وبلاگ علمی مدرسه راهنمایی دکتر محمود افشار

 

موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت دنیا را در چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ منتشر کرد براساس گزارش این موسسه تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی به اینترنت کمتر از ۲ مگابیت بر ثانیه و با حداکثر سرعت ۵۷۶ کیلوبیت بر ثانیه دسترسی دارند.

به گزارش مهر، موسسه آکامای گزارش وضعیت اینترنت در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۱ را برمبنای بیش از ۶۰۴ میلیون آدرس IP که از ۲۳۸ کشور و منطقه به “سکوی هوشمند آکامای” متصل بودند منتشر کرد.

نتایج این گزارش نشان می دهد که در این دوره تنها ۲۷ درصد از کل آدرسهای اینترنت پروتکل (IP) با سرعت پهنای باند بیش از ۵ مگابیت بر ثانیه متصل شده اند.

این بررسی همچنین از اطلاعات جمع آوری شده توسط ۱۸ ارائه دهنده جهانی اینترنت موبایل نیز استفاده کرد و نشان داد که متوسط پیک سرعت اتصال موبایل بین ۱.۲ مگابیت برثانیه تا ۲۳.۴ مگابیت برثانیه است.
پرسرعت ترین اینترنت دنیا در کره

این گزارش نشان می دهد که کره جنوبی همچنان در راس فهرست ۱۰ کشور برتر دارای پرسرعت ترین پهنای باند قرار دارد.
بر مبنای این طبقه بندی، کره جنوبی با سرعت متوسط پهنای باند ۱۳.۸ مگابیت برثانیه در رتبه اول، هنگ کنگ با سرعت ۱۰.۳ مگابیت برثانیه در رتبه دوم و ژاپن با سرعت ۸.۹ مگابیت برثانیه در رتبه سوم قرار دارد.

از این ۱۰ کشور ۳ کشور از اروپا هستند که هلند با سرعت متوسط پهنای باند ۸.۵ مگابیت برثانیه در راس اروپا و سکوی چهارم دنیا قرار دارد و پس از آن جمهوری چک با ۷.۴ مگابیت برثانیه و سوئیس با سرعت ۷.۳ مگابیت برثانیه در رتبه سوم اروپا ایستاده است.

آمریکا با سرعت متوسط پهنای باند ۵.۸ مگابیت برثانیه رتبه ۱۲ و انگلیس با سرعت متوسط ۵ مگابیت برثانیه رتبه ۲۵ دنیا و ۱۱ اروپا را به دست آورده است.

جدول طبقه بندی کشورهایی که به بالاترین سرعت پهنای باند دسترسی دارند

سرعت پهنای باند در تقسیم بندی شهرها

در تقسیم بندی سرعت پهنای باند در شهرهای دنیا، آسیا بیشترین آمار را در طبقه بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا به خود اختصاص داده است. به طوریکه در این طبقه بندی، ۵۹ شهر در ژاپن و ۱۰ شهر در کره جنوبی قرار دارند.

در اروپا، شهر “برنو” در جمهوری چک، در راس سریعترین شهرهای این قاره ایستاده است اما در سطح جهانی در رتبه ۵۵ قرار دارد.

در آمریکا ۱۸ شهر، وارد رده بندی ۱۰۰ شهر پرسرعت دنیا شده اند که شهر سن خوزه (که در آن سیلیکون ولی واقع شده) با سرعت ۳۸.۷ مگابیت برثانیه در رتبه ۹ این رده بندی و در رتبه نخست آمریکا ایستاده است.

سریعترین شهر دنیا “تائگو” در کره جنوبی است که پیک سرعت آن ۵۵.۳ مگابیت برثانیه است.

این بررسیها نشان می دهد که متوسط سرعت پهنای باند شهرهای دنیا نسبت به چهارماهه نخست سال ۲۰۱۱ با یک رشد ۲۱ درصدی مواجه بوده اند.
وضعیت متوسط سرعت پهنای باند در ایران

برمبنای طبقه بندی چهارماهه دوم سال ۲۰۱۱ موسسه آکامای، کشورهای لبنان و بولیوی رتبه های اول و دوم کندترین سرعت اینترنت دنیا با سرعت کمتر از ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه را به خود اختصاص دادند. ازبکستان، نیجریه و نپال نیز در سکوهای سوم تا پنجم ایستاده اند.

ایران در این طبقه بندی در رتبه هشتم قرار گرفته است. هرچند کشورمان نسبت به چهارماهه اول سال ۲۰۱۱ دو رتبه ارتقا یافته و از رتبه ۶ به رتبه ۸ رسیده است، اما این بهبود به معنی دسترسی بیشتر به پهنای باند زیر دو مگابیت (در مورد ایران ۵۱۳ کیلوبیت بر ثانیه) نیست، بلکه بدان معنی است که دسترسی به پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه افزایش یافته است.

جدول کندترین اتصالات پهنای باند باریک

با بررسی نمودارهایی که درباره وضعیت سرعت پهنای باند ایران بر روی سایت آکامای ارائه شده، می توان فهمید که متوسط سرعت پهنای باند در ایران ۵۷۶ کیلوبیت برثانیه است، اما تنها ۱.۹ درصد از کاربران ایرانی از این سرعت پهنای باند استفاده می کنند و ۰.۱ درصد (نزدیک به صفر) از کاربران به سرعت پهنای باند زیر ۵ مگابیت برثانیه دسترسی دارند.

نزدیک به ۳۰ درصد (۲۹.۵ درصد) از کاربران ایرانی از پهنای باند باریک (زیر ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه) برخوردارند و در حدود ۷۰ درصد از کاربران به سرعت اینترنت کمتر از ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه رضایت می دهند.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

روانپزشکان ۷ ساعت خواب مفید، پَرهیز از تردد در مکان های شلوغ و مصرف غذاهای کم حجم وسبک را بهترین برنامه برای کاهش اضطراب کنکوری ها می دانند.

