در بدن انسان باشند. برخی از محققان و پزشکان نگران تاثیر مخرب رنگ‌های نیمه‌دایم و دائمی ‌اکسیداتیو قهوه‌ای یا سیاه‌رنگ هستند. پزشکان معتقدند باید از رنگ‌های طبیعی مانند حنا استفاده کرد.

۱۱٫استراحت دادن به موها: اگر موهایتان را با حوله خشک می‌کنید احتمال از دست دادن موهایتان را افزایش می‌دهید. گرما می‌تواند به موها آسیب برساند. هرچند لحظه یک بار حوله را از سرتان بردارید و به موها استراحت دهید تا تنفس کنند.

۱۲٫حفاظت موها در مقابل نورخورشید: نورخورشید با موها و پوست بدنتان مهربان نیست. نور خورشید می‌تواند موهایتان را خشک کند (به‌خصوص اگر رنگ‌شده باشد.) از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی SPF باشند و کلاه سرتان بگذارید.

۱۳٫شستشوی موها پیش از ورود به استخر: دوش گرفتن و شستشوی مو قبل از ورود به استخر می‌تواند از آسیب دیدن موها توسط کلر بکاهد. اگر موهایتان را پیش از ورود به استخر بشویید موهایتان از آب اشباع می‌شوند و کلر را جذب نمی‌کنند و میزان آسیب موها بسیار کم می‌شود. برای شستشوی موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که pH متعادلی داشته باشند.

۱۴٫از تغییرات موهایتان آگاه باشید: تغییرات ناگهانی موهایتان مانند ریزش و شکستگی مو می‌تواند نشانه بیماری باشد. برای مثال، ریزش مو می‌تواند نشانه بیماری تیرویید و کمبودآهن خون یا ضعف سیستم ایمنی بدن باشد. فورا به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت دنیا را در چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ منتشر کرد براساس گزارش این موسسه تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی به اینترنت کمتر از ۲ مگابیت بر ثانیه و با حداکثر سرعت ۵۷۶ کیلوبیت بر ثانیه دسترسی دارند.

به گزارش مهر، موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۱ را برمبنای بیش از ۶۰۴ میلیون آدرس IP که از ۲۳۸ کشور و منطقه به “سکوی هوشمند آکامای” متصل بودند منتشر کرد.

نتایج این گزارش نشان می دهد که در این دوره تنها ۲۷ درصد از کل آدرسهای اینترنت پروتکل (IP) با سرعت پهنای باند بیش از ۵ مگابیت بر ثانیه متصل شده اند.

این بررسی همچنین از اطلاعات جمع آوری شده توسط ۱۸ ارائه دهنده جهانی اینترنت موبایل نیز استفاده کرد و نشان داد که متوسط پیک سرعت اتصال موبایل بین ۱.۲ مگابیت برثانیه تا ۲۳.۴ مگابیت برثانیه است.
پرسرعت ترین اینترنت دنیا در کره

این گزارش نشان می دهد که کره جنوبی همچنان در راس فهرست ۱۰ کشور برتر دارای پرسرعت ترین پهنای باند قرار دارد.
بر مبنای این طبقه بندی، کره جنوبی با سرعت متوسط پهنای باند ۱۳.۸ مگابیت برثانیه در رتبه اول، هنگ کنگ با سرعت ۱۰.۳ مگابیت برثانیه در رتبه دوم و ژاپن با سرعت ۸.۹ مگابیت برثانیه در رتبه سوم قرار دارد.

از این ۱۰ کشور ۳ کشور از اروپا هستند که هلند با سرعت متوسط پهنای باند ۸.۵ مگابیت برثانیه در راس اروپا و سکوی چهارم دنیا قرار دارد و پس از آن جمهوری چک با ۷.۴ مگابیت برثانیه و سوئیس با سرعت ۷.۳ مگابیت برثانیه در رتبه سوم اروپا ایستاده است.

آمریکا با سرعت متوسط پهنای باند ۵.۸ مگابیت برثانیه رتبه ۱۲ و انگلیس با سرعت متوسط ۵ مگابیت برثانیه رتبه ۲۵ دنیا و ۱۱ اروپا را به دست آورده است.

جدول طبقه بندی کشورهایی که به بالاترین سرعت پهنای باند دسترسی دارند

سرعت پهنای باند در تقسیم بندی شهرها

در تقسیم بندی سرعت پهنای باند در شهرهای دنیا، آسیا بیشترین آمار را در طبقه بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا به خود اختصاص داده است. به طوریکه در این طبقه بندی، ۵۹ شهر در ژاپن و ۱۰ شهر در کره جنوبی قرار دارند.

در اروپا، شهر “برنو” در جمهوری چک، در راس سریعترین شهرهای این قاره ایستاده است اما در سطح جهانی در رتبه ۵۵ قرار دارد.

در آمریکا ۱۸ شهر، وارد رده بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا شده اند که شهر سن خوزه (که در آن سیلیکون ولی واقع شده) با سرعت ۳۸.۷ مگابیت برثانیه در رتبه ۹ این رده بندی و در رتبه نخست آمریکا ایستاده است.

سریعترین شهر دنیا “تائگو” در کره جنوبی است که پیک سرعت آن ۵۵.۳ مگابیت برثانیه است.

این بررسیها نشان می دهد که متوسط سرعت پهنای باند شهرهای دنیا نسبت به چهارماهه نخست سال ۲۰۱۱ با یک رشد ۲۱ درصدی مواجه بوده اند.
وضعیت متوسط سرعت پهنای باند در ایران

برمبنای طبقه بندی چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ موسسه آکامای، کشورهای لبنان و بولیوی رتبه های اول و دوم کندترین سرعت اینترنت دنیا با سرعت کمتر از ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه را به خود اختصاص دادند. ازبکستان، نیجریه و نپال نیز در سکوهای سوم تا پنجم ایستاده اند.

ایران در این طبقه بندی در رتبه هشتم قرار گرفته است. هرچند کشورمان نسبت به چهارماهه اول سال ۲۰۱۱ دو رتبه ارتقا یافته و از رتبه ۶ به رتبه ۸ رسیده است، اما این بهبود به معنی دسترسی بیشتر به پهنای باند زیر دو مگابیت (در مورد ایران ۵۱۳ کیلوبیت بر ثانیه) نیست، بلکه بدان معنی است که دسترسی به پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه افزایش یافته است.

جدول کندترین اتصالات پهنای باند باریک

با بررسی نمودارهایی که درباره وضعیت سرعت پهنای باند ایران بر روی سایت آکامای ارائه شده، می توان فهمید که متوسط سرعت پهنای باند در ایران ۵۷۶ کیلوبیت برثانیه است، اما تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی از این سرعت پهنای باند استفاده می کنند و ۰.۱ درصد (نزدیک به صفر) از کاربران به سرعت پهنای باند زیر ۵ مگابیت برثانیه دسترسی دارند.

نزدیک به ۳۰ درصد (۲۹.۵ درصد) از کاربران ایرانی از پهنای باند باریک (زیر ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه) برخوردارند و در حدود ۷۰ درصد از کاربران به سرعت اینترنت کمتر از ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه رضایت می دهند.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

روانپزشکان ۷ ساعت خواب مفید، پَرهیز از تردد در مکان های شلوغ و مصرف غذاهای کم حجم وسبک را بهترین برنامه برای کاهش اضطراب کنکوری ها می دانند.

به گزارش سرویس علمی آریا، به گفته روانپزشکان اضطراب بیش ازحد بر یادگیری فرد تاثیر منفی می گذارد و بازگشت اطلاعات دریافت شده را در حافظه با مشکل روبرو می کند.

روانکاوان، هرحادثه خوشایند یا ناخوشایندی را که برشخص تاثیر روانی می گذارد، اضطراب دانسته و بی نظمی ، اختلال در تمرکز، بدخوابی ، تندخویی، مشکلات معده و گرفتگی های عضلانی را از نشانه های آن می دانند.

روانشناسان آلودگی هوا و مصرف غذاهای آماده را از دیگرعوامل خستگی ذهن و بروز اضطراب اعلام کرده اند و به دانش آموزان توصیه می کنند، این موضوع را به ویژه برای دوره امتحانات در نظر بگیرند




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد. مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید:

افزایش قد

۱- خواب منظم و کافی: حدود ۵۰٪ هورمون رشد مورد نیاز روزانه بدن ما زمانی ترشح می شود که وارد بخش عمیق خواب شده باشیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه اولا ساعات خواب شبانه ما تقریبا طبق یک روال معین باشد و نیز اینکه شبها سعی کنیم زودتر بخوابیم.

۲- ورزش: ورزش بعد از خواب کافی و منظم حرف اول را برای افزایش قد می زند. در حین ورزش هورمونهای رشد شروع به ترشح می کنند و به دنبال آن قد ما نیز افزایش پیدا می کند. بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صرف صبحانه است. نکته مهم در زمینه ورزش این است که ورزش را همیشه می بایست با حرکات آهسته شروع نمایید و به تدریج بر سرعت و شدت آن اضافه کنید و سپس به تدریج از شدت آن کم کنید. حدود پانزده دقیقه ورزش صبحگاهی برای این منظور توصیه می شود.

۳- شیر: بعد از ورزش و قبل از صرف صبحانه مصرف یک یا دو لیوان شیر بسیار مفید و موثر است و در کنار ورزش علاوه بر افزایش قد باعث استحکام استخوانها نیز می شود. بهتر است قبل نوشیدن شیر آن را شیرین نکنید و خالص میل نمایید.

۴- تزریق هورمون رشد: گاهی ترشح ناکافی غده هیپوفیز سبب عدم رشد کافی و کوتاهی قد می شود و در این مواقع می بایست هورمون رشد به شخص بیمار تزریق شود. البته تزریق هورمون رشد در برخی افراد ایجاد عوارض خطرناک می کند و به همین دلیل می بایست این کار زیر نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود.

۵- عدم انجام عادات غلط: مصرف داروهای نیرو زا قبل از سن بلوغ – مصرف انواع چیپس و پفکها- نوشیدن نوشابه های گازدار- کشیدن سیگار- مصرف کم غذاهای حاوی کلسیم- مصرف زیاد نمک و غذاهای شور- کم تحرکی – خواب ناکافی- زندگی در محیطهای نا آرام و داشتن استرسهای دائمی به هر دلیل- مصرف الکل ( اتانول ) به هر دلیل. « تمام این عوامل سبب پوکی استخوان و کوتاهی قد می شوند.»

۶- در جو دو سر و تخم کدو مقداری هورمون رشد وجود دارد و مصرف آنها می تواند به افزایش قد کمک نماید.

۷- جراحی: گاهی در صورت نیاز از روش جراحی نیز برای افزایش قد استفاده می شود.

۸- ماساژ: ماساژ کف پا بخصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این کار سبب افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن ۳۰ سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر- ماست- آب پرتقال- سرشیر- کنسرو ماهی و پنیر می باشد.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

 

 




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

ویلیام شکسپیر (۱۶۱۶-۱۵۶۴) را بزرگ‌ترین نمایشنامه‌‌نویس در زبان انگلیسی دانسته‌اند.


به همان درجه که سعدی، حافظ و فردوسی مظهر تفکر و زبان و ادبیات ایرانیان هستند و گفته‌های آنان زبانزد خاص و عام است، شکسپیر هم در تمدن انگلستان مقامی بسیار ارجمند دارد که شواهد آن در تشکیل انجمن‌های مخصوص برای قرائت نمایشنامه‌های او، دسته‌های سیار یا ثابت هنر پیشگان حرفه‌ای یا تفننی به نام "گروه شکسپیر" و همچنین تصاویر و مجسمه‌های متعدد از او و بازیگران نمایشنامه‌های او، نامگذاری خیابانها، خانه‌ها و حتی میکده‌ها به نام او کاملاً مشهود و محقق است. حتی جملات و گفته‌های او به صورت کلمات قصار و ضرب المثل در گفتگوهای روزمره به گوش می‌‌رسد، بدون این که گوینده یا شنونده از منبع حقیقی آن آگاه باشد.