به گزارش سرویس علمی آریا، به گفته روانپزشکان اضطراب بیش ازحد بر یادگیری فرد تاثیر منفی می گذارد و بازگشت اطلاعات دریافت شده را در حافظه با مشکل روبرو می کند.

روانکاوان، هرحادثه خوشایند یا ناخوشایندی را که برشخص تاثیر روانی می گذارد، اضطراب دانسته و بی نظمی ، اختلال در تمرکز، بدخوابی ، تندخویی، مشکلات معده و گرفتگی های عضلانی را از نشانه های آن می دانند.

روانشناسان آلودگی هوا و مصرف غذاهای آماده را از دیگرعوامل خستگی ذهن و بروز اضطراب اعلام کرده اند و به دانش آموزان توصیه می کنند، این موضوع را به ویژه برای دوره امتحانات در نظر بگیرند




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد. مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید:

افزایش قد

۱- خواب منظم و کافی: حدود ۵۰٪ هورمون رشد مورد نیاز روزانه بدن ما زمانی ترشح می شود که وارد بخش عمیق خواب شده باشیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه اولا ساعات خواب شبانه ما تقریبا طبق یک روال معین باشد و نیز اینکه شبها سعی کنیم زودتر بخوابیم.

۲- ورزش: ورزش بعد از خواب کافی و منظم حرف اول را برای افزایش قد می زند. در حین ورزش هورمونهای رشد شروع به ترشح می کنند و به دنبال آن قد ما نیز افزایش پیدا می کند. بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صرف صبحانه است. نکته مهم در زمینه ورزش این است که ورزش را همیشه می بایست با حرکات آهسته شروع نمایید و به تدریج بر سرعت و شدت آن اضافه کنید و سپس به تدریج از شدت آن کم کنید. حدود پانزده دقیقه ورزش صبحگاهی برای این منظور توصیه می شود.

۳- شیر: بعد از ورزش و قبل از صرف صبحانه مصرف یک یا دو لیوان شیر بسیار مفید و موثر است و در کنار ورزش علاوه بر افزایش قد باعث استحکام استخوانها نیز می شود. بهتر است قبل نوشیدن شیر آن را شیرین نکنید و خالص میل نمایید.

۴- تزریق هورمون رشد: گاهی ترشح ناکافی غده هیپوفیز سبب عدم رشد کافی و کوتاهی قد می شود و در این مواقع می بایست هورمون رشد به شخص بیمار تزریق شود. البته تزریق هورمون رشد در برخی افراد ایجاد عوارض خطرناک می کند و به همین دلیل می بایست این کار زیر نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود.

۵- عدم انجام عادات غلط: مصرف داروهای نیرو زا قبل از سن بلوغ – مصرف انواع چیپس و پفکها- نوشیدن نوشابه های گازدار- کشیدن سیگار- مصرف کم غذاهای حاوی کلسیم- مصرف زیاد نمک و غذاهای شور- کم تحرکی – خواب ناکافی- زندگی در محیطهای نا آرام و داشتن استرسهای دائمی به هر دلیل- مصرف الکل ( اتانول ) به هر دلیل. « تمام این عوامل سبب پوکی استخوان و کوتاهی قد می شوند.»

۶- در جو دو سر و تخم کدو مقداری هورمون رشد وجود دارد و مصرف آنها می تواند به افزایش قد کمک نماید.

۷- جراحی: گاهی در صورت نیاز از روش جراحی نیز برای افزایش قد استفاده می شود.

۸- ماساژ: ماساژ کف پا بخصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این کار سبب افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن ۳۰ سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر- ماست- آب پرتقال- سرشیر- کنسرو ماهی و پنیر می باشد.




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

 

 




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

ویلیام شکسپیر (۱۶۱۶-۱۵۶۴) را بزرگ‌ترین نمایشنامه‌‌نویس در زبان انگلیسی دانسته‌اند.


به همان درجه که سعدی، حافظ و فردوسی مظهر تفکر و زبان و ادبیات ایرانیان هستند و گفته‌های آنان زبانزد خاص و عام است، شکسپیر هم در تمدن انگلستان مقامی بسیار ارجمند دارد که شواهد آن در تشکیل انجمن‌های مخصوص برای قرائت نمایشنامه‌های او، دسته‌های سیار یا ثابت هنر پیشگان حرفه‌ای یا تفننی به نام "گروه شکسپیر" و همچنین تصاویر و مجسمه‌های متعدد از او و بازیگران نمایشنامه‌های او، نامگذاری خیابانها، خانه‌ها و حتی میکده‌ها به نام او کاملاً مشهود و محقق است. حتی جملات و گفته‌های او به صورت کلمات قصار و ضرب المثل در گفتگوهای روزمره به گوش می‌‌رسد، بدون این که گوینده یا شنونده از منبع حقیقی آن آگاه باشد.


زندگی نامه:
در اوایل قرن شانزدهم میلادی در دهکده‌ای نزدیک شهر استرتفورد در ایالت واریک انگلستان زارعی موسوم به ریچارد شکسپیر زندگی می‌‌کرد. یکی از پسران او به نام "جان" در حدود سال ۱۵۵۱ به شهر استرتفورد آمد و در آنجا به شغل پوست فروشی پرداخت و "ماری آردن" دختر یک کشاورز ثروتمند را به همسری برگزید. ماری در ۲۶ آوریل ۱۵۶۴ پسری به دنیا آورد و نامش را "ویلیام" گذاشت. این کودک به تدریج پسری فعال، شوخ و شیطان شد، به مدرسه رفت و مقداری لاتین و یونانی فرا گرفت. ولی به علت کسادی شغل پدرش ناچار شد برای امرار معاش، مدرسه را ترک کند و شغلی برای خود برگزیند. برخی می‌گویند اول شاگرد قصاب شد و چون از دوران نوجوانی به قدری به ادبیات دلبستگی داشت که معاصرین او نقل کرده‌اند، در موقع کشتن گوساله خطابه می‌‌سرود و شعر می‌‌گفت.


در سال ۱۵۸۲ موقعی که هجده ساله بود، دلباخته دختری بیست و پنج ساله به نام "آن هثوی" از دهکده مجاور شد و با یکدیگر عروسی کردند و به زودی صاحب سه فرزند شدند. از آن زمان زندگی پر حادثه شکسپیر آغاز شد و به قدری تحت تأثیر هنرپیشگان و هنر نمایی آنان قرار گرفت که تنها به لندن رفت تا موفقیت بیشتری کسب کند و بعداً بتواند زندگی مرفه تری برای خانواده خود فراهم نماید.


پس از ورود به لندن به سراغ تماشاخانه‌های مختلف رفت و در آنجا به حفاظت اسبهای مشتریان مشغول شد ولی کم کم به درون تماشاخانه راه یافت و به تصحیح نمایشنامه‌های ناتمام پرداخت و کمی بعد روی صحنه تئاتر آمد و نقشهایی را ایفا کرد. بعدا وظایف دیگر پشت صحنه را به عهده گرفت. این تجارب گرانبها برای او بسیار مورد استفاده واقع شد و چنان با مهارت کارهایش را پیگیری کرد که حسادت هم قطاران را برانگیخت.


در آن دوره هنرپیشگی و نمایشنامه‌نویسی حرفه‌ای محترم و محبوب تلقی نمی‌شد و طبقه متوسط که تحت تأثیر تلقینات مذهبی قرار داشتند، آن را مخالف شئون خویش می‌‌دانستند. تنها طبقه اعیان و طبقات فقیر بودند که به نمایش و تماشاخانه علاقه نشان می‌‌دادند.


در آن زمان بود که شکسپیر قطعات منظومی سرود که باعث شهرت او شد و در سال ۱۵۹۴ دو نمایش کمدی در حضور ملکه الیزابت اول در قصر گوینویچ بازی کرد و در ۱۵۹۷ اولین کمدی خود را به نام "تقلای بی فایده عشق" در حضور ملکه نمایش داد و از آن به بعد نمایشنامه‌های او مرتباً تحت حمایت ملکه به صحنه تئاتر می‌‌آمد.


الیزابت در سال ۱۶۰۳ زندگی را بدرود گفت، ولی تغییر خاندان سلطنتی باعث تغییر رویه‌ای نسبت به شکسپیر نشد. جیمز اول به شکسپیر و بازیگرانش اجازه رسمی برای نمایش اعطا کرد. نمایشنامه‌های او در تماشاخانه "گلوب" که در ساحل جنوبی رود تیمز قرار داشت، بازی می‌‌شد. بهترین نمایشنامه‌های شکسپیر درهمین تماشاخانه گلوب به اجرا درآمد. هرشب شمار زیادی از زنان و مردان آن روزگار به این تماشاخانه می‌‌آمدند تا شاهد اجرای آثار شکسپیر توسط گروه پر آوازه " لرد چیمبرلین" باشند. اهتزاز پرچمی بر بام این تماشاخانه نشان آن بود که تا لحظاتی دیگر اجرای نمایش آغاز خواهد شد. در تمام این سالها خود شکسپیر با تلاشی خستگی ناپذیر - چه در مقام نویسنده و چه به عنوان بازیگر- کار می‌‌کرد. این گروه، علاوه بر آثار شکسپیر، نمایشنامه‌هایی از سایر نویسندگان و از جمله آثار "کریستوفر مارلو" ی گمشده و نویسنده نو پای دیگر به نام "جن جانسن" را نیز به اجرا در می‌‌آورند، اما احتمالاً آثار استاد "ویلیام شکسپیر" بود که بیشترین تعداد تماشاگران را به آن تماشاخانه می‌‌کشید.


این تماشاخانه به صورت مربع مستطیل دو طبقه‌ای ساخته شده بود، که مسقف بود ولی خود صحنه از اطراف دیواری نداشت و تقریباً در وسط به صورت سکویی ساخته شده بود و به ساختمان دو طبقه‌ای منتهی می‌‌گشت که از قسمت فوقانی آن اغلب به جای ایوان استفاده می‌‌شد.


شکسپیر بزودی موفقیت مادی و معنوی به دست آورد و سرانجام در مالکیت تماشاخانه سهیم شد. این تماشاخانه در سال ۱۶۱۳ در ضمن بازی نمایشنامه "هانری هشتم" سوخت و سال بعد بار دیگر افتتاح شد، که آن زمان دیگر شکسپیر حضور نداشت، چون با ثروت سرشار خود به شهر خویش برگشته بود. احتمالاً شکسپیر در سال ۱۶۱۰ یعنی در ۴۶ سالگی دست از کار کشید و به استرتفرد بازگشت، تا درآنجا از هیاهوی زندگی در شهر لندن دور باشد. چرا که حالا دیگر کم و بیش آنچه را که در همه آن سالها در جستجویش بود به دست آورده بود. نمایش نامه‌هایی که در این دوره از زندگیش نوشته " زمستان" و " توفان" هستند که اولین بار در سال ۱۶۱۱ به اجرا در آمدند. در آوریل سال ۱۶۱۶ شکسپیر چشم از جهان بست و گنجینه بی نظیر ادبی خود را برای هموطنان خود و تمام مردم دنیا بجا گذاشت. آرمگاه او در کلیسای شهر استرتفورد قرار دارد و خانه مسکونی او با وضع اولیه خود همیشه زیارتگاه علاقمندان به ادبیات بوده و هر سال در آن شهر جشنی به یاد این مرد بزرگ برپا می‌گردد.