زندگی نامه:
در اوایل قرن شانزدهم میلادی در دهکده‌ای نزدیک شهر استرتفورد در ایالت واریک انگلستان زارعی موسوم به ریچارد شکسپیر زندگی می‌‌کرد. یکی از پسران او به نام "جان" در حدود سال ۱۵۵۱ به شهر استرتفورد آمد و در آنجا به شغل پوست فروشی پرداخت و "ماری آردن" دختر یک کشاورز ثروتمند را به همسری برگزید. ماری در ۲۶ آوریل ۱۵۶۴ پسری به دنیا آورد و نامش را "ویلیام" گذاشت. این کودک به تدریج پسری فعال، شوخ و شیطان شد، به مدرسه رفت و مقداری لاتین و یونانی فرا گرفت. ولی به علت کسادی شغل پدرش ناچار شد برای امرار معاش، مدرسه را ترک کند و شغلی برای خود برگزیند. برخی می‌گویند اول شاگرد قصاب شد و چون از دوران نوجوانی به قدری به ادبیات دلبستگی داشت که معاصرین او نقل کرده‌اند، در موقع کشتن گوساله خطابه می‌‌سرود و شعر می‌‌گفت.


در سال ۱۵۸۲ موقعی که هجده ساله بود، دلباخته دختری بیست و پنج ساله به نام "آن هثوی" از دهکده مجاور شد و با یکدیگر عروسی کردند و به زودی صاحب سه فرزند شدند. از آن زمان زندگی پر حادثه شکسپیر آغاز شد و به قدری تحت تأثیر هنرپیشگان و هنر نمایی آنان قرار گرفت که تنها به لندن رفت تا موفقیت بیشتری کسب کند و بعداً بتواند زندگی مرفه تری برای خانواده خود فراهم نماید.


پس از ورود به لندن به سراغ تماشاخانه‌های مختلف رفت و در آنجا به حفاظت اسبهای مشتریان مشغول شد ولی کم کم به درون تماشاخانه راه یافت و به تصحیح نمایشنامه‌های ناتمام پرداخت و کمی بعد روی صحنه تئاتر آمد و نقشهایی را ایفا کرد. بعدا وظایف دیگر پشت صحنه را به عهده گرفت. این تجارب گرانبها برای او بسیار مورد استفاده واقع شد و چنان با مهارت کارهایش را پیگیری کرد که حسادت هم قطاران را برانگیخت.


در آن دوره هنرپیشگی و نمایشنامه‌نویسی حرفه‌ای محترم و محبوب تلقی نمی‌شد و طبقه متوسط که تحت تأثیر تلقینات مذهبی قرار داشتند، آن را مخالف شئون خویش می‌‌دانستند. تنها طبقه اعیان و طبقات فقیر بودند که به نمایش و تماشاخانه علاقه نشان می‌‌دادند.


در آن زمان بود که شکسپیر قطعات منظومی سرود که باعث شهرت او شد و در سال ۱۵۹۴ دو نمایش کمدی در حضور ملکه الیزابت اول در قصر گوینویچ بازی کرد و در ۱۵۹۷ اولین کمدی خود را به نام "تقلای بی فایده عشق" در حضور ملکه نمایش داد و از آن به بعد نمایشنامه‌های او مرتباً تحت حمایت ملکه به صحنه تئاتر می‌‌آمد.


الیزابت در سال ۱۶۰۳ زندگی را بدرود گفت، ولی تغییر خاندان سلطنتی باعث تغییر رویه‌ای نسبت به شکسپیر نشد. جیمز اول به شکسپیر و بازیگرانش اجازه رسمی برای نمایش اعطا کرد. نمایشنامه‌های او در تماشاخانه "گلوب" که در ساحل جنوبی رود تیمز قرار داشت، بازی می‌‌شد. بهترین نمایشنامه‌های شکسپیر درهمین تماشاخانه گلوب به اجرا درآمد. هرشب شمار زیادی از زنان و مردان آن روزگار به این تماشاخانه می‌‌آمدند تا شاهد اجرای آثار شکسپیر توسط گروه پر آوازه " لرد چیمبرلین" باشند. اهتزاز پرچمی بر بام این تماشاخانه نشان آن بود که تا لحظاتی دیگر اجرای نمایش آغاز خواهد شد. در تمام این سالها خود شکسپیر با تلاشی خستگی ناپذیر - چه در مقام نویسنده و چه به عنوان بازیگر- کار می‌‌کرد. این گروه، علاوه بر آثار شکسپیر، نمایشنامه‌هایی از سایر نویسندگان و از جمله آثار "کریستوفر مارلو" ی گمشده و نویسنده نو پای دیگر به نام "جن جانسن" را نیز به اجرا در می‌‌آورند، اما احتمالاً آثار استاد "ویلیام شکسپیر" بود که بیشترین تعداد تماشاگران را به آن تماشاخانه می‌‌کشید.


این تماشاخانه به صورت مربع مستطیل دو طبقه‌ای ساخته شده بود، که مسقف بود ولی خود صحنه از اطراف دیواری نداشت و تقریباً در وسط به صورت سکویی ساخته شده بود و به ساختمان دو طبقه‌ای منتهی می‌‌گشت که از قسمت فوقانی آن اغلب به جای ایوان استفاده می‌‌شد.


شکسپیر بزودی موفقیت مادی و معنوی به دست آورد و سرانجام در مالکیت تماشاخانه سهیم شد. این تماشاخانه در سال ۱۶۱۳ در ضمن بازی نمایشنامه "هانری هشتم" سوخت و سال بعد بار دیگر افتتاح شد، که آن زمان دیگر شکسپیر حضور نداشت، چون با ثروت سرشار خود به شهر خویش برگشته بود. احتمالاً شکسپیر در سال ۱۶۱۰ یعنی در ۴۶ سالگی دست از کار کشید و به استرتفرد بازگشت، تا درآنجا از هیاهوی زندگی در شهر لندن دور باشد. چرا که حالا دیگر کم و بیش آنچه را که در همه آن سالها در جستجویش بود به دست آورده بود. نمایش نامه‌هایی که در این دوره از زندگیش نوشته " زمستان" و " توفان" هستند که اولین بار در سال ۱۶۱۱ به اجرا در آمدند. در آوریل سال ۱۶۱۶ شکسپیر چشم از جهان بست و گنجینه بی نظیر ادبی خود را برای هموطنان خود و تمام مردم دنیا بجا گذاشت. آرمگاه او در کلیسای شهر استرتفورد قرار دارد و خانه مسکونی او با وضع اولیه خود همیشه زیارتگاه علاقمندان به ادبیات بوده و هر سال در آن شهر جشنی به یاد این مرد بزرگ برپا می‌گردد.