مجموعه آثار:
با توجه به تعداد نمایشنامه‌هایی که هر ساله از شکسپیر به صحنه می‌آمد، می‌توان این طور نتیجه گرفت که او آنها را بسیار سریع می‌نوشته‌است. مثلاً گفته شده او فقط دو هفته وقت صرف نوشتن نمایشنامه "زنان سر خوش وینزر" (که در سال ۱۶۰۱ اجرا شد) کرده است. البته این بسیار هیجان آور است که شکسپیر را در حالتی شبیه به آنچه در این نقاشی می‌بینیم، در ذهن مجسم می‌کنیم، که تنها با تخیلات و الهامات خود در یک اتاق زیر شیروانی کوچک نشسته است و با شتاب چیز می‌نویسد، اما واقعیت غیر از این بود. آن طور که گفته می‌شود شکسپیر بیشتر نمایشنامه هایش را دراتاق کوچکی در انتهای ساختمان تماشاخانه می‌نوشته است. به احتمال زیاد شکل فشرده‌ای از نمایشنامه را از طرح داستان گرفته تا شخصیتها و سایر عناصر نمایشی، با شتاب به روی کاغذ می‌‌آورده... بعد آن را کمی می‌پرورانده و در پایان، زمانی که بازیگرها خود را با نقشهای نمایشی انطباق می‌‌دادند، شکل نهایی آن را تنظیم می‌کرده است. طرحهای شکسپیر اغلب چیز تازه‌ای نیستند. در حقیقت او این قصه را از خود خلق نمی‌کرده، بلکه آنها را از منابع مختلفی مثل تاریخ، افسانه‌های قدیمی و غیره بر می‌گرفته است. یکی از منابع آثار شکسپیر کتابی بوده به نام "شرح وقایع انگلستان، اسکاتلند و ایرلند" اثر "هالینشد" شکسپیر قصه‌های بسیاری از نمایشنامه خود را از جمله: "هانری پنجم"، "ریچارد سوم" و "لیر شاه" را از همین کتاب گرفت.


ازدیگر آثاری که از نمایشنامه‌های شکسپیر به جا مانده است می‌توان به: هملت ، شب دوازدهم، اتلو، هانری چهارم، هانری پنجم، هانری ششم، تاجر ونیزی، ریچارد دوم، آنطور که تو بخواهی، رُمئو و ژولیت، مکبث، توفان، تلاش بی ثمر عشق ... اشاره کرد.


نمایشنامه رُمئو و ژولیت در پنج پرده و بیست و سه صحنه تنظیم شده و، اگر نمایشنامه تیتوس اندرونیکوس را به حساب نیاوریم، اولین نمایشنامه غم انگیز شکسپیر محسوب می‌شود. تاریخ قطعی تحریر آن معلوم نیست و بین سالهای ۱۵۹۱ و ۱۵۹۵ نوشته شده، ولی سبک تحریر و نوع مطالب و قراین دیگر نشان می‌‌دهد، که قاعدتاً بایستی مربوط به سال ۱۵۹۵ باشد.


هاملت بزرگ‌ترین نمایشنامه تمامی اعصار است. هملت بر تارک ادبیات نمایشی جهان خوش می‌درخشد. دارای نقاط اوج، جلوه‌ها و لحظات بسیار کمیک است. می‌توان بارها و بارها سطری از آن را خواند و هر بار به کشفی تازه نایل شد. می‌توان تا دنیا، دنیاست آن را به روی صحنه آورد و باز به عمق اسرار آن نرسید. انسان خود را در آن گم می‌کند، گاه به بن بست می‌رسد، گاه لحظاتی سرشار از خوشی و لذت می‌آفریند و گاه انسان را به اعماق نومیدی می‌کشاند. بازی در این نقش، انسان را با تمام ذهن و روحش درگیر خود می‌کند و او را در خود فرو می‌برد.

 





تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

  1. مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شدهاست.

    این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوشآمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک میآیند درآمدهاست. این مجسمه که با رویهای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شدهاست.

    طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمهساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کردهاند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کردهاست.

    مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفتهاست. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشتهاست. روی لوح سنگی با شمارههای رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

    امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتیها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده میکردند.
    از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهتهایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.





      .

       

  2.    

  3.  
  4.    

  5.  
  6.    

  7.  
  8.    

  9.  
  10.    

  11.  
  12.    

  13.  
  14.    


  15.  
  16.    


  17.  
  18.  
    مجسمه ی آزادی امریکا نماد چیست | تائيس نابودگر تخت جمشید!


  • تا به حال از خود پرسيدهايد كه مجسمهای كه در امريكا به مجسمه آزادی هم شهرت دارد نماد چيست؟
    تابه حال از خود پرسيدهايد كه مشعلی كه در دست دارد برای آتش زدن كجاست؟

    نماد تائيس مجسمهای در دهانه رودخانه نيويورك، سمبلی نشأت گرفته از فرهنگ ضد دينی و اومانيستی به جامانده از يونان باستان است. فكر ساختن اين مجسمه از فرانسويان است و به سرمايه مشترك فرانسه و امريكا ساخته شده است.
    تائيس معشوقه اسكندر مقدونی و سپس بطلميوس اول بوده است. اسكندر پس از ورود به تخت جمشيد - واقع در مرودشت فارس كه يونانيان به آن پرسپوليس ميگفتند - جشن فتوحات خود را گرفت. روسپيان هم در اين جشن حضور داشتند. در اين هنگام تائيس گفت: »يكی از مهمترين كارهای اسكندر در آسيا اين بوده كه با من و رفقايم به راه افتد و قصر را آتش زند و در يك لحظه به دست زنان، آثار نامی پارسيان را نابود كند!« اين سخن در جوانان اثر نمود و يكی از آنها فرياد زد: »من پيشاهنگ اين كار خواهم شد.« اما ديگران دست زدند و فرياد برآوردند كه فقط اسكندر لايق چنين اقدامی است. پس اسكندر مشعل به دست گرفت و همراه تائيس مشعل در قصر انداختند. ديگران هم از آنها پيروی كردند و چيزی نگذشت كه قصر يكپارچه آتش شد. هنوز بقايای اين قصر سوخته باقی است.

    روسپي معروف يوناني که اسکندر را به آتش زدن تخت جمشيد (پرس پليس ) تشويق کرد. ديودور گويد: اسکندر جشن فتوحات خود را گرفته قربانيها براي خدايان کرد و ضيافتهاي درخشان داد. زنان بدعمل در اين جشن حضور داشتند و بلهو و لعب مشغول بودند. در اين وقت ، که همه سر گرم مي گساري بودند و صداي عربده هاي مستي در اطراف پيچيده بوده يکي از زنان مزبور، که تائيس نام داشت و در آتيک تولد يافته بود، گفت يکي از مهمترين کارهاي اسکندر در آسيا که باعث فخر و نام نيکش خواهد بود اين است ، که با من و رفقايم براه افتاده قصر را آتش زند و در يک لحظه بدست زنان اين آثار نامي و معروف پارسيها را نيست و نابود کند. اين سخن در مغز جوانان ، که به اداره کردن خود قادر نبودند، اثر غريبي کرد يکي از آنها فرياد زد، من پيش آهنگ اين کار خواهم شد، مشعل ها را بايد روشن کرد و از توهيني که بمعابد يونان شده ، انتقام کشيد ديگران دست زده فرياد برآوردند که فقط اسکندر لايق اين کار پر افتخار است اسکندر برخاست و روانه شد و تمام مدعوين از طالار قصر خارج گشته به «باکوس » (خداوند شراب به عقيده يونانيها) وعده کردندکه بشکرانه ظفريابي رقصي براي او بکنند. پس از آن فوراً مشعل هاي زياد حاضر کردند و اسکندر مشعلي بدست گرفته در سر اين جماعت مست ، که هاديش تائيس بوده قرار گرفت . حرکت دسته با آوازهاي زنان بدعمل و نغمات ني شروع شد اول پادشاه و بعد از او تائيس مشعلهائي در قصر انداختند و ديگران از آنها پيروي کردند و چيزي نگذشت که تمام قصر يک پارچه آتش شد. در اينجا «ديو دور» گويد خيلي غريب است ! توهيني که خشايارشا بشهر آتن کرد، و ارگ آنرا آتش زد، انتقامش را پس از سالهاي متمادي زني ، که نيز آتني بوده کشيد. (ايران باستان ج 2 صص 1423 - 1424). پلوتارک مورخ يوناني تائيس را معشوقه بطلميوس معروف موسس سلسله بطالسه مصر ميداند.


    زمانی که اسکندر پرسپولیس رو به اتش کشید زمانی بوده که تایس معشوقه ی دوست داشتنی اسکندر بوده و اسکندر قصد ازدواج با استاتیرا دختر داریوش رو داشت.....حسادت تائیس باعث شد زمانی که اسکندر مست هست اون رو ترغیب ه اتش کشیدن پرسپولیس کنه ....روز بعد اسکندر تائیس رو که سعی در فرار برای رسیدن به فیلاتوس که یکی از فرمانده های سپاه اسکندر بود دستگیر و کشت .....فیلاتوس هم اگه اشتباه نکنم در یونان کشته شد و بعد از مرگ اسکندر استخون های فیلاتوس رو که عاشق واقعی تائیس بود در کنارش به خاک سپردن......

    در مورد اصالت تائیس هم باید بگم در کتاب هایی که خوندم بیشتر قید شده بود تائیس کنیز زیبا روی اورشلیمی بوده...

    98ia.com
     



تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

  1. مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شدهاست.

    این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوشآمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک میآیند درآمدهاست. این مجسمه که با رویهای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شدهاست.

    طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمهساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کردهاند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کردهاست.

    مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفتهاست. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشتهاست. روی لوح سنگی با شمارههای رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

    امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتیها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده میکردند.
    از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهتهایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.




    •    

         

    •  
      مجسمه ی آزادی امریکا نماد چیست | تائيس نابودگر تخت جمشید!
  2.    

  3.  
  4.    

  5.  
  6.    

  7.  
  8.    

  9.  
  10.    

  11.  
  12.    

  13.  
  14.    


  15.  
  16.    


  17.  


  • تا به حال از خود پرسيدهايد كه مجسمهای كه در امريكا به مجسمه آزادی هم شهرت دارد نماد چيست؟
    تابه حال از خود پرسيدهايد كه مشعلی كه در دست دارد برای آتش زدن كجاست؟

    نماد تائيس مجسمهای در دهانه رودخانه نيويورك، سمبلی نشأت گرفته از فرهنگ ضد دينی و اومانيستی به جامانده از يونان باستان است. فكر ساختن اين مجسمه از فرانسويان است و به سرمايه مشترك فرانسه و امريكا ساخته شده است.
    تائيس معشوقه اسكندر مقدونی و سپس بطلميوس اول بوده است. اسكندر پس از ورود به تخت جمشيد - واقع در مرودشت فارس كه يونانيان به آن پرسپوليس ميگفتند - جشن فتوحات خود را گرفت. روسپيان هم در اين جشن حضور داشتند. در اين هنگام تائيس گفت: »يكی از مهمترين كارهای اسكندر در آسيا اين بوده كه با من و رفقايم به راه افتد و قصر را آتش زند و در يك لحظه به دست زنان، آثار نامی پارسيان را نابود كند!« اين سخن در جوانان اثر نمود و يكی از آنها فرياد زد: »من پيشاهنگ اين كار خواهم شد.« اما ديگران دست زدند و فرياد برآوردند كه فقط اسكندر لايق چنين اقدامی است. پس اسكندر مشعل به دست گرفت و همراه تائيس مشعل در قصر انداختند. ديگران هم از آنها پيروی كردند و چيزی نگذشت كه قصر يكپارچه آتش شد. هنوز بقايای اين قصر سوخته باقی است.