مجموعه آثار:
با توجه به تعداد نمایشنامه‌هایی که هر ساله از شکسپیر به صحنه می‌آمد، می‌توان این طور نتیجه گرفت که او آنها را بسیار سریع می‌نوشته‌است. مثلاً گفته شده او فقط دو هفته وقت صرف نوشتن نمایشنامه "زنان سر خوش وینزر" (که در سال ۱۶۰۱ اجرا شد) کرده است. البته این بسیار هیجان آور است که شکسپیر را در حالتی شبیه به آنچه در این نقاشی می‌بینیم، در ذهن مجسم می‌کنیم، که تنها با تخیلات و الهامات خود در یک اتاق زیر شیروانی کوچک نشسته است و با شتاب چیز می‌نویسد، اما واقعیت غیر از این بود. آن طور که گفته می‌شود شکسپیر بیشتر نمایشنامه هایش را دراتاق کوچکی در انتهای ساختمان تماشاخانه می‌نوشته است. به احتمال زیاد شکل فشرده‌ای از نمایشنامه را از طرح داستان گرفته تا شخصیتها و سایر عناصر نمایشی، با شتاب به روی کاغذ می‌‌آورده... بعد آن را کمی می‌پرورانده و در پایان، زمانی که بازیگرها خود را با نقشهای نمایشی انطباق می‌‌دادند، شکل نهایی آن را تنظیم می‌کرده است. طرحهای شکسپیر اغلب چیز تازه‌ای نیستند. در حقیقت او این قصه را از خود خلق نمی‌کرده، بلکه آنها را از منابع مختلفی مثل تاریخ، افسانه‌های قدیمی و غیره بر می‌گرفته است. یکی از منابع آثار شکسپیر کتابی بوده به نام "شرح وقایع انگلستان، اسکاتلند و ایرلند" اثر "هالینشد" شکسپیر قصه‌های بسیاری از نمایشنامه خود را از جمله: "هانری پنجم"، "ریچارد سوم" و "لیر شاه" را از همین کتاب گرفت.


ازدیگر آثاری که از نمایشنامه‌های شکسپیر به جا مانده است می‌توان به: هملت ، شب دوازدهم، اتلو، هانری چهارم، هانری پنجم، هانری ششم، تاجر ونیزی، ریچارد دوم، آنطور که تو بخواهی، رُمئو و ژولیت، مکبث، توفان، تلاش بی ثمر عشق ... اشاره کرد.


نمایشنامه رُمئو و ژولیت در پنج پرده و بیست و سه صحنه تنظیم شده و، اگر نمایشنامه تیتوس اندرونیکوس را به حساب نیاوریم، اولین نمایشنامه غم انگیز شکسپیر محسوب می‌شود. تاریخ قطعی تحریر آن معلوم نیست و بین سالهای ۱۵۹۱ و ۱۵۹۵ نوشته شده، ولی سبک تحریر و نوع مطالب و قراین دیگر نشان می‌‌دهد، که قاعدتاً بایستی مربوط به سال ۱۵۹۵ باشد.


هاملت بزرگ‌ترین نمایشنامه تمامی اعصار است. هملت بر تارک ادبیات نمایشی جهان خوش می‌درخشد. دارای نقاط اوج، جلوه‌ها و لحظات بسیار کمیک است. می‌توان بارها و بارها سطری از آن را خواند و هر بار به کشفی تازه نایل شد. می‌توان تا دنیا، دنیاست آن را به روی صحنه آورد و باز به عمق اسرار آن نرسید. انسان خود را در آن گم می‌کند، گاه به بن بست می‌رسد، گاه لحظاتی سرشار از خوشی و لذت می‌آفریند و گاه انسان را به اعماق نومیدی می‌کشاند. بازی در این نقش، انسان را با تمام ذهن و روحش درگیر خود می‌کند و او را در خود فرو می‌برد.

 





تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

  1. مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شدهاست.

    این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوشآمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک میآیند درآمدهاست. این مجسمه که با رویهای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شدهاست.

    طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمهساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کردهاند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کردهاست.

    مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفتهاست. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشتهاست. روی لوح سنگی با شمارههای رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

    امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتیها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده میکردند.
    از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهتهایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.





      .

       

  2.    

  3.  
  4.    

  5.  
  6.    

  7.  
  8.    

  9.  
  10.    

  11.  
  12.    

  13.  
  14.    


  15.  
  16.    


  17.  
  18.  
    مجسمه ی آزادی امریکا نماد چیست | تائيس نابودگر تخت جمشید!


  • تا به حال از خود پرسيدهايد كه مجسمهای كه در امريكا به مجسمه آزادی هم شهرت دارد نماد چيست؟
    تابه حال از خود پرسيدهايد كه مشعلی كه در دست دارد برای آتش زدن كجاست؟

    نماد تائيس مجسمهای در دهانه رودخانه نيويورك، سمبلی نشأت گرفته از فرهنگ ضد دينی و اومانيستی به جامانده از يونان باستان است. فكر ساختن اين مجسمه از فرانسويان است و به سرمايه مشترك فرانسه و امريكا ساخته شده است.
    تائيس معشوقه اسكندر مقدونی و سپس بطلميوس اول بوده است. اسكندر پس از ورود به تخت جمشيد - واقع در مرودشت فارس كه يونانيان به آن پرسپوليس ميگفتند - جشن فتوحات خود را گرفت. روسپيان هم در اين جشن حضور داشتند. در اين هنگام تائيس گفت: »يكی از مهمترين كارهای اسكندر در آسيا اين بوده كه با من و رفقايم به راه افتد و قصر را آتش زند و در يك لحظه به دست زنان، آثار نامی پارسيان را نابود كند!« اين سخن در جوانان اثر نمود و يكی از آنها فرياد زد: »من پيشاهنگ اين كار خواهم شد.« اما ديگران دست زدند و فرياد برآوردند كه فقط اسكندر لايق چنين اقدامی است. پس اسكندر مشعل به دست گرفت و همراه تائيس مشعل در قصر انداختند. ديگران هم از آنها پيروی كردند و چيزی نگذشت كه قصر يكپارچه آتش شد. هنوز بقايای اين قصر سوخته باقی است.