    روسپي معروف يوناني که اسکندر را به آتش زدن تخت جمشيد (پرس پليس ) تشويق کرد. ديودور گويد: اسکندر جشن فتوحات خود را گرفته قربانيها براي خدايان کرد و ضيافتهاي درخشان داد. زنان بدعمل در اين جشن حضور داشتند و بلهو و لعب مشغول بودند. در اين وقت ، که همه سر گرم مي گساري بودند و صداي عربده هاي مستي در اطراف پيچيده بوده يکي از زنان مزبور، که تائيس نام داشت و در آتيک تولد يافته بود، گفت يکي از مهمترين کارهاي اسکندر در آسيا که باعث فخر و نام نيکش خواهد بود اين است ، که با من و رفقايم براه افتاده قصر را آتش زند و در يک لحظه بدست زنان اين آثار نامي و معروف پارسيها را نيست و نابود کند. اين سخن در مغز جوانان ، که به اداره کردن خود قادر نبودند، اثر غريبي کرد يکي از آنها فرياد زد، من پيش آهنگ اين کار خواهم شد، مشعل ها را بايد روشن کرد و از توهيني که بمعابد يونان شده ، انتقام کشيد ديگران دست زده فرياد برآوردند که فقط اسکندر لايق اين کار پر افتخار است اسکندر برخاست و روانه شد و تمام مدعوين از طالار قصر خارج گشته به «باکوس » (خداوند شراب به عقيده يونانيها) وعده کردندکه بشکرانه ظفريابي رقصي براي او بکنند. پس از آن فوراً مشعل هاي زياد حاضر کردند و اسکندر مشعلي بدست گرفته در سر اين جماعت مست ، که هاديش تائيس بوده قرار گرفت . حرکت دسته با آوازهاي زنان بدعمل و نغمات ني شروع شد اول پادشاه و بعد از او تائيس مشعلهائي در قصر انداختند و ديگران از آنها پيروي کردند و چيزي نگذشت که تمام قصر يک پارچه آتش شد. در اينجا «ديو دور» گويد خيلي غريب است ! توهيني که خشايارشا بشهر آتن کرد، و ارگ آنرا آتش زد، انتقامش را پس از سالهاي متمادي زني ، که نيز آتني بوده کشيد. (ايران باستان ج 2 صص 1423 - 1424). پلوتارک مورخ يوناني تائيس را معشوقه بطلميوس معروف موسس سلسله بطالسه مصر ميداند.


    زمانی که اسکندر پرسپولیس رو به اتش کشید زمانی بوده که تایس معشوقه ی دوست داشتنی اسکندر بوده و اسکندر قصد ازدواج با استاتیرا دختر داریوش رو داشت.....حسادت تائیس باعث شد زمانی که اسکندر مست هست اون رو ترغیب ه اتش کشیدن پرسپولیس کنه ....روز بعد اسکندر تائیس رو که سعی در فرار برای رسیدن به فیلاتوس که یکی از فرمانده های سپاه اسکندر بود دستگیر و کشت .....فیلاتوس هم اگه اشتباه نکنم در یونان کشته شد و بعد از مرگ اسکندر استخون های فیلاتوس رو که عاشق واقعی تائیس بود در کنارش به خاک سپردن......

    در مورد اصالت تائیس هم باید بگم در کتاب هایی که خوندم بیشتر قید شده بود تائیس کنیز زیبا روی اورشلیمی بوده...




تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

این دانه‌ها سرشار از آهن بوده و مصرف آن برای مبتلایان به کم خونی و نیز مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود چرا که بدن این گروه‌ از افراد نسبت به دیگران به آهن بیشتری نیاز دارد.

از طرفی دیگر، مصرف زیره کمک خوبی برای گوارش است و از ایجاد سوء‌هاضمه، نفخ، اسهال و حالت تهوع پیشگیری می‌کند.

دانه‌های زیره ضدعفونی‌کننده‌های قوی هستند و برای درمان سرماخوردگی‌های معمولی مفید هستند.

زیره از سرفه پیشگیری کرده و برای سیستم تنفسی بدن نیز مفید است. این دانه از آن جا که طبع گرمی دارد از تجمع مخاط در مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند.

برای مقابله با علائم سرماخوردگی می‌توانید معجون دانه زیره با آب تهیه کرده و آن را جرعه جرعه بنوشید.

برای آماده کردن این معجون کافی است یک مشت دانه زیره در آب در حال جوش بریزید و مدتی آن را بجوشانید. نوشیدن این مایع باعث درمان سرماخوردگی و رفع مشکلات گوارشی می‌شود.

دانه زیره همچنین موجب تحریک ترشح آنزیم‌هایی در غده پانکراس (لوزالمعده) می‌شود که به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها کمک می‌کند.
علاوه بر این‌ها، دانه زیره قدرت کبد را در سم‌زدایی از بدن افزایش داده و کارآیی این عضو حیاتی را بهبود می‌بخشد.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

موادغذایی بر میزان انرژی و خلق و خوی ما تأثیرات متفاوتی برجامی‌گذارند. آگاهی به اینکه در هر دوره و زمانی چه موادی را در سبد غذایی خود قرار دهیم کمک خواهد کرد که با آسودگی خاطر و در شرایط بهتری فرد بتواند از آن مرحله عبور کند. برای مثال تأکید می‌شود که مصرف سیب در طول روز افراد را از افسردگی دور نگه می‌دارد.


محققان تحقیقات وسیعی را انجام داده‌اند تا ارتباط میان آنچه که می‌خوریم را با آنچه که احساس می‌کنیم دریابند. شواهد یافت شده نشان می‌دهد با تغییر رژیم غذایی سوخت و ساز بدن تغییر کرده و به لحاظ شیمیایی در مغز تغییراتی به وجود می‌آید که این تغییرات بر سطح انرژی و خلق و خوی افراد تأثیر خواهد گذاشت.

نقطه شروع
غذاها تأمین کننده کالری بدن هستند و با خوردن غذا، کالری موجود در بدن افزایش پیدا می‌کند. برای داشتن روحیه بهتر، بهترین غذاها گروهی هستند که کمک به حفظ قند خون و ثابت نگه داشتن قند خون می‌کنند چون به این وسیله مواد شیمیایی مغز را ثابت نگه می‌دارند. این ثبات باعث می‌شود تا فرد یادگیری بهتری داشته باشد.