    روسپي معروف يوناني که اسکندر را به آتش زدن تخت جمشيد (پرس پليس ) تشويق کرد. ديودور گويد: اسکندر جشن فتوحات خود را گرفته قربانيها براي خدايان کرد و ضيافتهاي درخشان داد. زنان بدعمل در اين جشن حضور داشتند و بلهو و لعب مشغول بودند. در اين وقت ، که همه سر گرم مي گساري بودند و صداي عربده هاي مستي در اطراف پيچيده بوده يکي از زنان مزبور، که تائيس نام داشت و در آتيک تولد يافته بود، گفت يکي از مهمترين کارهاي اسکندر در آسيا که باعث فخر و نام نيکش خواهد بود اين است ، که با من و رفقايم براه افتاده قصر را آتش زند و در يک لحظه بدست زنان اين آثار نامي و معروف پارسيها را نيست و نابود کند. اين سخن در مغز جوانان ، که به اداره کردن خود قادر نبودند، اثر غريبي کرد يکي از آنها فرياد زد، من پيش آهنگ اين کار خواهم شد، مشعل ها را بايد روشن کرد و از توهيني که بمعابد يونان شده ، انتقام کشيد ديگران دست زده فرياد برآوردند که فقط اسکندر لايق اين کار پر افتخار است اسکندر برخاست و روانه شد و تمام مدعوين از طالار قصر خارج گشته به «باکوس » (خداوند شراب به عقيده يونانيها) وعده کردندکه بشکرانه ظفريابي رقصي براي او بکنند. پس از آن فوراً مشعل هاي زياد حاضر کردند و اسکندر مشعلي بدست گرفته در سر اين جماعت مست ، که هاديش تائيس بوده قرار گرفت . حرکت دسته با آوازهاي زنان بدعمل و نغمات ني شروع شد اول پادشاه و بعد از او تائيس مشعلهائي در قصر انداختند و ديگران از آنها پيروي کردند و چيزي نگذشت که تمام قصر يک پارچه آتش شد. در اينجا «ديو دور» گويد خيلي غريب است ! توهيني که خشايارشا بشهر آتن کرد، و ارگ آنرا آتش زد، انتقامش را پس از سالهاي متمادي زني ، که نيز آتني بوده کشيد. (ايران باستان ج 2 صص 1423 - 1424). پلوتارک مورخ يوناني تائيس را معشوقه بطلميوس معروف موسس سلسله بطالسه مصر ميداند.


    زمانی که اسکندر پرسپولیس رو به اتش کشید زمانی بوده که تایس معشوقه ی دوست داشتنی اسکندر بوده و اسکندر قصد ازدواج با استاتیرا دختر داریوش رو داشت.....حسادت تائیس باعث شد زمانی که اسکندر مست هست اون رو ترغیب ه اتش کشیدن پرسپولیس کنه ....روز بعد اسکندر تائیس رو که سعی در فرار برای رسیدن به فیلاتوس که یکی از فرمانده های سپاه اسکندر بود دستگیر و کشت .....فیلاتوس هم اگه اشتباه نکنم در یونان کشته شد و بعد از مرگ اسکندر استخون های فیلاتوس رو که عاشق واقعی تائیس بود در کنارش به خاک سپردن......

    در مورد اصالت تائیس هم باید بگم در کتاب هایی که خوندم بیشتر قید شده بود تائیس کنیز زیبا روی اورشلیمی بوده...

    98ia.com
     



تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

  1. مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شدهاست.

    این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوشآمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک میآیند درآمدهاست. این مجسمه که با رویهای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شدهاست.

    طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمهساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کردهاند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کردهاست.

    مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفتهاست. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشتهاست. روی لوح سنگی با شمارههای رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

    امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتیها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده میکردند.
    از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهتهایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.




    •    

         

    •  
      مجسمه ی آزادی امریکا نماد چیست | تائيس نابودگر تخت جمشید!
  2.    

  3.  
  4.    

  5.  
  6.    

  7.  
  8.    

  9.  
  10.    

  11.  
  12.    

  13.  
  14.    


  15.  
  16.    


  17.  


  • تا به حال از خود پرسيدهايد كه مجسمهای كه در امريكا به مجسمه آزادی هم شهرت دارد نماد چيست؟
    تابه حال از خود پرسيدهايد كه مشعلی كه در دست دارد برای آتش زدن كجاست؟

    نماد تائيس مجسمهای در دهانه رودخانه نيويورك، سمبلی نشأت گرفته از فرهنگ ضد دينی و اومانيستی به جامانده از يونان باستان است. فكر ساختن اين مجسمه از فرانسويان است و به سرمايه مشترك فرانسه و امريكا ساخته شده است.
    تائيس معشوقه اسكندر مقدونی و سپس بطلميوس اول بوده است. اسكندر پس از ورود به تخت جمشيد - واقع در مرودشت فارس كه يونانيان به آن پرسپوليس ميگفتند - جشن فتوحات خود را گرفت. روسپيان هم در اين جشن حضور داشتند. در اين هنگام تائيس گفت: »يكی از مهمترين كارهای اسكندر در آسيا اين بوده كه با من و رفقايم به راه افتد و قصر را آتش زند و در يك لحظه به دست زنان، آثار نامی پارسيان را نابود كند!« اين سخن در جوانان اثر نمود و يكی از آنها فرياد زد: »من پيشاهنگ اين كار خواهم شد.« اما ديگران دست زدند و فرياد برآوردند كه فقط اسكندر لايق چنين اقدامی است. پس اسكندر مشعل به دست گرفت و همراه تائيس مشعل در قصر انداختند. ديگران هم از آنها پيروی كردند و چيزی نگذشت كه قصر يكپارچه آتش شد. هنوز بقايای اين قصر سوخته باقی است.