کربوهیدرات‌ها
کربوهیدرات‌ها را منبع تقویت انرژی و خلق و خو باید معرفی کرد. آنها بهترین منبع برای سوخت و ساز بدن به شمار رفته و به علاوه باعث بالا رفتن سطح سروتونین در بدن می‌شود و فرد احساس بهتری خواهد داشت.
خوردن مواد شیرین چون به صورت ناگهانی قند خون را بالا می‌برد، فرد را دچار تغییرات ناگهانی کرده و پس از مدت کوتاهی خستگی بر او غلبه خواهد کرد. در عوض در این انتخاب باید از غلات سبوس‌دار استفاده شود زیرا آنها آهسته جذب شده و در حفظ قند خون و پایدار ماندن سطح انرژی فعالانه‌تر و طولانی‌تر عمل خواهند کرد.

دانه‌های روغنی
بادام و فندق دو منبع سرشار از پروتئین و منیزیم به شمار می‌روند. نقش کلیدی پروتئین و منیزیم را نباید در تبدیل قند به انرژی از یاد برد. وقتی میزان منیزیم موجود در بدن پائین است فرد احساس می‌کند که انرژی‌اش تخلیه شده است. غلات سبوس‌دار و ماهی دو منبع خوب منیزیم به شمار می‌روند.

یک ریز مغذی دیگر
سلنیوم موجود در گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات و غلات سبوس‌دار نیز به عنوان یک تقویت کننده خلق و خو به شمار می‌آید.

گوشت بدون چربی
گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست حاوی اسید آمینه تیروزین است. این اسیدآمینه موجب هوشیاری و تمرکز می‌شود.
گوشت موجب افزایش سطح دوپامین و نوراپی نفرین در مغز می‌شود و بی‌خوابی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

ماهی آزاد
ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که از فرد در برابر افسردگی محافظت می‌کند، از سوی دیگر موجب سلامت قلب می‌شود. دانه‌های روغنی و سبزیجات با برگ تیره دو منبع بسیار خوب برای این اسید چرب به حساب می‌آیند.

سبزیجات
فولات ریزمغذی دیگری است که خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. بیشتر می‌توان این ریزمغذی را در سبزیجات برگ تیره مثل اسفناج و کاهو، حبوبات، دانه‌های روغنی و مرکبات یافت.

فیبر
فیبر کمک می‌کند تا فرد سطح انرژی‌اش را در طول روز ثابت نگه دارد. بسیاری از مردم در طول روز فیبر کافی دریافت نمی‌کنند. برای رفع این مشکل از میوه‌جات، سبزیجات و غلات سبوس‌دار باید استفاده کرد.

آب
آب از خسته‌شدن جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که کم‌آبی خفیف بر سوخت و ساز بدن و سطح انرژی فرد تأثیر دارد.
به همین علت فرد باید در طول روز مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کند.

گزینه‌های جدید
سیب، کرفس، بلغور جو دوسر و ماکارونی گزینه‌های تازه‌ای هستند که در تحقیقات متخصصان به عنوان مواد مؤثری برای افزایش انرژی و بهبود خلق و خو شناخته شده‌اند.

قهوه
کافئین در بالابردن سوخت و ساز و بهبود تمرکز و انرژی نقش بسیار مؤثری دارد.
مصرف قهوه در کوتاه مدت موجب هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود.

چای
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای هوشیاری، زمان واکنش و حافظه را بهبود می‌بخشد. نوشیدن یک لیوان چای در مواقعی که فرد در استرس قراردارد به او کمک می‌کند تا بهتر بتواند با استرس مقابله کند.

شکلات تیره
مصرف کمی از شکلات تیره بر حفظ خلق و خو و انرژی فرد مؤثر است. به همین علت توصیه شده است که افراد به شکل روزانه کمی از آن را مصرف کنند.

صبحانه
صبحانه را گنج طلایی انرژی بالا می‌دانند. تحقیقات نشان داده افرادی که هر روز صبح، صبحانه می‌خورند از خلق و خوی بهتری برخوردار هستند. صبحانه‌ای مؤثرتر است که از فیبر، کربوهیدرات، چربی‌های خوب و پروتئین تشکیل شده باشد.

وعده‌های غذایی مکرر
یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای حفظ انرژی و بهبود خلق و خو خوردن وعده‌های غذایی کوچک و میان وعده است به طوری که هر فرد هر سه تا چهار ساعت یک بار ازاین وعده‌های کوچک باید استفاده کند. قرار دادن کره بادام زمینی و غلات، استفاده از گوشت بوقلمون، سالاد، شیر و… در این میان وعده‌ها مفید است.

مکمل‌های انرژی
چای سبز را به عنوان یک مکمل انرژی باید معرفی کرد. افرادی که از چای سبز به شکل روزانه بهره می‌برند. انرژی بیشتری دارند.

ورزش
علاوه بر رژیم غذایی تمرینات ورزشی راه دیگری برای تقویت انرژی و خلق و خو به شمار می‌رود. انجام پیاده‌روی به شکل ۱۵ دقیقه در طول روز موجب فعالتر شدن فرد می‌شود. مطالعات نشان داده است که تمرینات ورزشی به شکل منظم به فرد کمک می‌کند که با افسردگی و تغییرات دیگر بدنی‌اش راحت‌تر مقابله کند و سطح انرژی خود را بالا نگه دارد.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی

 

پس از اعتراف پدر اینترنت درباره اضافی بودن ممیزهای به کار گرفته شده در آدرس http لیستی از برترین اشتباهاتی که تا کنون در زمینه اینترنت توسط شرکتها و افراد مختلف رخ داده ارائه شده است.
با توجه به اعتراف سر “تیم برنرز لی” درباره اشتباهش در طراحی آدرس اینترنت و استفاده نادرست از دو نشان ممیز در ابتدای آدرس، نشریه تایمز به گذشته نگاهی انداخته و برخی دیگر از اشتباهات مشابهی که در رابطه با اینترنت رخ داده است را از لابلای تاریخچه اینترنت بیرون کشیده است.