    روسپي معروف يوناني که اسکندر را به آتش زدن تخت جمشيد (پرس پليس ) تشويق کرد. ديودور گويد: اسکندر جشن فتوحات خود را گرفته قربانيها براي خدايان کرد و ضيافتهاي درخشان داد. زنان بدعمل در اين جشن حضور داشتند و بلهو و لعب مشغول بودند. در اين وقت ، که همه سر گرم مي گساري بودند و صداي عربده هاي مستي در اطراف پيچيده بوده يکي از زنان مزبور، که تائيس نام داشت و در آتيک تولد يافته بود، گفت يکي از مهمترين کارهاي اسکندر در آسيا که باعث فخر و نام نيکش خواهد بود اين است ، که با من و رفقايم براه افتاده قصر را آتش زند و در يک لحظه بدست زنان اين آثار نامي و معروف پارسيها را نيست و نابود کند. اين سخن در مغز جوانان ، که به اداره کردن خود قادر نبودند، اثر غريبي کرد يکي از آنها فرياد زد، من پيش آهنگ اين کار خواهم شد، مشعل ها را بايد روشن کرد و از توهيني که بمعابد يونان شده ، انتقام کشيد ديگران دست زده فرياد برآوردند که فقط اسکندر لايق اين کار پر افتخار است اسکندر برخاست و روانه شد و تمام مدعوين از طالار قصر خارج گشته به «باکوس » (خداوند شراب به عقيده يونانيها) وعده کردندکه بشکرانه ظفريابي رقصي براي او بکنند. پس از آن فوراً مشعل هاي زياد حاضر کردند و اسکندر مشعلي بدست گرفته در سر اين جماعت مست ، که هاديش تائيس بوده قرار گرفت . حرکت دسته با آوازهاي زنان بدعمل و نغمات ني شروع شد اول پادشاه و بعد از او تائيس مشعلهائي در قصر انداختند و ديگران از آنها پيروي کردند و چيزي نگذشت که تمام قصر يک پارچه آتش شد. در اينجا «ديو دور» گويد خيلي غريب است ! توهيني که خشايارشا بشهر آتن کرد، و ارگ آنرا آتش زد، انتقامش را پس از سالهاي متمادي زني ، که نيز آتني بوده کشيد. (ايران باستان ج 2 صص 1423 - 1424). پلوتارک مورخ يوناني تائيس را معشوقه بطلميوس معروف موسس سلسله بطالسه مصر ميداند.


    زمانی که اسکندر پرسپولیس رو به اتش کشید زمانی بوده که تایس معشوقه ی دوست داشتنی اسکندر بوده و اسکندر قصد ازدواج با استاتیرا دختر داریوش رو داشت.....حسادت تائیس باعث شد زمانی که اسکندر مست هست اون رو ترغیب ه اتش کشیدن پرسپولیس کنه ....روز بعد اسکندر تائیس رو که سعی در فرار برای رسیدن به فیلاتوس که یکی از فرمانده های سپاه اسکندر بود دستگیر و کشت .....فیلاتوس هم اگه اشتباه نکنم در یونان کشته شد و بعد از مرگ اسکندر استخون های فیلاتوس رو که عاشق واقعی تائیس بود در کنارش به خاک سپردن......

    در مورد اصالت تائیس هم باید بگم در کتاب هایی که خوندم بیشتر قید شده بود تائیس کنیز زیبا روی اورشلیمی بوده...




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

این دانه‌ها سرشار از آهن بوده و مصرف آن برای مبتلایان به کم خونی و نیز مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود چرا که بدن این گروه‌ از افراد نسبت به دیگران به آهن بیشتری نیاز دارد.

از طرفی دیگر، مصرف زیره کمک خوبی برای گوارش است و از ایجاد سوء‌هاضمه، نفخ، اسهال و حالت تهوع پیشگیری می‌کند.

دانه‌های زیره ضدعفونی‌کننده‌های قوی هستند و برای درمان سرماخوردگی‌های معمولی مفید هستند.

زیره از سرفه پیشگیری کرده و برای سیستم تنفسی بدن نیز مفید است. این دانه از آن جا که طبع گرمی دارد از تجمع مخاط در مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند.

برای مقابله با علائم سرماخوردگی می‌توانید معجون دانه زیره با آب تهیه کرده و آن را جرعه جرعه بنوشید.

برای آماده کردن این معجون کافی است یک مشت دانه زیره در آب در حال جوش بریزید و مدتی آن را بجوشانید. نوشیدن این مایع باعث درمان سرماخوردگی و رفع مشکلات گوارشی می‌شود.

دانه زیره همچنین موجب تحریک ترشح آنزیم‌هایی در غده پانکراس (لوزالمعده) می‌شود که به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها کمک می‌کند.
علاوه بر این‌ها، دانه زیره قدرت کبد را در سم‌زدایی از بدن افزایش داده و کارآیی این عضو حیاتی را بهبود می‌بخشد.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

موادغذایی بر میزان انرژی و خلق و خوی ما تأثیرات متفاوتی برجامی‌گذارند. آگاهی به اینکه در هر دوره و زمانی چه موادی را در سبد غذایی خود قرار دهیم کمک خواهد کرد که با آسودگی خاطر و در شرایط بهتری فرد بتواند از آن مرحله عبور کند. برای مثال تأکید می‌شود که مصرف سیب در طول روز افراد را از افسردگی دور نگه می‌دارد.


محققان تحقیقات وسیعی را انجام داده‌اند تا ارتباط میان آنچه که می‌خوریم را با آنچه که احساس می‌کنیم دریابند. شواهد یافت شده نشان می‌دهد با تغییر رژیم غذایی سوخت و ساز بدن تغییر کرده و به لحاظ شیمیایی در مغز تغییراتی به وجود می‌آید که این تغییرات بر سطح انرژی و خلق و خوی افراد تأثیر خواهد گذاشت.

نقطه شروع
غذاها تأمین کننده کالری بدن هستند و با خوردن غذا، کالری موجود در بدن افزایش پیدا می‌کند. برای داشتن روحیه بهتر، بهترین غذاها گروهی هستند که کمک به حفظ قند خون و ثابت نگه داشتن قند خون می‌کنند چون به این وسیله مواد شیمیایی مغز را ثابت نگه می‌دارند. این ثبات باعث می‌شود تا فرد یادگیری بهتری داشته باشد.

کربوهیدرات‌ها
کربوهیدرات‌ها را منبع تقویت انرژی و خلق و خو باید معرفی کرد. آنها بهترین منبع برای سوخت و ساز بدن به شمار رفته و به علاوه باعث بالا رفتن سطح سروتونین در بدن می‌شود و فرد احساس بهتری خواهد داشت.
خوردن مواد شیرین چون به صورت ناگهانی قند خون را بالا می‌برد، فرد را دچار تغییرات ناگهانی کرده و پس از مدت کوتاهی خستگی بر او غلبه خواهد کرد. در عوض در این انتخاب باید از غلات سبوس‌دار استفاده شود زیرا آنها آهسته جذب شده و در حفظ قند خون و پایدار ماندن سطح انرژی فعالانه‌تر و طولانی‌تر عمل خواهند کرد.

دانه‌های روغنی
بادام و فندق دو منبع سرشار از پروتئین و منیزیم به شمار می‌روند. نقش کلیدی پروتئین و منیزیم را نباید در تبدیل قند به انرژی از یاد برد. وقتی میزان منیزیم موجود در بدن پائین است فرد احساس می‌کند که انرژی‌اش تخلیه شده است. غلات سبوس‌دار و ماهی دو منبع خوب منیزیم به شمار می‌روند.

یک ریز مغذی دیگر
سلنیوم موجود در گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات و غلات سبوس‌دار نیز به عنوان یک تقویت کننده خلق و خو به شمار می‌آید.

گوشت بدون چربی
گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست حاوی اسید آمینه تیروزین است. این اسیدآمینه موجب هوشیاری و تمرکز می‌شود.
گوشت موجب افزایش سطح دوپامین و نوراپی نفرین در مغز می‌شود و بی‌خوابی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

ماهی آزاد
ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که از فرد در برابر افسردگی محافظت می‌کند، از سوی دیگر موجب سلامت قلب می‌شود. دانه‌های روغنی و سبزیجات با برگ تیره دو منبع بسیار خوب برای این اسید چرب به حساب می‌آیند.

سبزیجات
فولات ریزمغذی دیگری است که خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. بیشتر می‌توان این ریزمغذی را در سبزیجات برگ تیره مثل اسفناج و کاهو، حبوبات، دانه‌های روغنی و مرکبات یافت.

فیبر
فیبر کمک می‌کند تا فرد سطح انرژی‌اش را در طول روز ثابت نگه دارد. بسیاری از مردم در طول روز فیبر کافی دریافت نمی‌کنند. برای رفع این مشکل از میوه‌جات، سبزیجات و غلات سبوس‌دار باید استفاده کرد.

آب
آب از خسته‌شدن جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که کم‌آبی خفیف بر سوخت و ساز بدن و سطح انرژی فرد تأثیر دارد.
به همین علت فرد باید در طول روز مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کند.

گزینه‌های جدید
سیب، کرفس، بلغور جو دوسر و ماکارونی گزینه‌های تازه‌ای هستند که در تحقیقات متخصصان به عنوان مواد مؤثری برای افزایش انرژی و بهبود خلق و خو شناخته شده‌اند.

قهوه
کافئین در بالابردن سوخت و ساز و بهبود تمرکز و انرژی نقش بسیار مؤثری دارد.
مصرف قهوه در کوتاه مدت موجب هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود.

چای
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای هوشیاری، زمان واکنش و حافظه را بهبود می‌بخشد. نوشیدن یک لیوان چای در مواقعی که فرد در استرس قراردارد به او کمک می‌کند تا بهتر بتواند با استرس مقابله کند.

شکلات تیره
مصرف کمی از شکلات تیره بر حفظ خلق و خو و انرژی فرد مؤثر است. به همین علت توصیه شده است که افراد به شکل روزانه کمی از آن را مصرف کنند.

صبحانه
صبحانه را گنج طلایی انرژی بالا می‌دانند. تحقیقات نشان داده افرادی که هر روز صبح، صبحانه می‌خورند از خلق و خوی بهتری برخوردار هستند. صبحانه‌ای مؤثرتر است که از فیبر، کربوهیدرات، چربی‌های خوب و پروتئین تشکیل شده باشد.

وعده‌های غذایی مکرر
یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای حفظ انرژی و بهبود خلق و خو خوردن وعده‌های غذایی کوچک و میان وعده است به طوری که هر فرد هر سه تا چهار ساعت یک بار ازاین وعده‌های کوچک باید استفاده کند. قرار دادن کره بادام زمینی و غلات، استفاده از گوشت بوقلمون، سالاد، شیر و… در این میان وعده‌ها مفید است.

مکمل‌های انرژی
چای سبز را به عنوان یک مکمل انرژی باید معرفی کرد. افرادی که از چای سبز به شکل روزانه بهره می‌برند. انرژی بیشتری دارند.

ورزش
علاوه بر رژیم غذایی تمرینات ورزشی راه دیگری برای تقویت انرژی و خلق و خو به شمار می‌رود. انجام پیاده‌روی به شکل ۱۵ دقیقه در طول روز موجب فعالتر شدن فرد می‌شود. مطالعات نشان داده است که تمرینات ورزشی به شکل منظم به فرد کمک می‌کند که با افسردگی و تغییرات دیگر بدنی‌اش راحت‌تر مقابله کند و سطح انرژی خود را بالا نگه دارد.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

پس از اعتراف پدر اینترنت درباره اضافی بودن ممیزهای به کار گرفته شده در آدرس http لیستی از برترین اشتباهاتی که تا کنون در زمینه اینترنت توسط شرکتها و افراد مختلف رخ داده ارائه شده است.
با توجه به اعتراف سر “تیم برنرز لی” درباره اشتباهش در طراحی آدرس اینترنت و استفاده نادرست از دو نشان ممیز در ابتدای آدرس، نشریه تایمز به گذشته نگاهی انداخته و برخی دیگر از اشتباهات مشابهی که در رابطه با اینترنت رخ داده است را از لابلای تاریخچه اینترنت بیرون کشیده است.