اینترنت

ممیزهای بی مصرف:
سر تیم برنرز لی دانشمند انگلیسی علوم رایانه ای که با ابداع WWW در سال ۱۹۸۹ به شهرت جهانی دست یافت به طور کلی انسانی موفق به نظر رسیده و کمتر در کارهایش ایرادی پیدا می شود اما وی به تازگی اعتراف کرده است که تصمیم وی برای استفاده از دو ممیز آزار دهنده پس از http در آدرسهای اینترنتی تصمیمی اشتباه بوده و اگر فرصتی برای تغییر یکی از بخشهای این ابداع جهانی اش داشته باشد این دو ممیز غیر لازم و اضافه را از آدرسهای اینترنتی حذف خواهد کرد.

قسمت چهارم به جای قسمت اول:
شرکت اپل در حدود دو سال پیش قسمت اول یک سریال ویدئویی را برای فروش بر روی فروشگاه آی تیونز خود قرار داد اما در نهایت مشخص شد این فایل در واقع قسمت چهارم از سریال است و به دلیل بروز اشتباه در شماره تولید اپیزود و شماره پخش به اشتباه بر روی اینترنت قرار گرفته است. این شرکت پس از ۲۴ ساعت فایل را از روی فروشگاه اینترنتی خود برداشته و برای جبران دو دلار به کاربرانی که به اشتباه این فایل را از شبکه برداشته بودند پرداخت کرد.


گوگل اسپم می شود:
سیستم مبارزه با نامه های ناشناس یا اسپم شرکت گوگل بدون شک یکی از بهترینها است. با این حال چند سال پیش این سیستم به صورت تصادفی وبلاگ جستجوی گوگل را به عنوان اسپم شناسایی کرد و تیم به روز رسانی این وبلاگ به پیامهای هشداری که اعلام می کرد “در صورتی که اعلام نکنید اسپم نیستید این وبلاگ حذف خواهد شد” توجهی نکردند. زمانی که وبلاگ به صورت خودکار حذف شد کاربر دیگری با نام دامنه مشابه بر روی شبکه قرار گرفت. تیم به روز رسانی این وبلاگ در ابتدا گمان بردند قربانی هکرها شده اند اما سپس به اشتباه خود پی برده و نام دامنه را بازگردانده و تمامی اشتباه خود را بر روی وبلاگ گوگل شرح دادند.

هرگز از اسمت به عنوان رمز ورود استفاده نکن:
انتخاب رمز ورودی محکم و غیر قابل نفوذ از مشکلات بسیاری از کاربران اینترنتی به حساب می آید. با این حال می توان گفت تقریبا تمامی کاربران در طول زندگی خود از رمزهای ساده و قابل پیش بینی مانند “۱۲۳۴″ استفاده کرده اند. دو سال پیش یکی از کارمندان دولتی ایالت نوادا با انتخاب رمز ورود نامناسب دچار مشکل بزرگی شد. به آدرس اینترنتی این فرد نامه ای ارسال شده بود که آموزش قدم به قدم ارسال نامه های هفتگی فرماندار به خارج از محیط کار بود. این نامه با نام کاربری “فرماندار” و با رمز ورود “kennyc” نام فرماندار سابق نوادا عنوان شده بود.

نتیجه جنگ با یو تیوب:
شرکت قدرتمند رسانه ای Viacom برای سالها مجادلات فراوانی بر سر تخلف از کپی رایت با سایت یو تیوب داشت که در نهایت این مجادلات را در حالتی به پایان رساند که در میان دیگر شرکتهای رسانه ای به شرکتی متخلف از قوانین کپی رایت شهرت پیدا کرد. این شرکت دریافت از فایلی استفاده کرده است که اجازه پخش نداشته و به همین دلیل مورد خشم شرکتهای دیگر قرار گرفت و در نهایت تلاشهایش برای محکوم کردن یو تیوب به نتیجه ای معکوس دست یافت.

انتشار تمامی جستجوهای اینترنتی:
در سال ۲۰۰۶ شرکت
AOL به صورت داوطلبانه اطلاعات جستجوی ۶۵۰ هزار نفر از کاربران خود طی دوره ای سه ماه که در حدود ۲۰ میلیون جستجوی اینترنتی را تشکیل می داد را منتشر کرد. همچنین نام کاربری AOL به نامهای کاربری اتفاقی تغییر پیدا کرد تا افراد بتوانند نتایج جستجوهای انجام گرفته توسط هر یک از کاربران را به همراه مشخصات شناسایی آنها بیابند. واضح است که جامعه آنلاین از این حرکت AOL به شدت عصبانی شد و این شرکت نیز به سرعت و با ابراز تاسف تمامی اطلاعات منتشر شده را از شبکه برداشت.

تولد اولین ویروس:
در تاریخ دوم نوامبر ۱۹۸۸ رابرت موریس فارق التحصیل علوم رایانه ای دانشگاه کرنل برنامه ای تجربی نوشت و آن را به اینترنت وارد کرد که در نهایت به اولین کرم یا ویروس اینترنتی تبدیل شد. با وجود اینکه هدف این دانشجو به هیچ وجه خرابکاری نبوده و تنها قصد داشته تا میزان وسعت اینترنت را بسنجد، این کرم به وظیفه خود عمل کرده و در حدود ۶۰۰ هزار رایانه را غیر قابل استفاده کرد. موریس به اتهام تقلب و تخلف در اینترنت به سه سال کارآموزی اجباری، ۴۰۰ ساعت خدمات اجتماعی و پرداخت ۱۰ هزار دلار خسارت شد، وی اکنون در موسسه ام آی تی مشغول به کار است.

جهان در تاریکی آنلاین:
در اوایل سال جاری در حدود یک میلیون سایت اینترنتی سوئدی با دامین کشور سوئد (.se) در حین انجام سرویسهای معمولی دامنه دچار اختلال شده و به مدت یک ساعت از کار افتادند. این اختلال به دلیل اشتباه در نوشتن قسمتی از به روزرسانی دامنه رخ داد و در حدود ده ها میلیون سایت در سرتاسر جهان را از کار انداخت، در واقع این اختلال کوچک می توانست جهان را با بحرانی بزرگ مواجه کند.




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی ایمانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 1285
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


برای ورود به چت روم ايرانسلی ها کلیک کنید

دریافت كد چت روم

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->