اینترنت

ممیزهای بی مصرف:
سر تیم برنرز لی دانشمند انگلیسی علوم رایانه ای که با ابداع WWW در سال ۱۹۸۹ به شهرت جهانی دست یافت به طور کلی انسانی موفق به نظر رسیده و کمتر در کارهایش ایرادی پیدا می شود اما وی به تازگی اعتراف کرده است که تصمیم وی برای استفاده از دو ممیز آزار دهنده پس از http در آدرسهای اینترنتی تصمیمی اشتباه بوده و اگر فرصتی برای تغییر یکی از بخشهای این ابداع جهانی اش داشته باشد این دو ممیز غیر لازم و اضافه را از آدرسهای اینترنتی حذف خواهد کرد.

قسمت چهارم به جای قسمت اول:
شرکت اپل در حدود دو سال پیش قسمت اول یک سریال ویدئویی را برای فروش بر روی فروشگاه آی تیونز خود قرار داد اما در نهایت مشخص شد این فایل در واقع قسمت چهارم از سریال است و به دلیل بروز اشتباه در شماره تولید اپیزود و شماره پخش به اشتباه بر روی اینترنت قرار گرفته است. این شرکت پس از ۲۴ ساعت فایل را از روی فروشگاه اینترنتی خود برداشته و برای جبران دو دلار به کاربرانی که به اشتباه این فایل را از شبکه برداشته بودند پرداخت کرد.


گوگل اسپم می شود:
سیستم مبارزه با نامه های ناشناس یا اسپم شرکت گوگل بدون شک یکی از بهترینها است. با این حال چند سال پیش این سیستم به صورت تصادفی وبلاگ جستجوی گوگل را به عنوان اسپم شناسایی کرد و تیم به روز رسانی این وبلاگ به پیامهای هشداری که اعلام می کرد “در صورتی که اعلام نکنید اسپم نیستید این وبلاگ حذف خواهد شد” توجهی نکردند. زمانی که وبلاگ به صورت خودکار حذف شد کاربر دیگری با نام دامنه مشابه بر روی شبکه قرار گرفت. تیم به روز رسانی این وبلاگ در ابتدا گمان بردند قربانی هکرها شده اند اما سپس به اشتباه خود پی برده و نام دامنه را بازگردانده و تمامی اشتباه خود را بر روی وبلاگ گوگل شرح دادند.

هرگز از اسمت به عنوان رمز ورود استفاده نکن:
انتخاب رمز ورودی محکم و غیر قابل نفوذ از مشکلات بسیاری از کاربران اینترنتی به حساب می آید. با این حال می توان گفت تقریبا تمامی کاربران در طول زندگی خود از رمزهای ساده و قابل پیش بینی مانند “۱۲۳۴″ استفاده کرده اند. دو سال پیش یکی از کارمندان دولتی ایالت نوادا با انتخاب رمز ورود نامناسب دچار مشکل بزرگی شد. به آدرس اینترنتی این فرد نامه ای ارسال شده بود که آموزش قدم به قدم ارسال نامه های هفتگی فرماندار به خارج از محیط کار بود. این نامه با نام کاربری “فرماندار” و با رمز ورود “kennyc” نام فرماندار سابق نوادا عنوان شده بود.

نتیجه جنگ با یو تیوب:
شرکت قدرتمند رسانه ای Viacom برای سالها مجادلات فراوانی بر سر تخلف از کپی رایت با سایت یو تیوب داشت که در نهایت این مجادلات را در حالتی به پایان رساند که در میان دیگر شرکتهای رسانه ای به شرکتی متخلف از قوانین کپی رایت شهرت پیدا کرد. این شرکت دریافت از فایلی استفاده کرده است که اجازه پخش نداشته و به همین دلیل مورد خشم شرکتهای دیگر قرار گرفت و در نهایت تلاشهایش برای محکوم کردن یو تیوب به نتیجه ای معکوس دست یافت.

انتشار تمامی جستجوهای اینترنتی:
در سال ۲۰۰۶ شرکت
AOL به صورت داوطلبانه اطلاعات جستجوی ۶۵۰ هزار نفر از کاربران خود طی دوره ای سه ماه که در حدود ۲۰ میلیون جستجوی اینترنتی را تشکیل می داد را منتشر کرد. همچنین نام کاربری AOL به نامهای کاربری اتفاقی تغییر پیدا کرد تا افراد بتوانند نتایج جستجوهای انجام گرفته توسط هر یک از کاربران را به همراه مشخصات شناسایی آنها بیابند. واضح است که جامعه آنلاین از این حرکت AOL به شدت عصبانی شد و این شرکت نیز به سرعت و با ابراز تاسف تمامی اطلاعات منتشر شده را از شبکه برداشت.

تولد اولین ویروس:
در تاریخ دوم نوامبر ۱۹۸۸ رابرت موریس فارق التحصیل علوم رایانه ای دانشگاه کرنل برنامه ای تجربی نوشت و آن را به اینترنت وارد کرد که در نهایت به اولین کرم یا ویروس اینترنتی تبدیل شد. با وجود اینکه هدف این دانشجو به هیچ وجه خرابکاری نبوده و تنها قصد داشته تا میزان وسعت اینترنت را بسنجد، این کرم به وظیفه خود عمل کرده و در حدود ۶۰۰ هزار رایانه را غیر قابل استفاده کرد. موریس به اتهام تقلب و تخلف در اینترنت به سه سال کارآموزی اجباری، ۴۰۰ ساعت خدمات اجتماعی و پرداخت ۱۰ هزار دلار خسارت شد، وی اکنون در موسسه ام آی تی مشغول به کار است.

جهان در تاریکی آنلاین:
در اوایل سال جاری در حدود یک میلیون سایت اینترنتی سوئدی با دامین کشور سوئد (.se) در حین انجام سرویسهای معمولی دامنه دچار اختلال شده و به مدت یک ساعت از کار افتادند. این اختلال به دلیل اشتباه در نوشتن قسمتی از به روزرسانی دامنه رخ داد و در حدود ده ها میلیون سایت در سرتاسر جهان را از کار انداخت، در واقع این اختلال کوچک می توانست جهان را با بحرانی بزرگ مواجه کند.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 1279
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


برای ورود به چت روم ايرانسلی ها کلیک کنید

دریافت كد چت روم

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->